2013-05-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockRulle
Ja. Bra så.******

och ?? jag är lugn, och också jag tycker att Pethrus oftast är korrekt och saklig

Inscannat och/eller ej sökbart oavsett finns tex inte -"hockey-VM" såsom jag säger i inlägg 38708.
I dokumentet som @Dockland förtjänstfullt pekar ut står det -"hockey world cup"

förstår du då följande ??
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Pethrus använder ju Aft*nbl*d*t som källa

Sedan hade MA kunnat låta bli att svara efter att D*maris tog INITIAL kontakt
han frågar ju tom efter hennes nummer i sitt tredje svar.
Citera
2013-05-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Och självklart kan ett genombrott ske om Mats någon gång bryter samman och erkänner.
Man kan kanske också lägga till möjligheten att någon familjemedlen går samma öde till mötes och berättar okända hemligheter, om sådana finns inom familjen.
Citera
2013-05-28, 21:24
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
och ?? jag är lugn, och också jag tycker att Pethrus oftast är korrekt och saklig. Inscannat och/eller ej sökbart oavsett finns tex inte -"hockey-VM" såsom jag säger i inlägg 38708. I dokumentet som @Dockland förtjänstfullt pekar ut står det -"hockey world cup" förstår du då följande ??

Sedan hade MA kunnat låta bli att svara efter att D*maris tog INITIAL kontakt
han frågar ju tom efter hennes nummer i sitt tredje svar.
Ja, det var jag som inte tänkte på att jag återgav texten i översättning - och därför var det givetvis omöjligt att hitta den vid sökning, oavsett hur dokumentet såg ut.

När det gäller Mats svar på D*maris första - och senare - sms så har ju Mats en egen förklaring till alltihop, nämligen att det inte är han som har skrivit sms:en till D*maris utan "kanske Linda".

Enligt tilläggsprotokollet med sms:en så har utredarna jämfört Lindas arbetsschema med telefonlistorna från Mats mobil under den aktuella perioden, 090422-090520, men jag har inte lyckats hitta något resultat av den jämförelsen.
Citera
2013-05-28, 21:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Man kan kanske också lägga till möjligheten att någon familjemedlen går samma öde till mötes och berättar okända hemligheter, om sådana finns inom familjen.

Exakt, så chansen att få klarhet i detta fall är i alla fall inte försvinnande små utan helt möjligt.
Citera
2013-05-28, 21:37
Medlem
fuggedaboutits avatar
Varför skulle cold case ta sig an detta fall? Det sysslar väl mer med fall där det inte har gått att hitta någon gärningsman. Här finns det ju en gärningsman och han har också blivit prövad i domstol. Detta är väl inte ett cold case, ett misslyckat case kanske, men jag kan inte se vad det finns att ta fram här.
Citera
2013-05-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuggedaboutit
Varför skulle cold case ta sig an detta fall? Det sysslar väl mer med fall där det inte har gått att hitta någon gärningsman. Här finns det ju en gärningsman och han har också blivit prövad i domstol. Detta är väl inte ett cold case, ett misslyckat case kanske, men jag kan inte se vad det finns att ta fram här.

Jag delar inte din mening. I fallet Linda Chen är det så att man inte kunde döma någon för brottet. Det finns många obesvarade frågor i LC-fallet och jag anser att saken mycket väl kan prövas i ett cold case fall.
Citera
2013-05-28, 21:53
Medlem
Nu har inte jag den allra största erfarenhet av kvinnor,
endast varit vikarierande häradsbetäckare, en kort tid.
Men jag väljer att EJ tro på MA i denna del, likväl som i många andra.
För hade det varit en brud i varande som svarat, är jag övertygad om att hon avslutat
dialogen snyggt och snabbt och inte frågat efter nummer mm.

