2013-05-28, 16:51
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
teaching me to suck eggs ?? Lär dig läs först !!!
Ber om ursäkt om jag missförstod dig.
Citera
2013-05-28, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Ber om ursäkt om jag missförstod dig.
Ja. Bra så. Jag är av den uppfattningen att Pethrus eftersträvar en lugn och seriös debatt här i tråden. Vi har alla förutsättningar att had det framöver. Keep Up The Good Work!
Citera
2013-05-28, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet att poliserna arbetar fortfarande med detta fall, hoppas att de kommer att kunna binda MA till mordet i framtiden. Skyldig som synden är vad han är.
Vi får vänta och se om Cold Case gruppen tar upp mordet på Linda Chen. Blir det så, så lär oron öka i "stugorna" i Lottefors.
Citera
2013-05-28, 18:55
Bannlyst
Jag för egen del har funderat på vad Lagro skrev tidigare. Lagro skrev att att han var övertygad om att Mat* Al* är i stånd att begära resning. Nu hade inte Lagro klart för sig hur en resning hanteras rent formellt. Många saker som Lagro inte hade klart för sig så det spelar ingen roll i sakfrågan. Vad tror ni initierade och seriösa debattörer om detta? Min uppfattning är att Mat* Al* är oförmögen utifrån att inga nya uppgifter som talar till hans fördel har framkommit är i stånd att få till en resning. Tror ni att Cold Case gruppen kan hitta något som naglar fast Mat* Al* till brottet?
Citera
2013-05-28, 19:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockRulle
Jag för egen del har funderat på vad Lagro skrev tidigare. Lagro skrev att att han var övertygad om att Mat* Al* är i stånd att begära resning. Nu hade inte Lagro klart för sig hur en resning hanteras rent formellt. Många saker som Lagro inte hade klart för sig så det spelar ingen roll i sakfrågan. Vad tror ni initierade och seriösa debattörer om detta? Min uppfattning är att Mat* Al* är oförmögen utifrån att inga nya uppgifter som talar till hans fördel har framkommit är i stånd att få till en resning. Tror ni att Cold Case gruppen kan hitta något som naglar fast Mat* Al* till brottet?

Finns inte en chans att M*ts A*m ska kunna få till en resning för sin sak, han är överbevisad med lögner så det enda som återstår är att Cold Case gruppen får fram nytt material om eventuella medhjälpare, då kan saken lyftas igen.
Citera
2013-05-28, 19:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Finns inte en chans att M*ts A*m ska kunna få till en resning för sin sak, han är överbevisad med lögner så det enda som återstår är att Cold Case gruppen får fram nytt material om eventuella medhjälpare, då kan saken lyftas igen.

Jag tror coldcase grupper behöver hitta vittnen eller kunna ringa in en brottsplats som Mats kan bindas till.

Det kan också räcka med att man hittar hennes saker, exempelvis telefonen och kunna binda Mats till denna fyndplats.

Det krävs förstår mer än så för resning, men de kanske kan hittas spår på dessa platser som talar starkt för att det skett ett mord.
Citera
2013-05-28, 19:33
Bannlyst
Citat:
Delar din uppfattning till fullo. Har en förhoppning om att Cold Case gruppen nagelfar Mat* Al*s närmsta anhöriga mer. Tror att där finns en del att hämta beträffande vad som hände när det begav sig.
Citera
2013-05-28, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror coldcase grupper behöver hitta vittnen eller kunna ringa in en brottsplats som Mats kan bindas till.
Förutsättningarna för att gå vidare är inte dåliga. Vi må leva på hoppet.
Citat:
Det kan också räcka med att man hittar hennes saker, exempelvis telefonen och kunna binda Mats till denna fyndplats.
Det är absolut ett oerhört starkt incitament för att nå framgång.
Citat:
Det krävs förstår mer än så för resning, men de kanske kan hittas spår på dessa platser som talar starkt för att det skett ett mord.
Resning för Mat* Al*s del tror jag inte på. Tror mer på att Cold Case gruppen kan få fram fakta som ger åklagaren möjlighet att gå vidare.
Citera
2013-05-28, 19:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Förutsättningarna för att gå vidare är inte dåliga. Vi må leva på hoppet.
Det är absolut ett oerhört starkt incitament för att nå framgång.

Resning för Mat* Al*s del tror jag inte på. Tror mer på att Cold Case gruppen kan få fram fakta som ger åklagaren möjlighet att gå vidare.

Och självklart kan ett genombrott ske om Mats någon gång bryter samman och erkänner.
Citera
2013-05-28, 19:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Citat:
Delar din uppfattning till fullo. Har en förhoppning om att Cold Case gruppen nagelfar Mat* Al*s närmsta anhöriga mer. Tror att där finns en del att hämta beträffande vad som hände när det begav sig.

Instämmer med er båda, hittas mobiltelefonen och att den kan bindas till M*ts A*m så vore mycket vunnit, och om de går igenom det material som finns om familjens förehavanden så kanske det kommer fram något nytt på den fronten, H*nna,s expojkvän kanske vore lämpligt att börja med?
Citera
2013-05-28, 20:11
Bannlyst
Citat:
Instämmer med er båda, hittas mobiltelefonen och att den kan bindas till M*ts A*m så vore mycket vunnit, och om de går igenom det material som finns om familjens förehavanden så kanske det kommer fram något nytt på den fronten, H*nna,s expojkvän kanske vore lämpligt att börja med?
Jag är av den uppfattningen att en specifik aktör här har riktat polisens intresse på ett visst håll.
Citera
2013-05-28, 20:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag är av den uppfattningen att en specifik aktör här har riktat polisens intresse på ett visst håll.

Tänka sig, den uppfattningen har jag också fått, vi får se vad framtiden bär i sitt sköte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in