2013-05-28, 20:19
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Men varför väljer han att stycka hunden och dumpa i älven när han väljer att stycka VB och dumpa i skogen? Långsökt kanske men i ett scenario av att han nu "tränat" på hunden vore det väl skäligt att safe:a och dumpa även VB i älven? Eller är jag ute på cykeltur?
Citera
2013-05-28, 20:21
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vem var det som hittade den gula påsen med kallingarna?

Några ungdomar dom va med i tidningen sökte på dom på FB men va inget intressant va ja kommer ihåg
Citera
2013-05-28, 20:21
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluecupboard
Jag har ett par funderingar som ni gärna får sticka hål på så att jag slipper tänka mer på det =).
Jag undrar varför man inte släppte KJ och satte span på honom om man nu är rädd att han ska göra något som försvårar utredningen? Isf hade man ju märkt det och fått mer bevisning mot honom.

Sen undrar jag också om det kan vara en medveten taktik ifrån polisen och åklagarens sida att hålla kvar KJ trots taskig bevisning för att andra personer som polisen misstänker, och har span på, ska känna en trygghet i att de inte är huvudmisstänka och därmed bli caught in the act när han/hon försöker gömma undan bevis eller liknande? min känsla säger mig dock att svenska polisen inte får göra sådant :P.

För er som är känsliga för annorlunda tänk så vill jag bara förtydliga att detta är frågor som jag funderat över och gärna vill ha svar på. Inget annat

Visst har du rätt där. Detta är en taktik som används framgångsrikt, och ja, jag vet, källa på detta kommer någon expert att fråga efter, eller hur? Så är det när man vill invagga den eller de andra misstänkta i falsk säkerhet.

Detta aktuella fall är alltså inget undantag heller.
Citera
2013-05-28, 20:22
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Men varför väljer han att stycka hunden och dumpa i älven när han väljer att stycka VB och dumpa i skogen? Långsökt kanske men i ett scenario av att han nu "tränat" på hunden vore det väl skäligt att safe:a och dumpa även VB i älven? Eller är jag ute på cykeltur?

Kanske inte va nöjd med dump platsen av hunden & en kropp e lite större & mer jobb att tynga ner
Citera
2013-05-28, 20:22
Medlem
För närvarande vidtas sannolikt alla relevanta förundersökningsåtgärder i detta rättsfall. Polis och åklagare verkar vara mycket professionella.
Vi får se hur det går att koppla DNA-spår till gärningsman i detta rättsfall, och om det i detta rättsfall kan bli användbart att Sverige i sommar kliver in i EU-register för DNA.
Senast redigerad av tankar 2013-05-28 kl. 20:27.
Citera
2013-05-28, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluecupboard

Sen undrar jag också om det kan vara en medveten taktik ifrån polisen och åklagarens sida att hålla kvar KJ trots taskig bevisning för att andra personer som polisen misstänker, och har span på, ska känna en trygghet i att de inte är huvudmisstänka och därmed bli caught in the act när han/hon försöker gömma undan bevis eller liknande? min känsla säger mig dock att svenska polisen inte får göra sådant :P.

I en perfekt värld kunde det vara bra, och jag tror att polisen får göra så, men mitt förtroende för Boden-polisen lämnar en hel del att önska. Det känns inte direkt som om de stått på tårna från dag 1. Hoppas jag har fel.
Citera
2013-05-28, 20:26
Medlem
Är det inte i princip omöjligt för någon / djur i dagens sverige att dö av att tugga av eller på en kabel? Har inte i princip alla lägenheter jordfelsbrytare nu? Förståeligt om hunden hade hjärtfel, annars tvivlar jag starkt på den historien, men säkringar samt jordfelsbrytare är standard i lägenheter nu... Men som sagt man kan väl ändå inte utesluta att hunden hade hjärtfel...
Vart kommer den informationen från? Att den tuggade på en kabel dvs? Nån sa också att den ev hade hoppat in i ett elstängsel?
Själv haft en kanin när jag var mindre som gnagde av en hel kabelhärva bakom tv'n, vi snackar ca 5 - 10 kablar, inget hände, den fortsatte äta kablar....
Citera
2013-05-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Skulle inte förvåna mig om det är en kvinna som varit drivande. Kanske är det till och med en kvinna som utfört det hela. I blint raseri över VBs inkräktande på hennes revir.

jag kan i nuläget inte se någon annan lösning på denna trista uppgörelse att AN och MB är delaktiga
Citera
2013-05-28, 20:27
Medlem
Vet int om någon skrivit de här men....sen hela historien drog igång...kanske sen MB blev omtalad så har Sushi & te varit stängd. För visst va de så MB ägde den?

Min källa är bara en vän boende i Boden.
Citera
Medlem
Det var en djävla helikoptertrafik, vad söker de nu efter, den var 2 vändor över berget igen, inte en klistrad polishelikopter i alla fall, men den var blå.
Citera
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
jag kan i nuläget inte se någon annan lösning på denna trista uppgörelse att AN och MB är delaktiga

Och jag framhåller att det kan vara ett gemensamt verk med KJ som baneman och någon av de övriga nämnda som arkitekter...
Citera
2013-05-28, 20:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Betyder troligen ingenting, dock, första fyndet, i gula huset gjordes på kvällen den 20/5, dagen efter sägs detta på en air soft polares facebook:

Ma*nus H*lt Olo*sson Men vad hände med Ro*in Fräl*aren Åke*son?
den 21 maj kl. 16:31 · Gilla

Ro*in L*if Åke*son Blev lite drama. Vi låter det ligga så.
den 21 maj kl. 16:42 · Gilla

Ma*nus H*lt Olo*sson Jävla Satanister.
den 21 maj kl. 16:43 · Gilla

Vännen RLÅ har också skrivit så här:

T*m B*om Technology I get, but love???
den 14 maj kl. 14:25 · Gilla

R*bin L*if Åk*sson Technology syftade jag på
den 14 maj kl. 15:26 via mobil · Gilla

T*m B*om I know Ro*in, men varför fruktar folk kärlek??
den 14 maj kl. 18:28 · Gilla

R*bin L*if Åk*sson we are a hateful race

Kan ju vara ett uppslag för er som är inne på ett ritualmord eller ett mord med symboliska förtecken.

@Minutvisaren

Om du läser konversationen på tre poster, var ligger skämtet i det som sägs, dessutom inga smileys eller annat som ger sken av ett skämt. Tvärtom, Blev drama, vi låter det ligga så.

Tycker du att det här är humor är du väldigt lättroad må jag säga, eller så ser du något som inte jag ser. Visst, det kan vara en jargong, men var är skrattet eller annat som avslutar detta? Nej, det vilar ett tungt allvar i de här orden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in