2010-08-15, 13:08
Medlem
Vobblers avatar
Härligt att finalen går så tidigt (19:30), perfekt för oss som måste upp i morgon bitti. Murray har imponerat och bör vinna mot Fedex.
Citera
2010-08-15, 17:35
Bannlyst
Synd bara att det inte är 5 sets match, då hade Murray fått kuk. Nu är jag inte lika säker, men tror vi ska fixa skotten ändå.
Citera
2010-08-15, 19:09
Medlem
Kongo_89s avatar
folk säger att murray försvarar sin 4eplats innan USO men de är ju fortfarande cincy och new haven innan tävlingen börjar! när är lottningen? kanske de som avgör...dåligt isåfall med sånna pass stora tävlingar innan GS och många placeringar kan ändras såklart.
Senast redigerad av Kongo_89 2010-08-15 kl. 19:14.
Citera
2010-08-15, 20:31
Medlem
Vobblers avatar
Pfft! Vilken choker han är Murray. Nu ryker nog första set.
Citera
2010-08-15, 20:35
Medlem
pirates avatar
Hehe jag gillar hur Fidde kommenterar alltså. Slänger in fräcka ord då och då.
Citera
2010-08-15, 20:38
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Hehe jag gillar hur Fidde kommenterar alltså. Slänger in fräcka ord då och då.
jason goodall och robbie koenig är sjukt grymma oxå dem som alltid kommenterar om man ser på bet365. har sånna roliga röster och stort vokabulär

fan kom igen nu fed-ta dig samman!
Citera
2010-08-15, 20:58
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
jason goodall och robbie koenig är sjukt grymma oxå dem som alltid kommenterar om man ser på bet365. har sånna roliga röster och stort vokabulär

fan kom igen nu fed-ta dig samman!

Ja dom är så jävla bra!! Absolut.
Man sitta och lyssna flera timmar på dem utan att man tröttnar.
Citera
2010-08-15, 23:35
Medlem
Kongo_89s avatar
helvetes fitta att murray vinner. frågan är om söderling kan komma närmare en 4e plats än såhär? tveksamt tror han stannar som topp 5a nu....om han nu inte överaskar i cincy och slår novak och nu murray...
Citera
2010-08-16, 01:57
Bannlyst
Vad hände med "pim-pim"?
Citera
2010-08-16, 02:59
Medlem
Castlevanias avatar
Ja, det är surt att den gapande skotten är riktigt på G igen. Vare sig vi vill det eller inte får vi inte räkna bort Murray som en av huvudfavoriterna i US Open. I dagsläget känns Topp 4 riktigt heta till slutsegern. Det skulle förvåna mig mycket om nån annan kan blanda sig i leken. Söderling och Berdych har en dalande form. En bubblare är Roddick som inte kan utelutas pga sin stora serve och historik i staterna. Men han har inte levererat i GS-sammanhang i år. Jag tror faktiskt att Federer blir farlig om han lyckas hitta ett enklare sätt att vinna matcher. Han tjorvar alltid till det efter att ha vunnit första set. Koncentrationssvårigheter eller vad handlar det om? Han är 29 år och orkar nog inte gå hela vägen om han går för många matcher i början. Federer får dock min favoritröst, tätt följt av Nadal och Murray på delad andra plats. Sen på tredje plats Djokovic som har en uppåtgående form.
Senast redigerad av Castlevania 2010-08-16 kl. 03:06.
Citera
2010-08-16, 04:38
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Ja, det är surt att den gapande skotten är riktigt på G igen. Vare sig vi vill det eller inte får vi inte räkna bort Murray som en av huvudfavoriterna i US Open. I dagsläget känns Topp 4 riktigt heta till slutsegern. Det skulle förvåna mig mycket om nån annan kan blanda sig i leken. Söderling och Berdych har en dalande form. En bubblare är Roddick som inte kan utelutas pga sin stora serve och historik i staterna. Men han har inte levererat i GS-sammanhang i år. Jag tror faktiskt att Federer blir farlig om han lyckas hitta ett enklare sätt att vinna matcher. Han tjorvar alltid till det efter att ha vunnit första set. Koncentrationssvårigheter eller vad handlar det om? Han är 29 år och orkar nog inte gå hela vägen om han går för många matcher i början. Federer får dock min favoritröst, tätt följt av Nadal och Murray på delad andra plats. Sen på tredje plats Djokovic som har en uppåtgående form.

Precis. Federer går in i konstiga perioder under matcherna där han börjar slarva och spela lite nonchalant. Han kan spela helt fenomenalt under första set för att sedan slarva bort andra.

Mot Murray idag har han matchen i egna händer när han bryter tillbaka gång på gång, för att sedan tappa sin serve omgående. När det blir viktiga poäng så slarvar han helt enkelt. Mot Berdych hade han helt ärligt tur i sista set. Då det drog ihop sig fick han med sig de viktiga bollarna för att Berdych slarva.

I finalen förstår jag inte riktigt varför han gång på gång slår bollar mot Murrays backhand. Det var uppenbart att Murray blev ställd flera gånger när bollen kom mot hans forehand. Synd att det inte blev ett tredje set, för det var matchen värd.

Man blir lite ledsen att se Federer komma tillbaka för att sedan bara slarva bort det igen. Han gjorde det i första set och han gjorde det i andra set. Förhoppningsvis tar han ett snack med sin tränare och slipar på detta inför Cincinnati och US-Open. Han får inte tappa fokus i avgörande stunder av matchen. Lyckas han med så vinner han US-Open. I bäst av fem set har han råd med dippar i matchen.

Revansch från förra året borde vara en morot nog för Federer.
Citera
2010-08-16, 06:38
Bannlyst
Det är så jävla extra frustrerande att se Federer förlora när det oftast är upp till honom hur matchen ska sluta. Finns ju fortfarande ingen som kan spela bättre tennis när han väl är inne i ett stim, men det blir som sagt för många ojämna games.

Sen ja 3 sets, själv tycker jag det är för lite i tennis. Färre skrällar, inte för att det är en skräll att Murray slår federer men ni vet vad jag menar.

Fast hade nog blivit lite jobbigt om alla turneringar var 5-sets, inte en möjlighet spelarna hade orkat toronto , cinci , sen US open i 5 set.

Knappt att vissa gör det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in