Tycker du själv att det ens verkar sannolikt ??
MA har EJ tolkningsföreträde på något som helst vis,
utan snarare tvärsom efter att ha blivit beslagen med lögner upprepade gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
*** När det gäller Mats svar på D*maris första - och senare - sms så har ju Mats en egen förklaring till alltihop, nämligen att det inte är han som har skrivit sms:en till D*maris utan "kanske Li***
Citera
2013-05-28, 22:13
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Och självklart kan ett genombrott ske om Mats någon gång bryter samman och erkänner.

Jag hoppas verkligen också att det blir ett genombrott, men kanske inte att Mats bryter samman precis, utan mer att han berättar klart och tydligt -- det han vet om NÄR, VAR och HUR Linda dog.

Alla har ett samvete, tror jag. En del har bara hårdare skal runt. Hoppet om en lösning på mordet finns alltid närvarande hos mig.
Senast redigerad av Klarsyn 2013-05-28 kl. 22:29.
Citera
2013-05-28, 22:16
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Nu har inte jag den allra största erfarenhet av kvinnor, endast varit vikarierande häradsbetäckare, en kort tid. Men jag väljer att EJ tro på MA i denna del, likväl som i många andra. För hade det varit en brud i varande som svarat, är jag övertygad om att hon avslutat dialogen snyggt och snabbt och inte frågat efter nummer mm. Tycker du själv att det ens verkar sannolikt ??
Jag tycker det låter extremt osannolikt att Linda skulle ha skrivit dessa sms. Och jag kan inte heller begripa varför hon skulle ha gjort det. Enligt Mats skulle skälet ha varit att hon tyckte illa om eller var arg på D*maris, men det förklarar absolut ingenting om man ser till innehållet i sms:en.
Citera
2013-05-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Jag hoppas verkligen också att det blir ett genombrott, men kanske inte att Mats bryter samman precis, utan mer att han berättar klart och tydligt -- det han vet om NÄR, VAR och HUR Linda dog.

Alla har ett samvete, tror jag. En del har bara hårdare skal runt. Hoppet om en lösning på mordet finns alltid närvarande hos mig.

Alla har ett samvete, alla har en gräns över vad man kan stå ut med. Det finns en linje i var och ens liv som håller reda på förnuftet och sätter gränsen över hur mycket våra vidlyftiga prövningar tål. Jag vågar påstå att ärlighet töjer gränserna och motsatt att lögner och oärlighet fungerar tvärtom. Det finns också en gräns över hur mycket motgång vi tål som människor. Man väljer inte själv var gränserna går men man vet när man har passerat stupkanten, då är det försent, då faller man fritt.

Skulle det bli så att någon i MA närhet bryter ihop och berättar det den vet och att detta skulle vara till men för MA i sin situation, kommer vi ändå inte märka någon skillnad på MA initialt.
Likt en dåres envishet kommer han då hävda sin tes oavsett vad svensk rättvisa och nya rön kommit fram till. MA kommer köra huvudet ända in i kaklet och efteråt får de sopa ihop resterna av honom med sop och sopskyffel. Jag kan inte se den mannen erkänna sin skuld och komma med en rimlig förklaring till sitt handlande.
Blir det en öppning i det här fallet kan jag förutse ett tragiskt slut för många personer, flera av dem oskyldigt indragna i skiten.
Det kommer att bli straffet för att man tycker att blod är tjockare än vatten.
Citera
2013-05-29, 00:30
Medlem
"Hoppet om en lösning på mordet finns alltid närvarande hos mig."

Det kommer. Just wait. Förr eller senare rämnar fasaden hos nån som vet nåt.
Citera
2013-05-29, 00:56
Medlem
fuggedaboutits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
"Hoppet om en lösning på mordet finns alltid närvarande hos mig."

Det kommer. Just wait. Förr eller senare rämnar fasaden hos nån som vet nåt.

Det räcker nog inte. Det känns tveksamt att någon åklagare skulle ta upp detta fall utan att kunna backa upp åtalet med teknisk bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in