2013-05-29, 01:17
Medlem
Se7eens avatar
Finns inga ord för hur mycket agg jag känner emot den varelsen MA. Att han går fri och kan leva med sig själv är bara ett bevis på hur sjuk/störd han är. Att ingen knäppt den jäveln e ju nästan skamligt. Snubben finns ju på eniro, med adress o tel-nmr..samma person-nmr, bor i bollnäs. Men han kommer få sitt straff, om inte i detta livet så i nästa. Hoppas Linda hemsöker honom om nätterna. Och må hon få vila i frid.
Citera
2013-05-29, 09:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Från den 1 juli 2010 gäller att det inte längre sker någon preskription av de grövsta brotten om de begåtts 1 juli 1985 eller senare och om gärningsmannen fyllt 21 år vid brottens begående.[1] [2] Det gäller: mord eller dråp och försök till mord och dråp

Hur lång är strafftiden för vållande till annans död?

Så länge MAs föräldrar kör curlingstilen så lär han inte bryta samman. När de är borta så hänger han troligen i luften och kan ev. avslöja vad som hände den 01-08-09.

Lever MAs mormor ännu?

Ju längre tid som går, ju svårare blir det för honom att berätta.
Citera
2013-05-29, 09:39
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Så länge MAs föräldrar kör curlingstilen så lär han inte bryta samman. När de är borta så hänger han troligen i luften och kan ev. avslöja vad som hände den 01-08-09.

Lever MAs mormor ännu?

Enligt 3 kap. 7 § brottsbalken döms man till upp till två års fängelse för brottet eller till böter om brottet anses ringa. Om brottet anses grovt skall fängelsestraffet bli mellan sex månader och sex år. Försök till vållande av annans död är inte straffbart.

Citat från Wiki.
Citera
2013-05-29, 22:19
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Jag hoppas verkligen också att det blir ett genombrott, men kanske inte att Mats bryter samman precis, utan mer att han berättar klart och tydligt -- det han vet om NÄR, VAR och HUR Linda dog.

Tack Catami och FZappa m.fl. !!
Glömde ett viktigt frågeord igår. Det är ordet VARFÖR. Den fullständiga frågan jag gärna önskar få svar på från Mats blir då:

När, Var, Hur och VARFÖR dog Linda Chen?? Vi kan gissa – men Mats vet svaret. Oskyldig eller skyldig kvittar – Mats vet.
Citera
2013-05-30, 18:48
Bannlyst
Citat:
Glömde ett viktigt frågeord igår. Det är ordet VARFÖR. Den fullständiga frågan jag gärna önskar få svar på från Mats blir då:

När, Var, Hur och VARFÖR dog Linda Chen?? Vi kan gissa – men Mats vet svaret. Oskyldig eller skyldig kvittar – Mats vet.
Kära Klarsyn! Det är uppenbart på alla sätt och vis att du vill få fram sanningen om Linda Chens död.Vi är många som ställer samma fråga utan de känslomässiga band som du har till kära Linda. Svaret finns någonstans. Du behöver inte gå så långt ut i kretsen kring Mat* Al* och hans familj för att finna svaret. Någon gång så talar någon om vad som har hänt. Lojalitetsbanden blir tunnare med tiden.
Citera
2013-05-31, 00:20
Medlem
Är det inte märkligt att Lars, Britt-Marie och Maria säger att just en bok är skriven av Obama och resten är på engelska. Finns fler likheter i deras förhör som känns mer än ett slumpmässigt sammanträffande. Vad var syftet att prata ihop sig om böckerna innan förhören? Jag tror de vet exakt hur böckerna kom dit. Och varför lämnade de in materialet till polisen?

2009-11-17 12:35 Lars
Lars minns ingen titel på någon av böckerna. Han säger att alla böckerna var på engelska
förutom möjligen den om Obama

2009-11-18 10:35 Maria
Hon vet att en av böckerna var om Obama. Maria tror att det var sju, åtta böcker. Maria minns att hon sa tillLars att han skulle skriva ner titlarna eftersom det kunde vara någon form av ledtråd som
Mats gav dem på det sättet. Hon vet inte om Lars gjorde det.(jaha varför skrev inte den självutnämnde organisatören(Maria) ner dessa titlar då?)

