2013-05-28, 16:47
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag menar att om det inte är en spade, vad har det då för relevans till fallet, det har pratats om saknad spade, inte skyffel, vad skulle mördaren med en skyffel till, den gräver man inte med, men det är klart, mördaren kan ju ha använt en skyffel, oklart till vad?

Kanske för att gräva ner små kroppsdelar och tillhörigheter med. Gula påsar med böcker..
Citera
2013-05-28, 16:48
Medlem
Dum fråga kanske, men vad fick polisen att leta spade på garagetaket?
Citera
2013-05-28, 16:48
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Media skriver spade, då får vi ju utgå ifrån det i spekulationen, till att börja med. Vill också upprepa, innan det blir en trådsanning, jag vet inte om det är rätt garage som jag pekat ut. Jag tycker också att det verkar väldigt märkligt om en GM skulle "gömma" något på ett tak, mitt i centrala Boden, nej, det tror jag inte på.

Nej det låter ju helt otroligt, men uppgav inte A-bladet att spaden och repet lokaliserades mittemellan KJs bostad och platsen för kroppsdelarna? Ligger inte centrum ungefär i mitten?
Citera
2013-05-28, 16:49
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
ett tips från en boende
Citera
Medlem
Idag har det varit ett väldigt farande med helikopter över stan, på avstånd ser det ut som polisens... nån som vet vad det rör sig om? Kan det ha med detta att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
av nån anledning så har jag fruktansvärt svårt å tro att det ska ha hänt något på den resturangen! det låter ju som spelet mafia jag spelade för några år sedan!

Jag har av flera anledningar fruktansvärt svårt att tro att någon överhuvudtaget kan göra så här mot än ung tjej. Ingenting verkar vara för otroligt gällande det här längre. Det började som ett försvinnande men inte ens i mina vildaste, sjukaste, vidrigaste fantasi och deckare kunde man tro att det skulle gå som det har gjort med stackars VB. Usch, så ledsamt. Jag hoppas att hon slapp lida...
Citera
2013-05-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie

Om det är garaget som OY har pekat ut, så kanske någon av de boende i området sett dem från balkongen.
Citera
2013-05-28, 16:51
Medlem
Ja, Läser lite teorier om att det skulle kunna vara MB/AN spåret. Sure, allt är möjligt, men är det två som har gjort det så är det väl ännu större chans att psyket pajjar på någon ,när de inser vad de har gjort ,och därmed att det kommer fram. Om inte alla inblandade är empatilösa psykopater förstås.
Citera
2013-05-28, 16:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
förresten! har vi fått någon bild på texten vi diskuterade inatt? nån som gjort i ordning den i PS eller nått ?
Inte vad jag vet, men om jag bodde i Boden så hade jag redan varit i huset och fotat.
Nån som känner sig manad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moiraine
AB, sonen. I tråden och generellt. Vet att han var på tal tidigare, men kanske har missat att han haft hållbart alibi eller annat som gjort honom ointressant?

Visst bor han på samma gata som BO btw?
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumpan
Jag vet då att AN har eller jobbar som städerska på sunderby sjukhus, och det gör/har hon gjort i ett par år. Fast har dock inte sett henne på senaste tiden.
Vet att hon kan dricka rätt friskt, och mycket. Sedan tycker jag att hon kan verka stirrig ibland, kanske käkar tabletter eller något?

Måste bara tillägga att jag inte känner henne, är bara ganska bra på att observera min omgivning.

Enligt någon sida om MB's restaurang så verkar hon jobba där som servitör.
Men det gissar jag bara:
http://www.sushikartan.se/0177813/Sushi_&_Te
Citat:
Klockren service, syster yster, man behöver bara ringa i förväg och boka mat till en speciell tid om det är mycket folk tex vid lunch. Tyvärr så kan det uppfattas som om man är stammis då ens beställda mat är färdig då man kommer sist i kön och får maten direkt.
Citera
2013-05-28, 16:53
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.armyshopen.se/product_images/1703Oliv.jpg
intressant kan det vara en sån spade som det talats om dom är jäkligt vassa

Jag har varit inne på att han styckat henne med en sån spade ute nånstans eftersom det varit en slarvig styckning & inte spec bra gjort, Men tyvärr har ingen nappat på den teorin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in