2013-05-28, 16:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Kan dock tycka att om GM nu haft tillgång till bil, så varför dumpa spaden och repet just där? Eller har han kanske varit där i krokarna till fots och grävt ner något? Alternativt bränt och grävt.

Om nu spaden visar sig vara den spaden som jag hoppas att det är...

Media skriver spade, då får vi ju utgå ifrån det i spekulationen, till att börja med. Vill också upprepa, innan det blir en trådsanning, jag vet inte om det är rätt garage som jag pekat ut. Jag tycker också att det verkar väldigt märkligt om en GM skulle "gömma" något på ett tak, mitt i centrala Boden, nej, det tror jag inte på.
Citera
Medlem
Är AB helt avförd som eventuell GM här?
Citera
Medlem
Citat:
Kan dock tycka att om GM nu haft tillgång till bil, så varför dumpa spaden och repet just där? Eller har han kanske varit där i krokarna till fots och grävt ner något? Alternativt bränt och grävt.

Om nu spaden visar sig vara den spaden som jag hoppas att det är...

Intressant att man börjar hitta saker omkring Boden, folk håller öron och ögon öppna. Med lite tur hittar man tillslut något som har med mordet att göra. Fortsätt med det! Mördare lämnar ALLTID spår efter sig, ibland kan det rent av vara en "skitsak" som binder personen till brottet.
Citera
2013-05-28, 16:42
Medlem
Finns det många övervakningskameror i Boden? Finns det någon i anslutning till sushirestaurangen?
Citera
2013-05-28, 16:43
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moiraine
Är AB helt avförd som eventuell GM här?

AN*
I tråden eller overall?
Citera
2013-05-28, 16:44
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Finns det många övervakningskameror i Boden? Finns det någon i anslutning till sushirestaurangen?
av nån anledning så har jag fruktansvärt svårt å tro att det ska ha hänt något på den resturangen! det låter ju som spelet mafia jag spelade för några år sedan!
Citera
2013-05-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag menar att om det inte är en spade, vad har det då för relevans till fallet, det har pratats om saknad spade, inte skyffel, vad skulle mördaren med en skyffel till, den gräver man inte med, men det är klart, mördaren kan ju ha använt en skyffel, oklart till vad?

Jag kanske var otydlig, det jag närmast tänker på är FP2 där jag fick uppfattningen att kroppen ej var nedgrävd utan mer lagt ner i befintlig grop/svacka och någon spade (jordspade) har aldrig använts av GM. Den verkar mest ihoprafsad i stress och stenar/bråte över men ändå synlig för militären.

Då borde väl det s.k. spadspåret falla.
Senast redigerad av ToZon 2013-05-28 kl. 16:50.
Citera
2013-05-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
AN*
I tråden eller overall?

AB, sonen. I tråden och generellt. Vet att han var på tal tidigare, men kanske har missat att han haft hållbart alibi eller annat som gjort honom ointressant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Kan vi tillsammans försöka få fram mer om MB och AN?

Jag vet då att AN har eller jobbar som städerska på sunderby sjukhus, och det gör/har hon gjort i ett par år. Fast har dock inte sett henne på senaste tiden.
Vet att hon kan dricka rätt friskt, och mycket. Sedan tycker jag att hon kan verka stirrig ibland, kanske käkar tabletter eller något?

Måste bara tillägga att jag inte känner henne, är bara ganska bra på att observera min omgivning.
Citera
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Nej han kan ju ha gjort sig av med skorna som han bar vid mordtillfället. Det är ju ett otroligt sammanträffande som inte direkt talar till hans fördel. Men nu vet vi ju inte än om det är blod.

Nej så klart inte.. Men om, så måste det väl styrkas att det är KJ som satt dit det då det lika väl kan vara annan som i efterhand gjort det. Nu tror jag ju inte att det är så, men funderar bara. Skulle ju vara förjävligt om de inte lyckas hitta nåt som binder honom till brottet om det nu är han som gjort det.
Citera
2013-05-28, 16:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Intressant att man börjar hitta saker omkring Boden, folk håller öron och ögon öppna. Med lite tur hittar man tillslut något som har med mordet att göra. Fortsätt med det! Mördare lämnar ALLTID spår efter sig, ibland kan det rent av vara en "skitsak" som binder personen till brottet.

Det finns ju så mycket skit slängt och tappat precis överallt, inget att hetsa upp sig för inledningsvis, men spaden i skogen som någon observerat tycker jag iaf verkar intressantast av de fynd vi fått höra talas om idag. Den ska enligt uppgift ha tillkommit på platsen i närtid.
Citera
2013-05-28, 16:46
Medlem
bubbalees avatar
förresten! har vi fått någon bild på texten vi diskuterade inatt? nån som gjort i ordning den i PS eller nått ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in