2009-11-18 13:14 Britt-Marie
Hon tror att de är på engelska eller åtminstone de flesta. Hon vet att en av böckerna är skriven av Obama.
Citera
2013-05-31, 00:23
Medlem
Välkommen, fukt. Intressant första inlägg. Och ja, det är nog så att det har skett en del snacka-ihop-sej i den där familjen.

*funderar vidare på det du skrev*
Citera
2013-05-31, 00:28
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fukt
Är det inte märkligt att Lars, Britt-Marie och Maria säger att just en bok är skriven av Obama och resten är på engelska. Finns fler likheter i deras förhör som känns mer än ett slumpmässigt sammanträffande. Vad var syftet att prata ihop sig om böckerna innan förhören? Jag tror de vet exakt hur böckerna kom dit. Och varför lämnade de in materialet till polisen?

2009-11-17 12:35 Lars
Lars minns ingen titel på någon av böckerna. Han säger att alla böckerna var på engelska
förutom möjligen den om Obama

2009-11-18 10:35 Maria
Hon vet att en av böckerna var om Obama. Maria tror att det var sju, åtta böcker. Maria minns att hon sa tillLars att han skulle skriva ner titlarna eftersom det kunde vara någon form av ledtråd som
Mats gav dem på det sättet
. Hon vet inte om Lars gjorde det.
(jaha varför skrev inte den självutnämnde organisatören(Maria) ner dessa titlar då?)

2009-11-18 13:14 Britt-Marie
Hon tror att de är på engelska eller åtminstone de flesta. Hon vet att en av böckerna är skriven av Obama.

Väldigt intressant verkar som att någon för sa sig lite där
Citera
2013-05-31, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Lever MAs mormor ännu?

Jag tror att Mats Alm med tiden kan erkänna. Då brottet begicks så hade Mats haft det gott i ett tag å trodde även att millen var på väg.
Mats var ung å kände sig nog vital å viril, levt gott å pengar på ingång.
Men med åren nu så kommer han att inse att hans liv är snörpt å att hans liv bara är en lång väg mot döden, som den skyldige sol å vårande kvinnomördaren.
Mats har fått gå som den skyldige i bygden, på heltid. Mats kan i det läget lika bra erkänna.

Men troligt är det kanske inte.
Troligare bör väl den förälder som överlever sin trolovade vara rätt nojig. Mats kan väl lätt få för sig att han vill kunna spendera arvet när han är ganska ung å kan glädjas åt det. Så Mats vill nog så snart som möjligt att den sist levande föräldern avlider skyndsamt. Om inte båda föräldrarna på en gång, för den delen.
Mats vill nog inte vänta på pengar som han ser som sina.
Så om föräldrarna hittas med yxa i huvudet i brandresterna, så vet vi.
Mats kommer att säga att det är kina maffian som hotar honom. Vattentätt!
Lars bör skaffa larm till sovrummets fönster å dörr, om han vill dö naturligt.
Så Mats föräldrar gör nog bäst i att läcka info. så att Mats plockas bort från banan en överskådlig tid framåt.
Mats dödar för egen vinnings skull, inte under hot. En sådan människa ska å måste bevakas.
Citera
2013-05-31, 02:51
Medlem
Citat:

Motivet!
Varför?
Jag tror att Mats våldgästade Linda å blev kvar när han kunde servera sig själv med Lindas kontokort.
Det gick väl över förväntan, så Mats blev kvar till slutet.
Slutet kom då Linda fick brev från banken å Linda hade fått låna av sin mor.
Ända in i kaklet skulle Mats.
Jag är därför övertygad om att Mats hade planerat slutet för Linda.
Mats skulle aldrig klara sig ur om Linda bestämde sig för att lämna in en polisanmälan.
Minns att Lars Alm grinade då Mats avslöjats. Det var nog inget alternativ att komma till Lars, IGEN, å be om pengar så att han kunde täcka bedrägerierna.

