2013-05-28, 16:53
Medlem
Spaden hittades mellan VB:s och AB:s lägenhet.
En teori att han varit hos föräldrarna på kvällen, stöter på VB på hemvägen och erbjuder skjuts då de ska åt samma håll. Han kanske fått följa med upp till henne för att prata och någonting händer. Då hade han några dagar att ha skytteltrafik mellan sin lägenhet och VB:s. Kanske inte är alltför svårt att hitta en random spade och rep som efter använding dumpats i hastigheten på väg hem en kväll.
Kanske även begärt hjälp av mamsen och pappsen, därav märkliga reaktioner på FB.

Långsökt förvisso, men ändå :-)
Citera
2013-05-28, 16:54
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
förresten! har vi fått någon bild på texten vi diskuterade inatt? nån som gjort i ordning den i PS eller nått ?

Satt precis och tänkte på det jag med.
Lägg in dom i Foto-tråden, då brukar kunna fixa grejer
Citera
2013-05-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Visst bor han på samma gata som BO btw?

Han är folkbokförd på Sadelmakaregatan.
Citera
2013-05-28, 16:55
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moiraine
Spaden hittades mellan VB:s och AB:s lägenhet.
En teori att han varit hos föräldrarna på kvällen, stöter på VB på hemvägen och erbjuder skjuts då de ska åt samma håll. Han kanske fått följa med upp till henne för att prata och någonting händer. Då hade han några dagar att ha skytteltrafik mellan sin lägenhet och VB:s. Kanske inte är alltför svårt att hitta en random spade och rep som efter använding dumpats i hastigheten på väg hem en kväll.
Kanske även begärt hjälp av mamsen och pappsen, därav märkliga reaktioner på FB.

Långsökt förvisso, men ändå :-)

Kan du placera ut det på en karta kanske?
Citera
2013-05-28, 16:55
Bannlyst
De har hittat spaden på garagetaket. Nu blir ju han airsoft-snubben glad.
Citera
2013-05-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Inte vad jag vet, men om jag bodde i Boden så hade jag redan varit i huset och fotat.
Nån som känner sig manad?

Akrobaten la väl upp bilder inatt, vet att det spånades kring ev meddelande ca 02-06 inatt
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Enligt någon sida om MB's restaurang så verkar hon jobba där som servitör.
Men det gissar jag bara:
http://www.sushikartan.se/0177813/Sushi_&_Te

Men ge dig med din jävla restaurang. Hela er "teori" motsägs kraftfullt av kända fakta. Kommentera gärna vad som är oklart eller svårförståeligt i detta inlägg: https://www.flashback.org/p43661539#p43661539 eftersom du fortsätter fantisera om styckning inne i sushiköket (mitt i Boden typ).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpan
Jag vet då att AN har eller jobbar som städerska på sunderby sjukhus, och det gör/har hon gjort i ett par år. Fast har dock inte sett henne på senaste tiden.
Vet att hon kan dricka rätt friskt, och mycket. Sedan tycker jag att hon kan verka stirrig ibland, kanske käkar tabletter eller något?

Måste bara tillägga att jag inte känner henne, är bara ganska bra på att observera min omgivning.

Det kanske hade intagits en del från "boxen" den där fredags em då hon kommenterade VB på FB.

För man kan väl knappast vara vid sina sinnes fulla bruk när man lägger sådana empatilösa kommentarer om en saknad människa.
Citera
2013-05-28, 16:57
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Akrobaten la väl upp bilder inatt, vet att det spånades kring ev meddelande ca 02-06 inatt
jo det är ju dom bilderna jag syftade på! då hade vi hopp om att någon kunde ta tillvara bilderna och prova förtydliga dom bättre i PS och posta dom! jag har tyvärr inga sådana kvalifikationer!!
Citera
2013-05-28, 16:58
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Dum fråga kanske, men vad fick polisen att leta spade på garagetaket?

Kanske bara en nån som ringt å tipsat om spaden på taket, Annars e det väl KJs airsoft polare som berättat om att han "lånat" en spade som ej kommit fram
Citera
2013-05-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Alibi är väl det första man kontrollerar när man har en misstänkt GM? Jag tror inte att det är något man missar i en polisutredning. Vi har dock ingen information huruvida alibit är kontrollerat.

Hunden har vi väl delvis släppt, det är just nu en trådsanning.

Trådsanning vet jag inte. Detta är vad jag hört av en säker källa som språkat med personal från fastighetsföretaget som äger MGMs hus.
1. KJ har sagt att hunden avled efter att ha bitit på elkablar.
2. Fastighetsföretagets personal ställde sig mycket undrande över blodet som fanns i trappen.

Koppla detta till en helt annan källa som uppger:
1. Det var hundens blod som droppade i trappen, hunden var i en sopsäck el dyl.
2. Någon hjälpte honom att bära ut det förmodade djuret.

Hunden är död och blodspår fanns i trapp, huruvida det fanns någon kompanjon eller att det var hundens blod, det har jag ingen aning om MEN minst två källor pratar om hunden. Det jag delar med mig av har jag inte läst eller hört här utan fått veta av källan som har goda kontakter med folk som iakktagit blodet.
Citera
2013-05-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Kan du placera ut det på en karta kanske?

Ska alldeles strax gå hem från jobbet, men skriver adresserna medan jag har systemet uppe.

BO Ugglegatan
AB Sadelmakaregatan
AN+MB Timjanvägen
KJ Flottiljvägen

Spaden fanns markerad i ett inlägg nån sida bak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in