Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralTutte
Du verkar inte veta hur thailändare är eller fungerar? De är sådana överlag. Snälla och tror gott om andra . Det är deras kultur. Slår du en thailändare på käften så kommer han le mot dig och undra varför du gjorde så.

Jag måste nog säga, att du inte verkar veta hur thailändare fungerar. Slår du en thailändare på käften, så har du fiender för hela livet. Hela släkten och vänskapskretsen kommer att förfölja dig, till den dagen du är död.
Visst ler dom och är otroligt vänliga, men de är nog den uppfattning de flesta Thailandsturister har. Tro mig när jag säger, att om du har rört dig djupare i den Thailändska kulturen, så är de fruktansvärt svartsjuka, avundsjuka, långsinta och ibland rätt av galna!
Folk dom har turistat i Thailand, blir fortfarande lika förvånade, när jag talar om att de flesta i de södra delarna är muslimer. Tro mig, jag har bott där och du vill inte bli ovän med en thai.
Sen kan jag inte svara på hur de är här i Sverige, de thaivänner jag har här är otroligt trevliga. Men då är de heller inte på hemmaplan...