Mats funderade ut fundamenteringen till detta luftslott INNAN Linda dog. Jag känner mig bergsäker på att Mats planerade detta en avsevärd tid innan det till sist skedde.

Tack Petrus för framtagandet av Mats mejl ang. att han inte älskade Linda. Det var det jag avsåg.

Jag tror att om det relevanta kan sorteras ut ur fup å sammanställas, så finns det nog redan material som gör att Mats trovärdighet blir noll å att det finns så tunga bitar som ALLA pekar mot ett å samma håll, entydigt att Mats kan dömas bortom allt rimligt tvivel. Just ordet RIMLIGT öppnar faktiskt för en dom mot Mats, anser jag.

Ang. Cold case gr. så borde det väll vara en bra start på en utredning, att man redan har identitet på mördaren!?
Här vet man ju att mördaren är i livet oxå, ännu....

Ha förtröstan så ska nog droppen urholka stenen.
Mats kan ALDRIG somna lugnt, utan bilan hänger över hanns nacke HELA tiden.
För ALL framtid.
Till döddagar.
Somliga straffar gud omedelbart, sägs det. I Mats fall var det i vart fall så. Hårt, direkt å för evigt!
Citera
2013-05-31, 03:13
Medlem
Citat:

Det var en mycket lång och omfattande utredning om MA var skyldig till vållande av Lindas död.
Sedan blev det rättegång och dom. Enligt domen:

"Att åklagarna inte bortom rimligt tvivel har lyckats styrka att han uppsåtligen eller av oaktsamhet orsakat Lindas död. Han kan därför inte dömas för mord, dråp eller vållande till annans död."

Den här domen menar att MA hade ingenting att göra med det som vållade Lindas död, han är helt oskyldig för det.

Du frågar När, Var, Hur och Varför Linda dog ? Som du vet finns det inga säkra uppgifter om det utan det är spekulation, som gäller för de sakerna, även för MA.
1. Linda dog sannolikt 1 aug, som utredningen kommit fram till.
2. Var dog Linda ? Det finns ingen brottsplats enligt utredningen som de känner till, min spekulation är att hon dog i kombibilen och därför finns heller inte någon känd brottsplats.
3. Hur dog Linda ? Finns endast spekulation om det och jag anser hon dog genom strypning i kombibilen.
4. Varför dog Linda ? Det var sannolikt ekonomiska motiv?

Du måste inse fakta Klarsyn, MA hade ingenting med vållande till Lindas död att göra, som är bekräftat genom domen i Tingsrätten.
Enligt dina inlägg har du ingenting att komma med som ifrågasätter domen, utan allting blir ditt eget önsketänkande. Vad jag kan förstå har du låst dig vid att MA är gärningsmannen och du kan inte inse verkligheten. "Sanningen är inte alltid vad man tror " Sanningen kan vara grym också.
Citera
2013-05-31, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det var en mycket lång och omfattande utredning om MA var skyldig till vållande av Lindas död.
Sedan blev det rättegång och dom. Enligt domen:

"Att åklagarna inte bortom rimligt tvivel har lyckats styrka att han uppsåtligen eller av oaktsamhet orsakat Lindas död. Han kan därför inte dömas för mord, dråp eller vållande till annans död."

Den här domen menar att MA hade ingenting att göra med det som vållade Lindas död, han är helt oskyldig för det.

Enligt dina inlägg har du ingenting att komma med som ifrågasätter domen, utan allting blir ditt eget önsketänkande. Vad jag kan förstå har du låst dig vid att MA är gärningsmannen och du kan inte inse verkligheten. "Sanningen är inte alltid vad man tror " Sanningen kan vara grym också.

Du har fel. Det kan fortfarande finnas rimligt tvivel. Du försöker bara tolka meningen efter din verklighetsfrånställda fantasi.

Det är snarare DITT önsketänkanden som startade tråden på nytt. Du får lov att inse att du är bortom rimligt tvivel ..

Mvh.
Senast redigerad av n0m4d 2013-05-31 kl. 06:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in