2013-05-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Sitter du på mer information än oss andra i detta fall? Du upprepar ju i princip samma sak i varje inlägg, korta påståenden men med samma innehåll, dvs att AN och MB är delaktiga/skyldiga. Dags att sjunga för oss andra nu om du har något att komma med.

Läs hela tråden från början inlägg efter inlägg...objektivt..... + surfa runt på olika fbsidor + tänk motiv. Du kommer resonera som mig....... Det är så mycket som talar för att de är skyldiga att jag vet inte var jag ska börja!!!
Citera
2013-05-28, 20:41
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Jag har sett en kommentar på Facebook bland KJ-vännerna tror jag det var, som löd något i stil med "era satanister". Uppfattade Facebookkommentaren som helt och hållet på skämt. I övrigt har jag helt och hållet missat några andra satanistuppgifter. Hittade inte särskilt mycket heller när jag sökte i tråden på "satanism" samt "satanist".

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Betyder troligen ingenting, dock, första fyndet, i gula huset gjordes på kvällen den 20/5, dagen efter sägs detta på en air soft polares facebook:

Ma*nus H*lt Olo*sson Men vad hände med Ro*in Fräl*aren Åke*son?
den 21 maj kl. 16:31 · Gilla

Ro*in L*if Åke*son Blev lite drama. Vi låter det ligga så.
den 21 maj kl. 16:42 · Gilla

Ma*nus H*lt Olo*sson Jävla Satanister.
den 21 maj kl. 16:43 · Gilla

Vännen RLÅ har också skrivit så här:

T*m B*om Technology I get, but love???
den 14 maj kl. 14:25 · Gilla

R*bin L*if Åk*sson Technology syftade jag på
den 14 maj kl. 15:26 via mobil · Gilla

T*m B*om I know Ro*in, men varför fruktar folk kärlek??
den 14 maj kl. 18:28 · Gilla

R*bin L*if Åk*sson we are a hateful race

Kan ju vara ett uppslag för er som är inne på ett ritualmord eller ett mord med symboliska förtecken.

@Minutvisaren

Om du läser konversationen på tre poster, var ligger skämtet i det som sägs, dessutom inga smileys eller annat som ger sken av ett skämt. Tvärtom, Blev drama, vi låter det ligga så.

Tycker du att det här är humor är du väldigt lättroad må jag säga, eller så ser du något som inte jag ser. Visst, det kan vara en jargong, men var är skrattet eller annat som avslutar detta? Nej, det vilar ett tungt allvar i de här orden.

Sökfunktionen är inte så bra här. Som jag skrev så sökte jag på "satanist" (3 träffar då) samt "satanism" (10 träffar då) och då fick jag inte upp ditt tidigare inlägg om Facebookkonversationen. Skrev alltså utifrån som jag mindes det hela. Visst, det kanske ligger något bakom, verkar ju som om det har uppstått tjafs i gruppen. Men, meningen om satanister kan fortfarande vara en slags jargong, man överdriver något. Det räcker inte riktigt för att visa på satanism, enligt mig.

Men finns det andra tunga och säkra källor, utöver Facebook-meningen? I så fall kan ju tolkningen bli annorlunda.
Citera
2013-05-28, 20:41
Medlem
<B>Var han så pass vriden som jag tror och fick för sig att han var commander och mitt i ett krigstillstånd kanske han ville meddela sin sida något eller ett budskap till fienden. Jag tror att vi har att göra med en personlighetsstörd gm med psykotiska vanföreställningar.<B>

Om man är så sjuk så borde han vistas på ngn psykiatrisk klinik och inte i häktet. Ngn nämnde att han hade landstingets blå filt över huvudet vid häktningsförhandlingen så han kanske redan har haft kontakt med Sunderby sjukhus
Citera
2013-05-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kan också MYCKET väl tyda på att dom mår dåligt för att vara oskyldiga och bli uthängda.

