Citat:
Ursprungligen postat av
Bernt-Benny
Fan! Det känns ändå inte omöjligt.
MB hade panik eftersom AN hotade lämna plus sprida rykten om att han knullade en "thaihora" = förstöra hans respekt som har lyckats fixa i Boden.
Köket fungerar säkert jävligt bra att stycka en människa på. Bara spruta av hela inredningen eftersom dom har ju oftast en golvbrunn.
Jag hoppas polisen har något lys på MB och AN samt köket.
Känns denna teori är mer drivande än vad KJ skulle ha haft.
Han var ju över VB iaf enligt den där dejtningsidan.
Stod ju i stil med "singel till 100%" samt att han dyrkade en annan tjej.
Tror han gav blanka fan i VB och hennes relation.
MB och AN är högt aktuella.
Man skriver fan inte: kanske INTE lever..!!
Då vet man fanimej att personen är död!
Jag försökte med en såndär webcache, fast det funkade inte på Facebook.
Skulle vara riktigt intressant att se.
Eftersom dom tog bort sina Facebooks så är det fan lite suspekt alltså

Nu ska vi se...
Anta att xsistence har rätt:
* Då är den sista kända trafiken till/från VB:s telefon med MB. Den ligger dessutom nära i tiden eller rentav efter den tidpunkt då KJ säger att hon lämnade bostaden. Polisen begärde in flera telefoner i eftersökningsskedet. Hade dessa gissningar stämt borde MB:s definitivt vara en av dem.
* Då har varken MB eller AN något alibi eftersom de uppenbarligen inte kan ha umgåtts med andra människor och samtidigt gjort detta. Däremot telefontrafik sinsemellan under kvällen att förklara.
* Då borde det finnas pejlingar av VB:s telefon EFTER klockan nio och rimligtvis från andra master eftersom de har förflyttat sig en bra bit från Bodsvedjan (Restaurangen ligger inne i Bodens centrum)
Hur tror ni utredningen hade sett ut om förhållandena ovan skulle stämma? Jag kan svara: Vi hade sannolikt haft en helt annan huvudmisstänkt som suttit i förvar hos polisen nu.
Teorier blir inte trovärdiga bara för att de låter bra eller rentav logiska. De måste stämma mot kända fakta också. Den här "teorin" är i princip 100% bullshit - det vågar jag lova.