2013-05-28, 14:35
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.A.L.I.S.T.E.N
Är det nu bekräftat att benen stod i huset? Eller BS?
Tidningarna har ju gått ut med att det såg ut som ett rituellt mord.

Blir väl som med Mats alm/Linda cheng (?namnen?), inte nog med bevismaterial men allt pekar på att det är denne som är dé killér.

Jag tycker iaf att man inte ska tro för mycket på dessa "rituella inslag" och vad de kan ha för motiv.

Man är ju dessutom förtegna med att lämna ut någon som helst användbar information om detta. Just nu är det ju bara "rituella inslag" man pratar om och dessa kan misstolkas så länge likdelarna placerats ut på ett visst sätt. GM kan ha slängt ner benen på golvet så hälarna mötte varandra för att det ska räcka som "rituella inslag".
Citera
2013-05-28, 14:36
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Inte alls konstigt att man misstror att KJ är GM, han är inte dömd ännu och är man inte dömd är man oskyldig tills motsatsen är bevisad. Tråden finns väl till just för spekulationer i ärendet.

Det har historiskt hänt flera gånger att polisen blivit tvungen att släppa häktade personer som senare visat sig vara helt oskyldiga till brottet. Egentligen har tråden väldigt lite fakta om händelsen för att utse en GM. Vi vill dock spekulera och lägga fram teorier - den ena värre än den andra. Vem har rätt att döma? Varken du eller jag.

Jag tycker mig se att vissa här inne anser sig "veta" vad, hur, när, vem och varför och därmed är inte sen med att kommentera inläggen på ett personligt och nedlåtande sätt. Synd!

---

Visst kan han vara oskyldig. Men att koppla MB med mordet att göra trodde jag dom flesta
redan släppt. Han var karate tränare och hans fru skrev olämpligt på fb. Är det allt? Då är det lika stor risk att det kan vara VB´s mattant i skolan. Tvivlar att polisen haft nått intresse i MB överhuvudtaget. Undrar varför? Vilka bevis finns på att VB gillade MB tex? Tyvärr har mycket om MB blivit trådsanningar skapad av någon som helt har tagit det från luften. Trist! Vi som träffat MB verkar överens om att MB knappast har något med detta att göra. Medans dom som träffat KJ verkar alla intyga att något är fel på grabben. Så jag går på magkänsla och fakta som finns att MB är så oskyldig som man kan bli.
Citera
2013-05-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glockers
Det finns en människa i Boden som spårat ur sen ett tag tillbaks och mycket väl skulle kunna göra något sådant med tanke på hans drogproblem och umgängeskrets, han har dessutom en svart skåpbil (Renault Kangoo tror jag).
Denna människa åkte fast i samma veva som hennes försvinnande för drograttfylla och amfetamininnehav vid ICA Supermarket (som påsen kom från för övrigt) som ligger i bostadsområdet direkt nedanför berget där FP är.
Han bor på S*ö vägen som också ligger i området nedanför FP och är väl bekant med plattsen eftersom han har varit medlem i sportskytteklubben (Som tur är tappade han alla vapen när han nyss åkte fast) som har pistolbanan bara några hundra meter från FP.
Plåtverkstan där han utgått ifrån med deras tak och plåtjobb innan det skar sig med arbetskollegan pga sin "nya" livsstil ligger i Bodsvedjan mindre än 1 km bilväg från KJ:s lägenhet.
Han rimligtvis kännde/vet vem VB var eftersom han har dragning åt thaihållet (han hade en thailändska han misshandlade tidigare) och många med thaifruar handlar på VB:s mammas affär eftersom den inriktar sig på produkter för thaimatlagning.
VB ska enligt flera olika källor ha tagit emot pengar för vissa mer intima tjänster och jag ser denna Mik*e* K*r*sson som mycket trolig GM.
Hans umgänge är dessutom inte stans skarpaste knivar, tec J*akim "J*cke" F*rsell, skitisvenne (båda pundare) mfl.
MK:s moral är inte så hög, tex så skedde ett inbrott hos bekanta till MK för nu ca 2 år sedan där han var den enda som rimligtvis kunnat utföra på det sätt som det gjordes på men bevisningen räckte inte.

