2014-07-03, 22:41
Medlem
Skallamickens avatar
Hallå alla. Jag har en fråga ang min situation. Förra veckan käkade jag runt 10 lyrica 300 mg. Dagen efter på morgonen är jag ute och ska hämta farsan från tågstationen. Det regnade kraftigt och jag fick vattenplaning på bilen när jag skulle svänga i en kurva och kör rakt in i räcket och frontar med bilen.. Efter någon minut kommer en annan till olycksplatsen och ringer 112.. Polis,ambulans och brandkåren kom. Snuten körde ner alkotestet i truten på mig och jag blåste negativt. Sen på sjukhuset pumpar dom i mig massa morfin för jag krossat 3 kotor i ryggen.. Nu till det viktigaste... Sjuksyrrorna tog blod av mig på sjukhuset som ska analyseras efter droger.. och är så jävla orolig över att lyrica nu ska synas på blodprov? Det är ju inte narkotikaklassat än och måste dom inte specifikt söka efter pregbalin i blodet då? Gör dom det om det inte är klassat än? Eller kan jag kyssa mitt körkort goodbye och min helförsäkring på bilen också ?
2014-07-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetupSetup
Kan SKL kolla när man senast rökt om pissprovet skickas dit? tacksam för svar, framtiden står på spel

De ser halterna i urinen, men tror inte det går att bevisa att du rökt vid ett visst tillfälle utifrån det, eftersom en relativt låg halt kan bero antingen på att du tog ett minibloss igår, eller på att du rökte en lite större mängd ett tag tillbaka i tiden.
Hoppas det ordnar sig för dig
2014-07-04, 01:42
Medlem
ISkugganAvKorsets avatar
God afton kära medmänniskor!

Idag har det varit ren lycka i mitt hem då en trevlig påse alfa-PHP damp ned helt oförberett i brevinkastet.
Livet var frid och fröjd tills jag nu kom på det jag förträngt, om två dagar måste denna lite glömska och urbota korkade räv lämna urinprov.
Dessutom är det icke vilket urinprov som helst, nej mina vänner. Det äro för en viktig sak, körkortet.

Så frågan lyder då: Ger alfa-PHP falskutslag på något? En vidare analys utav urinen torde icke ge något utslag. Men nojan gör mig lite smått galen. Då när en bekant till mig snorklade i sig MPA i en ansenlig mängd under 3 dagar, glatt traskade iväg för att ge socialtjänsten sitt urin 4 dygn efter sista återdoseringen var positiv på amfetamin (vilket var helt normalt vad jag har förstått i efterhand på grund utav att MPAt metaboliter är desamma som amfetminets.) och sade till sin socialtant, då lyckligt ovetande utav vad framtiden hade i förvar åt honom, att det solklart var falskt-positivt på grund utav hans medikament.
Jag begriper icke varför jag svamlar som jag gör, men nu ska vi korta ned denna idioti!
Urinet skickades på analys och analysen fastslog att han hade intagit amfetamin samt metamfetamin.

Så nu: Kommer alfa-PHP ge något falskt utslag på amfetamin? Och om, kommer det klara analysen?
2014-07-04, 12:18
Medlem
HaroldHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldHoward
Ska börja lämna prover för att få tillbaks körkortet och har två frågor:

1. Hur mycket kan man dricka? Har läst att de har börjat använda känsligare testmetoder och att man inte kan dricka särskilt mycket numera. CDT och GT är obligatoriska testmetoder står det, sen nämns några andra som också kan vara av värde för bedömning (PEth, ASAT, ALAT och MCV). En kvarting per helg, går det an tro? Har inga planer på att supa mig full eller dricka flera gånger i veckan, men några glas rom vill man ju kunna ta på fredagskvällen åtminstone.

2. Det står att jag ska lämna prover avseende bensodiazepiner, men att de kan komma att testa för annat om läkaren misstänker att man tagit annat. Vad brukar det betyda i praktiken?
Bump. Ingen som vet hur vanligt det är att dom letar efter fler droger än de dom ska leta efter?
2014-07-04, 15:37
Medlem
masterior26s avatar
Om jag äter runt 20-25mg stesolid i 5 dagar hur länge borde det synas på UP? Efter 3-4 veckor borde man väl vara ren?
2014-07-04, 19:45
Medlem
som rubriken lyder lamtrogin ger alltid utslag på spice tester... har gjort ett 20 .tester alltid posetivt.

då att ni vet
2014-07-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ISkugganAvKorset
God afton kära medmänniskor!

