2013-05-29, 08:42
Medlem
johanjosefssons avatar
Fan vad drygt att Franska öppna stannar upp för lite regn. Vafan liksom. Kan dom inte spela i regn eller åtminstone skjuta för med tak om spelarna nu är så känsliga??
Jag menar.. kom igen..
Citera
2013-05-29, 08:47
Medlem
Du skojar va?
Citera
2013-05-29, 08:49
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wd50
Du skojar va?

Ja dom driver med oss.
Citera
2013-05-31, 00:17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Vad tycker ni om Gulbis åsikter om Rafa Murray Djokovic och Federer. Håller ni med? Är de tråkiga?? Är det Federers fel??

Han säger bland annat det här:

Citat:
"If I win, the guy on the other side of the net, I have sent him home. That is the reality. I do not want to hear in an interview a guy – who I will not name, but who I know well, that he thinks all his opponents are arseholes – putting on an act."

Vem tror ni han syftar på...Djokovic?

Läs artikeln här:
http://www.guardian.co.uk/sport/2013/may/29/ernests-gulbis-french-open-rant
Citera
2013-05-31, 00:20
Medlem
A-L-L-A är tråkiga om man jämför med Ernsts Gulbis.
Citera
2013-05-31, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Vem tror ni han syftar på...Djokovic?
Det tror jag inte, han verkar vara rätt skön och ha bra relation med många andra spelare.

Almagro är det väl många som tycker är ett knepigt rövhål.
Citera
2013-05-31, 00:44
Medlem
vilken teknik dimitrov har, han får bollen att gå snabbt obesvärat.

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=dfgeJecMlYo&NR=1
Citera
2013-05-31, 00:47
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Det tror jag inte, han verkar vara rätt skön och ha bra relation med många andra spelare.

Almagro är det väl många som tycker är ett knepigt rövhål.

....men Almagro sitter väl inte i intervjuer och spelar ödmjuk? Han irriterar sig på någon han tycker är falsk...
Citera
2013-05-31, 01:06
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
A-L-L-A är tråkiga om man jämför med Ernsts Gulbis.

Gulbis verkar komma bra överens med Monfils. Såg de skämta med varandra under matchen. Längesen jag såg nåt sånt. Det kan vara lite skoj som omväxling med tanke på det blodiga allvar som brukar råda. Dock är frågan om det tar lite udden av rivaliteten. Förlusten var nog inte hela världen för Gulbis.

Tyckte detta var ett roligt svar på intervjun efter förlusten

"- You said you stopped drinking for months. Will you have maybe a drink tonight to recover from that loss?

- No. This is an old topic already. I don't drink beer. Don't ask me about it anymore."

Går det bra med drinkar då?
Citera
2013-06-01, 23:19
Medlem
Tennisspelare får gärna underhålla mig med bra tennis. Vill jag se annan typ av underhållning så finns det mängder med filmer man kan se. Varför ska man vara en skitstövel på riktigt? Har jag missat nåt? Det verkar helt jävla idiotiskt tycker jag.

Det är ju så skönt att tennisen inte har såna problem som fotbollen har. Ju sämres tämning man får på planen ju sämre kommer man få på läktaren. Begriper inte varför man ska hålla på och tjafsa. Man lirar en match, känslor kan hetta till men efter matchen så skakar man hand. Det som händer på planen stannar där, så länge det håller sig inom rimliga gränser förstås.

Ärligt talat så tror jag spelare som har lite problem med det sociala och inte kan hålla känslorna i styr inte kan prestera i dagens tennis. Alltså jag har väldigt svårt att se en spelare som är väldigt känslosam slå Nadal i RG. Det går inte att släppa fokus en enda jävla gång för då är det kört. Men det är bara vad jag tror.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
....men Almagro sitter väl inte i intervjuer och spelar ödmjuk? Han irriterar sig på någon han tycker är falsk...

Okej, kan du ge nåt exempel? Jag har alltid trott att grejen med Almagro är hur han uppträder på banan, alltså han ser lite arrogant ut, bröstar upp sig och gapar osv. Lite Eric Cantona stuk på honom. Är han stor i käften också alltså? Det har jag missat i så fall.
Senast redigerad av terribilis 2013-06-01 kl. 23:25.
Citera
2013-06-02, 01:03
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Tennisspelare får gärna underhålla mig med bra tennis. Vill jag se annan typ av underhållning så finns det mängder med filmer man kan se. Varför ska man vara en skitstövel på riktigt? Har jag missat nåt? Det verkar helt jävla idiotiskt tycker jag.

Jag skrev ett inlägg i Franska tråden som vidrörde ämnet. Angående Gulbis kritik mot Federer & co dvs. Summerat räcker Federers spel som underhållning för mig. Han låter sitt racket tala, likt en schackmästare drar sitt nästa geniala drag. Toppspelarna kan inte förändra sina personligheter. De råkar vara ödmjuka och kan hantera sitt humör. Det tror jag smittar av sig på andra spelare. De har inte råd att slösa energi på utbrott.

Bad boys och utbrott mot spelare/domare tillhörde sporten mer förr. De som gick och såg Herr Mcenroe ville även bli underhållen av han raseri mot domaren. Det finns så klart inte samma utrymme i dagens penningstyrda tennis där varje koncentrationssvacka kan kosta mycket. Dessutom ser coacherna till att tämja vildsporrar. Federer var själv rätt vild tidigt i karriären.

Då det gäller rivalitet borde det dock finnas mer rivalitet mellan spelare. Söderling är ett exempel på en spelare som såg sina motståndare som rivaler istället för kompisar, rivaler som han ville besegra till varje pris. Det är alldeles för många som är kompisar med varandra.

Visst saknar jag lite av spelare med udda personligheter som kunde få fnatt. Det blir lätt slätstruket om alla ska vara en svärmorsdröm.

Roddick var tourens sista bad boy. Nu finns det ingen värd namnet som törs gå i samma fotspår. Trist tycker jag. Trashade racket börjar bli ovanligt.
Senast redigerad av Castlevania 2013-06-02 kl. 01:25.
Citera
2013-06-02, 12:56
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Okej, kan du ge nåt exempel? Jag har alltid trott att grejen med Almagro är hur han uppträder på banan, alltså han ser lite arrogant ut, bröstar upp sig och gapar osv. Lite Eric Cantona stuk på honom. Är han stor i käften också alltså? Det har jag missat i så fall.

Jag menar inte att Almagro är dryg i intervjuer men jag har inte fått någon känsla av det jag har sett av honom att han sitter och gör sig till är extra ödmjuk och kommer med ständiga klyshor och politiskt korrekta svar. Gulbis syftar kanske på Berdych.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in