2013-05-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Helt fel. Något sådant har han aldrig sagt i något förhör. Det är lätt att kontrollera i FUP och tilläggsprotokoll. Tvärtom sa han i förhören att Linda var hans livs kärlek.

Finns det någon som har koll var det är som Mats Alm säger att han inte älskade Linda?

Mats säger nåt liknande; Jag älskade henne inte. Jag försökte, jag tyckte om Linda men älskade henne inte. Typ nåt sådant tillstår sol å vårar å kvinnomördaren Mats ang. sin kärlek å giftemål med Linda.

Det är sant att Mats bedyrat sin kärlek till Linda i förhör å media.

Konstigt att du minns att Mats älskade Linda. Men inte att han INTE älskade henne.
Du har varit med i tråden så länge att du också VET att vi haft detta uppe för diskussioner tidigare. Därför så är det så löjligt av dig att påstå enbart att Mats älskade Linda.

Men jag el. någon annan kommer nog med tiden att hitta där det står, med tiden.
Senast redigerad av nvk 2013-05-28 kl. 02:00.
Citera
2013-05-28, 07:55
Medlem
jag tror:
sms från MA till tyska x:et, men kan minnas fel

Citat:
Ursprungligen postat av nvk
Finns det någon som har koll var det är som Mats Alm säger att han inte älskade Linda?

Mats säger nåt liknande; Jag älskade henne inte. Jag försökte, jag tyckte om Linda men älskade henne inte. Typ nåt sådant tillstår sol å vårar å kvinnomördaren Mats ang. sin kärlek å giftemål med Linda.

Konstigt att du minns att Mats älskade Linda. Men inte att han INTE älskade henne.
Du har varit med i tråden så länge att du också VET att vi haft detta uppe för diskussioner tidigare. Därför så är det så löjligt av dig att påstå enbart att Mats älskade Linda.

Citera
2013-05-28, 08:09
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvk

Jag korrigerade enbart ett felaktigt påstående om att Mats i förhör skulle ha sagt att han inte älskade Linda. Det var enbart det saken gällde, inte vad Mats sagt eller skrivit till andra personer vid andra tillfällen.

Vad du syftar på är vad han skrev i ett mejl till en bekant, forest79, som även gjort en del inlägg här i tråden, nämligen följande:

"Jag saknade henne flera månader efteråt, men den senaste tiden har jag insett att det var nog chocken som gjorde att jag saknade henne så mycket, jag vet nu att jag hade tur (i oturen). Jag älskade henne inte som jag trodde, jag älskade det jag trodde var verkligheten men som egentligen inte alls var verkligt utan en spelad yta. Jag vet nu varför det aldrig kändes helt rätt, varför dom där djupa kärlekskänslorna aldrig ville komma - det var för att hon ljög, hela tiden varje dag ljög hon för mig. Hon ljög om varför hon absolut ville gifta sig, hon ljög om sig själv, hon ljög om sina känslor för mig. Jag har inte berättat det här för NÅN!!!! Varför har jag inte berättat det?? Jo, därför att de flesta skulle inte förstå att jag så här snart efter hennes död inte har några känslor för henne annat än besvikelse och misstro. Vissa skulle nog snarare tro att jag faktiskt är skyldig till vad jag var åtalad för."

Detta är uppenbarligen skrivet efter rättegången, då domen fallit, eftersom Mats talat om "vad jag var åtalad för". Men inte heller här skriver han att inte Linda skulle ha varit han stora kärlek, utan däremot att han efter hennes död insett att han misstog sig på det han upplevde som kärlek.
Senast redigerad av Pethrus 2013-05-28 kl. 08:52.
Citera
2013-05-28, 10:11
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
jag tror: sms från MA till tyska x:et, men kan minnas fel
Till sin tyska f d flickvän, D*maris B*slig skrev Mats inget sådant. Han berättade i sms till henne julen 2008 "att han var mycket lycklig med sin nya flickvän [Linda]". I april 2009 tog [D*maris B*slig] kontakt med honom igen via sms och frågade hur han mådde. Han svarade och "hon fick intrycket att han var olycklig och ledsen samt att han kände sig ensam". Därefter har hon inte haft någon kontakt med honom.

(Citat ur domen, sid 32)

De tio sms D*maris fick från Mats (allesamman som svar på hennes sms, det var alltså hon som tog kontakt med honom, inte tvärtom) hade följande lydelse:

2009-04-22
Tack. Saker är komplicerade för mig. Hoppas allt går bra för dig. Kram

2009-04-22
Tack så mycket. Men jag vill bara vara ensam just nu. Kanske en annan dag.

2009-04-23
Ge mig ditt nummer. Jag ringer dig i morgon.

2009-04-24
Jag kan inte ringa i dag. Jag ska åka till bergen ett tag, behöver komma i väg.

2009-05-06
Tack! Jag är faktiskt inte i bergen längre, jag är i Schweiz och kollar på hockey-VM, kom hit för ett par dagar sedan. Gör allt för att inte behöva tänka.