Idag har det varit ren lycka i mitt hem då en trevlig påse alfa-PHP damp ned helt oförberett i brevinkastet.
Livet var frid och fröjd tills jag nu kom på det jag förträngt, om två dagar måste denna lite glömska och urbota korkade räv lämna urinprov.
Dessutom är det icke vilket urinprov som helst, nej mina vänner. Det äro för en viktig sak, körkortet.

Så frågan lyder då: Ger alfa-PHP falskutslag på något? En vidare analys utav urinen torde icke ge något utslag. Men nojan gör mig lite smått galen. Då när en bekant till mig snorklade i sig MPA i en ansenlig mängd under 3 dagar, glatt traskade iväg för att ge socialtjänsten sitt urin 4 dygn efter sista återdoseringen var positiv på amfetamin (vilket var helt normalt vad jag har förstått i efterhand på grund utav att MPAt metaboliter är desamma som amfetminets.) och sade till sin socialtant, då lyckligt ovetande utav vad framtiden hade i förvar åt honom, att det solklart var falskt-positivt på grund utav hans medikament.
Jag begriper icke varför jag svamlar som jag gör, men nu ska vi korta ned denna idioti!
Urinet skickades på analys och analysen fastslog att han hade intagit amfetamin samt metamfetamin.

Så nu: Kommer alfa-PHP ge något falskt utslag på amfetamin? Och om, kommer det klara analysen?
nej det gör det inte. men det finns så många stickor nu finns oxy med i stickorna med.
men mpa syns. men inga probleb med a-php.
2014-07-05, 20:04
Medlem
Hej. Jag intog 250 mg tramadol (kapslar) idag klockan 12.00.
Ska på Urinprov på måndag vid 20.00 tiden och undrar om nån har nån aning om de blir positift ??
2014-07-05, 21:00
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Om jag äter runt 20-25mg stesolid i 5 dagar hur länge borde det synas på UP? Efter 3-4 veckor borde man väl vara ren?

Jag lämnade mycket prover förr och minns mycket väl att stesolid syntes minst 20dagar och max 27dagar oavsett om jag hade ätit monsterdoser under flera veckor eller endast ynka 5mg.
2014-07-09, 13:29
Medlem
bumbaclot.s avatar
Skulle vara tacksam om någon vänlig själ ville svara på detta och bekräfta att jag är överdrivet nojig!

Vet att denna fråga dykt upp och att svaret alltid är ''Sjukvården får inte drogtesta utan att säga till''. Men jag hör ändå bara för att. Jag har börjat ha kontakt med psyk då jag alltid mått väldigt dåligt, har börjat äta antidepp (sertralin) sedan några veckor och har fått oxascand (en benso) för ångesten.

Ialf så har jag nu efter mitt första besök fått hem 6 stycken etiketter som jag skall ta med till lasarettets labb för blodprover (minns inte att detta nämndes något när jag var där, men antideppen gör mig lite virrig), min mamma får ofta lämna blodprover för att kolla värden och så då hon äter mediciner, jag tar för givet att det är detta som jag ska göra och att de inte kommer titta efter droger? Men likväl blir jag nojig och vill fråga, känns ju sådär att ringa och fråga vad det är för prover. Läkaren har redan konstaterat att jag inte har någon missbrukarstämpel, frågat om jag någonsin missbrukat något och efter att jag svarat nej skrev han ut benso (har även en annan narkotikaklassad medicin på recept från en annan läkare) så därför vill jag ta för givet att det rör sig om vanliga tester för att kolla värden eller whatever?
Senast redigerad av bumbaclot. 2014-07-09 kl. 13:34.
2014-07-10, 01:09
Medlem
Lämnade urinprov hos polisen, visade negativt. Dom kommer skicka det på analys. Ca 2 veckor sedan jag rökte cannabis. Innan det en veckans uppehåll. Innan uppehållet en femma var 14 e dag unde en tid.
Torsk efter analys?
2014-07-10, 12:41
Medlem
Någon som vet ifall meklonazepam syns på urinprov?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in