2013-05-29, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Det jag tycker talar till KJ´s fördel är att inget kunnat knytas till honom..

Det vet vi inte något om.
Citera
2013-05-29, 13:42
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det kommer från polisen att det är ett huvud och torso de har hittat.

Yes, och det har tidigare nämnts av "källor" som var med under söket hade sett att man hittat en hel överkropp. Med huvud och armar. Uppgifterna skär sig.

Om det enbart är torso och huvud man hittat, varför har man inte gått ut med att både armar och händer saknas?
Citera
2013-05-29, 13:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad som är viktigt att hitta är brottsplatsen, någon sådan har inte hittats varken i bostaden eller sommarstugan, att brottsplatsen fanns där kroppsdelar hittades är inte logiskt och inget sådant har konstaterats.
De här kroppsdelarna måste ha transporterats till fyndplatsen och den bil som varit tillgänglig för den häktade har sannolikt undersökts mycket noggrant, men ingenting har hittats.
Sedan kommer motivet in i bilden som också är viktigt, i VB s fall är svartsjuka det mest logiska motiv, att det fanns någon annan man med i bilden.

Det kan ha varit någon annan man, som var mycket intresserad av VB, men blev avvisad och den mannen hämnades med att mörda VB.
Ett sådant liknande fall inträffade tidigare bland gäststudenter i 20 års åldern i Sverige.

Mycket tyder på att det är fel person som sitter häktad och är misstänkt för mordet på VB.

Du är rädd för att det slutar som i Linda Chenfallet, där hittades tyvärr inte mordplatsen heller och den misstänkte mördaren kom alldeles för lindrigt undan.

Men ha hopp, båda fallen kommer nog att lösas ska du se.
Citera
2013-05-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalwie
De ska gå igenom bilen idag!

vaa, har de inte gjort det än?!!
Citera
2013-05-29, 13:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Hans Micael Berg:
1970: Jokkmokk, född i Edefors. Moder: Iv-Mari.
1980: Lakaträsk.
1990: Boden, Ugglevägen. E-L C Uddström

Har ett företag:
Berg och Takehana Handelsbolag (969741-8375) , Bolagsman
Takehana lever eller är mystiskt försvunnen?
Jokkmokk? Same med vana från renslakt och med 9-punkters bomärke?
Senast redigerad av PeterNoster 2013-05-29 kl. 14:09.
Citera
2013-05-29, 13:58
Medlem
Det är väldigt tyst om de hot som VB anmält. Vad kan de ha rört sig om? Hot från AN, KJ eller ?
Citera
2013-05-29, 14:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Det är väldigt tyst om de hot som VB anmält. Vad kan de ha rört sig om? Hot från AN, KJ eller ?

Antagligen AN eftersom hot från kärringar inte tas på allvar av polisen.
Citera
2013-05-29, 14:03
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Du verkar inte veta hur thailändare är eller fungerar? De är sådana överlag. Snälla och tror gott om andra . Det är deras kultur. Slår du en thailändare på käften så kommer han le mot dig och undra varför du gjorde så.

Jag måste nog säga, att du inte verkar veta hur thailändare fungerar. Slår du en thailändare på käften, så har du fiender för hela livet. Hela släkten och vänskapskretsen kommer att förfölja dig, till den dagen du är död.

Visst ler dom och är otroligt vänliga, men de är nog den uppfattning de flesta Thailandsturister har. Tro mig när jag säger, att om du har rört dig djupare i den Thailändska kulturen, så är de fruktansvärt svartsjuka, avundsjuka, långsinta och ibland rätt av galna!

Folk dom har turistat i Thailand, blir fortfarande lika förvånade, när jag talar om att de flesta i de södra delarna är muslimer. Tro mig, jag har bott där och du vill inte bli ovän med en thai.

Sen kan jag inte svara på hur de är här i Sverige, de thaivänner jag har här är otroligt trevliga. Men då är de heller inte på hemmaplan...
Citera
2013-05-29, 14:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Läste 8h nånstans, obekräftat, men fråga MrsMagoo, hen är en fena på det här

Jag misstänker att det är en skröna att ett test tar så förbaskat lång tid, jag inbillar mig att testet går relativt snabbt, inkl.lunchrast, men att SKL har många ärenden att behandla, därför blir det väntetid. Kan tänka mig att man kan begära förtur i vissa akuta fall, och vi har ju bevisligen en åklagare som lär ha några svettpärlor i pannan.

Ja, om man ska se till dina tidigare svar i frågan om analyser så ska väl dom inte göras alls utan man går in på en förmodad brottsplats ser blod sen häktar man på sannolika, och står som en byfåne då det visar sig vara fel blod.

Du får nog läsa på innan du kategoriskt uttalar dig om en brottsplats och dess analyser.
Fredag kommer svar på fynd hos SKL vilket betyder att sen första fyndet hittats den 20 och de andra den 22 maj, så det innebär inte att man då får svar medan du är på toaletten det förstår nog alla.
Frågan är mer om du inte begriper vad man säger eller så som enkel logik. Men har man inte studerat andra fall innan eller är insatt, så blir det inte bättre än dina smileygubbar och tramserier.
Så nu fattar du också förtur på SKL och att det trots förtur tar tid.,
Begrip nu att man inte går in på en misstänkt brottsplats och ser en liten misstänkt blodfläck och häktar någon omgående utan att veta mer.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-29 kl. 14:06.
Citera
2013-05-29, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag måste nog säga, att du inte verkar veta hur thailändare fungerar. Slår du en thailändare på käften, så har du fiender för hela livet. Hela släkten och vänskapskretsen kommer att förfölja dig, till den dagen du är död.

Visst ler dom och är otroligt vänliga, men de är nog den uppfattning de flesta Thailandsturister har. Tro mig när jag säger, att om du har rört dig djupare i den Thailändska kulturen, så är de fruktansvärt svartsjuka, avundsjuka, långsinta och ibland rätt av galna!

¨.

Helt korrekt. Gör du en oförrätt mot en thai har du inte bara han/hon utan 10 till efter dig.
Citera
2013-05-29, 14:08
Bannlyst
Är det AN som sitter på den bilden från google maps. Tror det är utanför sushi-stället`?

http://i.imgur.com/Lvk7EVy.png
Citera
2013-05-29, 14:12
Medlem
SmartSkalles avatar
Omöjligt att hinna med i denna tråd om man inte är arbetslös eller en riktig SmartSkalle...hursomhelst så kör jag scenariet för alla er med lite mindre hjärnvolym och sämre utseende......The Murderer drar i sig ett gäng öl TILLSAMMANS med offret som INTE är där för att plugga utan för att softa och träffa sin gamla kk...de drar sedemera iväg med bilen (när har ett gäng bärs stoppat en Bodensare att ratta...) på en liten roadtrip och hamnar till slut på utsiktsplatsen där The Murderer gör närmanden som inte besvaras vilket får The Murderer att strypa sitt ex.
Han kör ut mot fyndplatsen och baxar in henne i "det gula huset" och drar hem för att fundera vad göra.
Återkommer under natten ELLER natten efteråt för att slutföra sitt verk...troligtvis samma natt eftersom fyllan gör efterarbetet blir halvgjort.
Han har då en presenning med sig för att undvika onödigt sölande och uppenbara bevis.
Resterande kroppsdelar finns inom samma område men har ej hittats ännu.

Il professorie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in