2013-05-24, 13:11
Medlem
Typists avatar
SLUTA POSTA ATT POLISEN SKA GÅ UT MED MOTIVET NU. DET ÄR ETT MISSFÖRSTÅND.

Sammanhanget menar motivet till att avgränsningarna tas ner.

Tack.

EDIT: Kuriren har tillochmed tagit bort den meningen.
Senast redigerad av Typist 2013-05-24 kl. 13:13.
Citera
2013-05-24, 13:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
"Information från polisen om motivet väntas inom kort."

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848891

Det här blir jävligt intressant. Motiv!
Jag hittar inte ordet "motiv" i den länkade artikeln?
Citera
2013-05-24, 13:13
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, alltså det stod inget om detta alls. Jag förstår inte hur du läser och du måste ha läst så galet så det finns inte. Det är alltså inte lönt att läsa inlägg här utan man måste läsa allt själv och inte ett dugg annat.

ÅTERIGEN!
LÄS ARTIKELN!

Edit: De har ändrat texten. Men det som stod ang. motiv, var kopplat mot varför de skulle häva avspärrningarna. Inte varför brottet begåtts.
Citera
2013-05-24, 13:15
Medlem
MrsMagoos avatar
BODEN. Polisens tekniker fortsatte under fredagen den tekniska undersökningen av den mordmisstänkte 22-åringens lägenhet.
Bland annat bytte man ut låset.

Polisen vet att den 20-åriga Vatch*reeya B*ngsuan träffade 22-åringen kvällen hon försvann, och enligt åklagaren var det också den kvällen som Vatch*reeya B*ngsuan dödades.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16838345.ab

Han lär inte släppas direkt. Och det är väl denna platsen som verkar mest intressant.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-24 kl. 13:18.
Citera
2013-05-24, 13:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
ÅTERIGEN!
LÄS ARTIKELN!

Exakt vad MrsM konstaterade, det finns inte ett ord om att polisen ska avslöja något motiv till mordet.
Citera
2013-05-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag hittar inte ordet "motiv" i den länkade artikeln?

Kan alla chilla lite. Artikeln har ändrats sedan jag länkade den. Läs några inlägg bakåt så ser ni att det är motivet till varför avspärrningarna tas bort som menades.

Ber om ursäkt om jag gjorde så ni kom i brallan i onödan. Det var inte min mening.
Citera
2013-05-24, 13:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
ÅTERIGEN!
LÄS ARTIKELN!

Edit: De har ändrat texten. Men det som stod ang. motiv, var kopplat mot varför de skulle häva avspärrningarna. Inte varför brottet begåtts.

Vilka stjärna till reporter!

Citat:
Tre poliser och två hundar genomsökte på förmiddagen genomsökt vallgraven till Gammelängsfortet. Dock utan resultat.

Citat:
Enligt Robert Jarneheim ska spaningarna fortsätta.

Men polisen har alltså uppenbarligen flyttat sitt fokus någon annanstans.

Inte ska en reporter på det sättet upplysa om vad han personligen tror.
Citera
2013-05-24, 13:18
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ngn nämnde att armarna är kvar och att identifiering gick att se i ett tidigt skede pga tatuering.

Ja, det känns ju som att armarna logiskt sett borde sitta kvar om händerna är det enda som är försvunnet. Blev rädd att jag missat att man hittat armar någon annanstans (det skrivs så mycket i tråden att man ibland inte hänger med). Konstigt att de då skriver "torso" när det inte alls är enbart torson som man hittat i gropen, utan en hel överkropp.
Citera
2013-05-24, 13:19
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
God man. Där ser man! Vittnar om vissa svårigheter att klara sitt dagliga liv (vilket förstås inkluderar förmåga att "hantera pengar" - låtsasvapen ist för hyra?).

2010-2012 omfattade godmanskapet:
Citat:
"bevaka hans rätt, förvalta hans egendom och sörja för hans person."
Fr o m februari 2012 jämkades uppdraget till att bevaka personens rätt samt sörja för hans person. Själva förvaltarskapet upphörde alltså för ett drygt år sen. Men dom andra två ansvarsområdena visar ju på en problematik såväl som på ett behov av omfattande stöd.

Pappan är för övrigt den gode mannen, och därför är det inte konstigt alls om det var just pappan som togs in igår till polisen. Pappan ansvarar för att bevaka KJ:s rätt.
Citera
2013-05-24, 13:19
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vilka stjärna till reporter!

Inte ska en reporter på det sättet upplysa om vad han personligen tror.

Var väl samma reporter som skrev att man hittat en torso, inte en överkropp i den fördömda gropen
Citera
2013-05-24, 13:20
Medlem
Har fått lite mer info från min bekanta som jag tidigare var med och hitta torson samt huvudet. De har fått en förfrågan från polisen att 2-3 mil norr om Boden söka efter kvarlevor från VB i gamla skyttevärn/bunkrar. Kan det vara så att KJ brytit ihop lite under förhören och börjat sjunga ut? Eller är det random att de kanske letar i sådana?

Återkommer ifall jag hör något mer!
Citera
2013-05-24, 13:21
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tack, det lugnar mej lite om det inte är nån allmän trend. Är rädd om mina kroppsdelar.
Har nåt minne av honom om minnesforskning? Minns inte riktigt?

Han startade och byggde sin karriär inom just minnesforskning vid Umeå Uni. Han snurrade så sakteliga in mot krimtemat genom att han alltmer intresserade sig för vittnespsykologi...och på den vägen är det.
Att SÅC göder sitt bekräftelsbehov genom att gärna delta i media, förvånar mig inte det minsta och har aldrig gjort.
Tog förvånansvärt lång tid innan han dök upp kring just detta fall....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in