Citat:
Ursprungligen postat av
Klarsyn
Tack Catami och FZappa m.fl. !!
Glömde ett viktigt frågeord igår. Det är ordet VARFÖR. Den fullständiga frågan jag gärna önskar få svar på från Mats blir då:
När, Var, Hur och VARFÖR dog Linda Chen?? Vi kan gissa – men Mats vet svaret. Oskyldig eller skyldig kvittar – Mats vet.
Motivet!
Varför?
Jag tror att Mats våldgästade Linda å blev kvar när han kunde servera sig själv med Lindas kontokort.
Det gick väl över förväntan, så Mats blev kvar till slutet.
Slutet kom då Linda fick brev från banken å Linda hade fått låna av sin mor.
Ända in i kaklet skulle Mats.
Jag är därför övertygad om att Mats hade planerat slutet för Linda.
Mats skulle aldrig klara sig ur om Linda bestämde sig för att lämna in en polisanmälan.
Minns att Lars Alm grinade då Mats avslöjats. Det var nog inget alternativ att komma till Lars, IGEN, å be om pengar så att han kunde täcka bedrägerierna.
Mats funderade ut fundamenteringen till detta luftslott INNAN Linda dog. Jag känner mig bergsäker på att Mats planerade detta en avsevärd tid innan det till sist skedde.
Tack Petrus för framtagandet av Mats mejl ang. att han inte älskade Linda. Det var det jag avsåg.
Jag tror att om det relevanta kan sorteras ut ur fup å sammanställas, så finns det nog redan material som gör att Mats trovärdighet blir noll å att det finns så tunga bitar som ALLA pekar mot ett å samma håll, entydigt att Mats kan dömas bortom allt rimligt tvivel. Just ordet RIMLIGT öppnar faktiskt för en dom mot Mats, anser jag.
Ang. Cold case gr. så borde det väll vara en bra start på en utredning, att man redan har identitet på mördaren!?
Här vet man ju att mördaren är i livet oxå, ännu....
Ha förtröstan så ska nog droppen urholka stenen.
Mats kan ALDRIG somna lugnt, utan bilan hänger över hanns nacke HELA tiden.
För ALL framtid.
Till döddagar.
Somliga straffar gud omedelbart, sägs det. I Mats fall var det i vart fall så. Hårt, direkt å för evigt!