Denna information har du gett polisen också va? Tycker det låter definitivt intressant.
Citera
2013-05-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det här var ju det mest intressanta och kompletta uppslaget på flera veckor, verkligen. Har vi någon adress till verkstaden?
Bor dem med efternamn fors*ll i skellefteå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny

Man skriver fan inte: kanske INTE lever..!!

Eftersom dom tog bort sina Facebooks så är det fan lite suspekt alltså

Rätt tidigt sa jag "hon finns inte i liv" vilket du då tolkar som att jag visste att hon var död och att jag visste hur det hade gått till.

Om man tar bort sin FB så är man misstänkt. Herrejesus då menar du att vi som inte ens har någon FB är ÄNNU mer misstänkt.

Sluta nu tolka lösryckta meningar och uttalanden som bevis. Finns inte ett uns av bevisvärde i ovanstående. Tror f*n att de tog bort sina FB-sidor med tanke på drevet som finns på Flashback.

Man kan ha otur när man tänker
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Själva byn Råbäcken är nog ointressant, men skjutfältet innanför Råbäcken är mer av intresse. Jag var där i dag och svängde och hittade både det ena och det andra. Vid huset jag hittade med uppbruten fönsterlucka (som i det gula huset) fanns även en liten tjärn. Blir det att jag åker mot Boden i morgon så ska jag gå ner och kolla där också eftersom det bara är cirka 100 m från huset jag beskriver. Dessutom var det en liten stig ner till denna tjärn som gav mig vissa vibbar. Tjärnen är liten kanske 25 m bred och 50 m lång. Mer som en surpöl.

MPS var och sökte i Råbäcken, men dessvärre var man nog och gick mest efter älvskanten.

Så det finns en skjutfält där, men dåså. Hoppas polisen varit där och kollat.
Citera
2013-05-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Tycker det är rätt smaklöst att hänga ut personer som eventuella misstänkta i tråden endast baserat på att de är/har varit "lite struliga" och bor i närheten av platsen. Om vi hade utgått från den metoden hade vi kunnat hänga ut säkert flera hundra personer här. Om ni inte har några bra motiv eller liknande vilket gör personen intressant för utredningen tycker jag det är rätt kasst av er att hänga ut folk sådär.

Visst är det kasst - håller med dig. Att personen verkar intressant ur GMP synpunkt och "spot on" med tanke på brottets natur. Oavsett är det bra om polisen får ett tips, sedan får dom avgöra om dom vill gå vidare med den eller inte.
Citera
2013-05-28, 14:43
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Tycker det är rätt smaklöst att hänga ut personer som eventuella misstänkta i tråden endast baserat på att de är/har varit "lite struliga" och bor i närheten av platsen. Om vi hade utgått från den metoden hade vi kunnat hänga ut säkert flera hundra personer här. Om ni inte har några bra motiv eller liknande vilket gör personen intressant för utredningen tycker jag det är rätt kasst av er att hänga ut folk sådär.

Ja och snälla kalla inte VB för thaihora eller på något annat sätt försök påstå att hon skulle varit inblandad i någon form av sexhandel. DET FINNS INGET SOM TYDER PÅ DET.
Citera
2013-05-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Visst är det så! Jag får kalla kårar och rysningar genom hela min kropp när jag tänker på MB och AN
Såg MB i boden i sin bil på fredahs kvällen. Han lullade då på och såg inte berörd ut
Dock låg en civ bil ganska kloss bakom när han lämnade sin jobb parkering
Citera
2013-05-28, 14:46
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Rätt tidigt sa jag "hon finns inte i liv" vilket du då tolkar som att jag visste att hon var död och att jag visste hur det hade gått till.

Om man tar bort sin FB så är man misstänkt. Herrejesus då menar du att vi som inte ens har någon FB är ÄNNU mer misstänkt.