2009-05-06
Ledsen att jag inte ringde eller messade dig. Hoppas att du inte var orolig, det känns lite konstigt att prata med dig för jag har aldrig riktigt kommit över dig så det är lite smärtsamt.

2009-05-06
Du missförstår. Du för ingen smärta eller något negativt till mitt liv. Det finns andra saker i mitt liv som plågar mig. Om dig sa jag bara att det känns konstigt att prata med dig eftersom jag fortfarande älskar dig (och förmodligen alltid kommer att älska) men samtidigt ”vet” jag att det aldrig kommer att bli något mellan oss igen. Det är inget negativt, hoppas du förstår.

2009-05-19
Jag är i Sverige nu, ja. Ta hand om dig, alltid.

2009-05-19
Det är okej, du behöver inte sluta. Godnatt.

2009-05-20
Augusti. Lycka till med dina danser.

I polisförhör uppgav Mats att han inte alls kände igen sms-konversationen och förnekade att han fortfarande hade känslor för ex-flickvännen. Han sa att han inte skickat sms:en själv, utan att Linda måste ha gjort det: "Det är mycket möjligt att det är Linda som har skrivit det här för hon gillar inte D*maris. Jag vet att hon har gjort det någon gång."
Senast redigerad av Pethrus 2013-05-28 kl. 11:06.
Citera
2013-05-28, 12:29
Medlem
Citat:
*** tio sms ***

Måste "tappat" någon pdf jag, bland alla tillägg, dom och fup
Hittar jag inte dessa tio sms, i vilket dokument kan jag finna dem ???

Kan du länka till nedladdning, tack
Citera
2013-05-28, 13:36
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Måste "tappat" någon pdf jag, bland alla tillägg, dom och fup
Hittar jag inte dessa tio sms, i vilket dokument kan jag finna dem ??? Kan du länka till nedladdning, tack
Jag har också letat i de pdf:er jag har - FUP, 3 tillägg samt dom - men hittade inte sms:en där, utan slutligen i en gammal artikel i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12252242.ab
Citera
2013-05-28, 14:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Jag har också letat i de pdf:er jag har - FUP, 3 tillägg samt dom - men hittade inte sms:en där, utan slutligen i en gammal artikel i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12252242.ab

Jag har dokumentet. Det har publicerats här på Flashback tidigare, då det är "vattenstämplat" Flashback. Så det kanske går att söka och bland länkarna i tråden.

PDF-filen heter "falutrb321509.pdf" och sms:en (nedskrivna av D*m*ris i ett Word-dokument) finns på sidan 56 och sidan har titel/rubrik:

"Sms från Ma*s 2009 + inneh i D*m*ris sms, 2010-03-09 12:43 diarienr: 2000-K19429-09"
Citera
2013-05-28, 15:04
Medlem
Vet att poliserna arbetar fortfarande med detta fall, hoppas att de kommer att kunna binda MA till mordet i framtiden. Skyldig som synden är vad han är.
Citera
2013-05-28, 15:32
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag har dokumentet. Det har publicerats här på Flashback tidigare, då det är "vattenstämplat" Flashback. Så det kanske går att söka och bland länkarna i tråden.

PDF-filen heter "falutrb321509.pdf" och sms:en (nedskrivna av D*m*ris i ett Word-dokument) finns på sidan 56 och sidan har titel/rubrik:

"Sms från Ma*s 2009 + inneh i D*m*ris sms, 2010-03-09 12:43 diarienr: 2000-K19429-09"
Hjärtligt tack. Nu har jag laddat ner det och har väl därmed alla dokument som offentliggjorts.
Citera
2013-05-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag har dokumentet.***

Tack

Det hade jag också, redan.

Men jag kunde ju inte hitta tex -"hockey-VM" annat än på ett ställe i domen,
när jag sökte igenom ALLA pdf:er.

Pethrus använder ju Aft*nbl*d*t som källa
Citera
2013-05-28, 16:29
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Tack

Det hade jag också, redan.

Men jag kunde ju inte hitta tex -"hockey-VM" annat än på ett ställe i domen,
när jag sökte igenom ALLA pdf:er.

Pethrus använder ju Aft*nbl*d*t som källa
Att du inte hittade det när du sökte beror på att texten med D*maris utskrifter av sms:en är på ett skannat dokument. Därför är det inte sökbart. Det är likadant även i FUP:en. Där finns åtskilliga dokument som är skannade och därför hittar man inte uppgifter som finns i dem vid sökning, utan man måste läsa igenom dem. Hopplöst.
Citera
2013-05-28, 16:47
Medlem
teaching me to suck eggs ??

Lär dig läs först !!!

Citat:
Att du inte hittade det när du sökte beror på att texten med D*maris utskrifter av sms:en är på ett skannat dokument. Därför är det inte sökbart. Det är likadant även i FUP:en. Där finns åtskilliga dokument som är skannade och därför hittar man inte uppgifter som finns i dem vid sökning, utan man måste läsa igenom dem. Hopplöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in