de har ju ljugit för polisen och betett sig MYCKET suspekt. Tror nog själva att de förstår VARFÖR de är intressanta för utredningen oavsett vad............................................... .................................
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluecupboard
Ställde samma fråga för någon sida sedan. Trillar in lite svar då och då =). Till min förvåning menar några att det är en taktik som får användas och används. Intressant tycker jag!
Mnja,, tror inte att du har fått svar från någon som verkligen VET utan från de som spekulerar. Jag vet inte heller, men det låter otroligt i mina öron att man skulle få göra som så med lagen på sin sida - däremot så går det säkert att trixa lite med förordningarna om man tror att det kommer att leda till ett positivt resultat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Varför har deras sushirestaurang varit stängd på sistone tror du?

en rimlig förklaring på detta kanske var/är att de är mitt uppe i en MORDUTREDNING!? (avsett skuld eller icke så förefaller det inte så fruktansvärt ologiskt att de har stängt just nu.. eller tycker ni det?)
kan antyda skuld men kan lika gärna visa på att ja.. DE ÄR MITT UPPE I ETT BRUTALT MORD?!
Citera
2013-05-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Är det tillåtet i Sverige att hålla en misstänkt frihetsberövad trots att dom vet att h*n är oskyldig,bara för att kolla upp andra misstänkta och vad dom kan tänkas syssla med när dom tror att dom är säkra?

Kan väl knappast vara tillåtet va? Vad heter sånt i så fall?

Tänkte ifall KJ är oskyldig men dom behåller han för att spana vidare på någon annan som är mer trolig.
Ju mer jag skriver om det här ju mer tvivlar jag på det,kan inte vara möjligt i detta paragrafryttarland!

Nej, det har jag väldigt svårt att tro. Häktning är ju ett sätt att frihetsberöva någon som är misstänkt för ett brott. Det vore inte rättssäkert att frihetsberöva någon för att sätta dit någon annan.
Citera
Medlem
Om inga bevis hittas och ingen åker fast för det här, tror ni samma gm kommer göra om det? Eller var det så pass personligt mot VB att gm är nöjd nu?

Jag tror dessvärre på det första alternativet då det är lagt så mycket energi för att ha ihjäl en människa och placerat henne så att hon ska hittas på ett makabert sätt. Ungefär som en lek för gm och då tror jag hen kommer göra om det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Läs hela tråden från början inlägg efter inlägg...objektivt..... + surfa runt på olika fbsidor + tänk motiv. Du kommer resonera som mig....... Det är så mycket som talar för att de är skyldiga att jag vet inte var jag ska börja!!!

Motiv är intressant som fan i det här fallet. Jag tror iofs KJ kan ha haft motiv om man förutsätter att att han inte är tokig ( vilket han förmodligen är).
Citera
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
<B>Var han så pass vriden som jag tror och fick för sig att han var commander och mitt i ett krigstillstånd kanske han ville meddela sin sida något eller ett budskap till fienden. Jag tror att vi har att göra med en personlighetsstörd gm med psykotiska vanföreställningar.<B>

Om man är så sjuk så borde han vistas på ngn psykiatrisk klinik och inte i häktet. Ngn nämnde att han hade landstingets blå filt över huvudet vid häktningsförhandlingen så han kanske redan har haft kontakt med Sunderby sjukhus

Säger förvisso inte något eftersom den eventuella psykkontakten skulle kunna haft sin upprinnelse i att han krisat ihop pga att ha blivit uthängd i sociala medier och som grädde på moset också skäligt misstänkt.
Citera
2013-05-28, 20:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
de har ju ljugit för polisen och betett sig MYCKET suspekt. Tror nog själva att de förstår VARFÖR de är intressanta för utredningen oavsett vad............................................... .................................

Vad har dom ljugit om?
Citera
2013-05-28, 20:45
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Polisen har släppt MB och hans fru från misstankar, om dom äns var misstänkta.
och dom riktar in sig på KJ av en anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in