2013-05-27, 19:05
Bannlyst
Jag vet att diazepam/valium/stesolid har väldigt lång halveringstid, men ungefär hur länge bör det vara detekterbart med vanlig multisticka vid ett enda tillfälle på 20mg?
2013-05-27, 20:08
Medlem
Lite osäker på om det är 100% säkert att UP som skickas på analys där de kollar opiater, cannabis, amfetamin,kokain och benzo inte upptäcker bup? ( glömde skriva dit buprenorfin i tidigare inlägg så kämpigt att svara på minst sagt )
Borde vara säkert men som sagt.. Ingen sticka tas utan provet skickas direkt för analys.
Tacksam för svar!!
2013-05-28, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasvasen
God dag flashback !
Det är såhär att jag ska förmodligen på arbetsintervju om ca 4 veckor (stor chans att få jobbet) . Vi snackar om en större industri i Stockholms området. Företaget kör givetvis med drogtest på alla nyanställda.

Dom kör med någon form av "sticka" som man har i munnen i x antal minuter. Och detta skickas sedan på analys till England har jag fått förklarat för mig. Det var en rad olika droger som testas med hjälp av denna sticka. Bland annat cannabis som jag oroar mig för då.

Men nu till frågan då. Är detta samma sak som ett vanligt urinprov eller kanske ännu värre ? Har som sagt aldrig hört talas om detta utan endast urin samt blod prov. Hur länge bör man vara utan att röka för att vara ren ?

Ber om ursäkt om frågan besvarats, tråden är fruktansvärt lång.

Vet inte om det är ett salivdrogtest det är frågan om, men isåfall så bör du klara dig bättre än vid pissprov. I saliven ska det gå ut på ett par dagar.

Citat:
Saliva is a refined version of plasma, that has the capability to contain trace amounts of drugs and their ensuing metabolites for a period of 24-36 hours. This forms the basis of saliva drug test. It is also known as oral fluid drug test.

The saliva drug test kits comes in many forms and shapes. The general way of using such a kit is to place it in the mouth of the individual being tested. The kit draws the saliva through a membrane. The membrane allows saliva to wet the strips containing media of antigen dyes. The antigen dyes act as an indicator. Formation of color on the strip suggests a positive result. There is a particular color for each drug in question.

Saliva drug test can detect the following drugs. The detection time for each drug is given against them:

Alcohol - from time of intake to 12 hours.
PCP - from a few minutes after ingestion to the next three days.
Methamphetamine and ecstasy - half an hour from ingestion up to 3 days.
Amphetamines - a few minutes to 3 days of consumption.
Barbiturates - less than an hour after ingestion up to 3 days.
Opiates - from an hour after intake to 3 days.
Cocaine - a few minutes after ingestion up to one day.
Benzodiazepines - not yet known
Cannabis - a few minutes after ingestion up to one day.
http://www.passyourdrugtest.com/saliva_faq.htm
2013-05-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanson
Vet inte om det är ett salivdrogtest det är frågan om, men isåfall så bör du klara dig bättre än vid pissprov. I saliven ska det gå ut på ett par dagar.

http://www.passyourdrugtest.com/saliva_faq.htm

Det låter ju bra de där ! Måste nästan vara saliv, annars ser jag ingen anledning varför man skulle sitta med en sticka i käften.
2013-05-28, 16:14
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Det går men långt ifrån garanterat!
Det gick! Använde tvål också av märket YES Äpple. Blev negativt!
2013-05-28, 20:19
Medlem
Behöver hjälp !! Kommer drogtestas om ungefär 15-20 dagar och jag rökte senaste i lördags två stycken blandade joints , jag väger 75 kilo är ungefär 180 cm lång. Innan det tillfället har jag rökt ungefär 2-4 gånger i veckan ibland mer i en månads tid . Kommer jag vara ren vid drogtest och vad ska jag göra för att påskynda reningen i kroppen?
Senast redigerad av BosseMedS 2013-05-28 kl. 20:32.
2013-05-28, 20:54
Medlem
BallsMans avatar
Vad har jag pundat?

Cannabis!

Hur mycket?

Kanske 0,2-0,3g varannan vecka vid 3 tillfällen (fredag + lördag).

Hur länge?

Har kört den här "fredag + lördag varannan vecka"-grejen vid 3 tillfällen, senast denna helgen.

( Alltså har varit helt ren i flera år och sedan:
Rökt fredag + lördag ...2 veckors uppehåll... rökt fredag + lördag igen... 2 veckors uppehåll... och slutligen rökt fredag + lördag igen, nu i helgen. Cirka 0,2-0,3g per dag/tillfälle. )

När ska jag pissa?

Ska ha ett pisseprov om 2-3 veckor, det skickas sen på analys.

Frågan?

Hur stor är sannolikheten att jag lämnar ett positivt drogtest, om det är analys vi talar om?

Lite så här melodramatiskt: "Will I make it!?!" - eller försöka skjuta fram provet, (om jag kan?)
2013-05-28, 21:02
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Jag vet att diazepam/valium/stesolid har väldigt lång halveringstid, men ungefär hur länge bör det vara detekterbart med vanlig multisticka vid ett enda tillfälle på 20mg?

Skulle säga ungefär lite över 3 veckor vid en "engångsförteelse"

Det är min erfarenhet i.a.f.
2013-05-29, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Skulle säga ungefär lite över 3 veckor vid en "engångsförteelse"

Det är min erfarenhet i.a.f.
Låter för mycket. Gissar på att de är lugnt efter 1.5 vecka
2013-05-29, 12:18
Medlem
Behöver svar akuuuuut! Jag ska lämna piss prov idag halv 3. Dom kommer att analysera piss provet. Sist rökte jag i torsdags det va bara en vanlig joint med standard bruna. Innan dess rökte jag för 2 månader sen. Nu undrar jag om jag kommer vara positiv på provet jag ska lämna idag.
2013-05-29, 17:14
Medlem
bz01: Beror alldeles på hur mkt du rökt ju^^ meckade du 1g i jointen eller 0,2 - 0,3?

Är det B så är jag ganska säker att du är ren, du är nog ren även om de var ett g. OM du var redan var ren innan du rökte.

Nu har jag en fråga till alla FB heads..

Nån som vet om AKB48 Syns på blodprov (Isf hur länge?)
Samt 5F-AKB-48 eller va de heter? Ska lämna blodprov 4 gånger under ett halvår (armveck - 3rör - klart)

Vet inte om dom kollar efter spice dock, men dom skickar blodet på "anayls"

Så vilka RC syns inte på blodprov nowadays?
Var ganska länge sen man va insatt i RC så jag har ingen koll nu för tiden...

Så har du tittat närmare på akb48 - 5F-AKB-48 och blivit tagen på blodprov efter? Hur gick de?

//peace
Senast redigerad av Donkydrunk 2013-05-29 kl. 17:18.
2013-05-29, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Donkydrunk
bz01: Beror alldeles på hur mkt du rökt ju^^ meckade du 1g i jointen eller 0,2 - 0,3?

Är det B så är jag ganska säker att du är ren, du är nog ren även om de var ett g. OM du var redan var ren innan du rökte.

Nu har jag en fråga till alla FB heads..

Nån som vet om AKB48 Syns på blodprov (Isf hur länge?)
Samt 5F-AKB-48 eller va de heter? Ska lämna blodprov 4 gånger under ett halvår (armveck - 3rör - klart)

Vet inte om dom kollar efter spice dock, men dom skickar blodet på "anayls"

Så vilka RC syns inte på blodprov nowadays?
Var ganska länge sen man va insatt i RC så jag har ingen koll nu för tiden...

Så har du tittat närmare på akb48 - 5F-AKB-48 och blivit tagen på blodprov efter? Hur gick de?

//peace

Det är ingen som meckat 1g i någon joint, det är jag som stoppat 20mg diazepam i munnen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in