Sluta nu tolka lösryckta meningar och uttalanden som bevis. Finns inte ett uns av bevisvärde i ovanstående. Tror f*n att de tog bort sina FB-sidor med tanke på drevet som finns på Flashback.

Man kan ha otur när man tänker

Skrev du det på MPs vägg där BO's mamma skrev och tackade för hjälpen?
Skillnad på att skriva att en person som bor (nu gissar jag 70+ mil) ifrån dig att hon är död och du skriver det på Flashback.

Jag ser iaf en rätt tydlig skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja och snälla kalla inte VB för thaihora eller på något annat sätt försök påstå att hon skulle varit inblandad i någon form av sexhandel. DET FINNS INGET SOM TYDER PÅ DET.

Nu menade inte jag på att hon sålde utan att det kan vara något man säger i frustration om kvinnor ifrån Thailand.

Jag tror absolut inte att hon hade någon kontakt med den verksamheten.
Tycker då det är lika illa att försöka dra KJ till BDSM och sånt.. eller?
Senast redigerad av Bernt-Benny 2013-05-28 kl. 14:49.
Citera
2013-05-28, 14:48
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Fan! Det känns ändå inte omöjligt.
MB hade panik eftersom AN hotade lämna plus sprida rykten om att han knullade en "thaihora" = förstöra hans respekt som har lyckats fixa i Boden.

Köket fungerar säkert jävligt bra att stycka en människa på. Bara spruta av hela inredningen eftersom dom har ju oftast en golvbrunn.

Jag hoppas polisen har något lys på MB och AN samt köket.

Känns denna teori är mer drivande än vad KJ skulle ha haft.
Han var ju över VB iaf enligt den där dejtningsidan.
Stod ju i stil med "singel till 100%" samt att han dyrkade en annan tjej.
Tror han gav blanka fan i VB och hennes relation.

MB och AN är högt aktuella.
Man skriver fan inte: kanske INTE lever..!!
Då vet man fanimej att personen är död!

Jag försökte med en såndär webcache, fast det funkade inte på Facebook.
Skulle vara riktigt intressant att se.

Eftersom dom tog bort sina Facebooks så är det fan lite suspekt alltså

Nu ska vi se...

Anta att xsistence har rätt:

* Då är den sista kända trafiken till/från VB:s telefon med MB. Den ligger dessutom nära i tiden eller rentav efter den tidpunkt då KJ säger att hon lämnade bostaden. Polisen begärde in flera telefoner i eftersökningsskedet. Hade dessa gissningar stämt borde MB:s definitivt vara en av dem.
* Då har varken MB eller AN något alibi eftersom de uppenbarligen inte kan ha umgåtts med andra människor och samtidigt gjort detta. Däremot telefontrafik sinsemellan under kvällen att förklara.
* Då borde det finnas pejlingar av VB:s telefon EFTER klockan nio och rimligtvis från andra master eftersom de har förflyttat sig en bra bit från Bodsvedjan (Restaurangen ligger inne i Bodens centrum)

Hur tror ni utredningen hade sett ut om förhållandena ovan skulle stämma? Jag kan svara: Vi hade sannolikt haft en helt annan huvudmisstänkt som suttit i förvar hos polisen nu.

Teorier blir inte trovärdiga bara för att de låter bra eller rentav logiska. De måste stämma mot kända fakta också. Den här "teorin" är i princip 100% bullshit - det vågar jag lova.
Citera
2013-05-28, 14:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Själva byn Råbäcken är nog ointressant, men skjutfältet innanför Råbäcken är mer av intresse. Jag var där i dag och svängde och hittade både det ena och det andra. Vid huset jag hittade med uppbruten fönsterlucka (som i det gula huset) fanns även en liten tjärn. Blir det att jag åker mot Boden i morgon så ska jag gå ner och kolla där också eftersom det bara är cirka 100 m från huset jag beskriver. Dessutom var det en liten stig ner till denna tjärn som gav mig vissa vibbar. Tjärnen är liten kanske 25 m bred och 50 m lång. Mer som en surpöl.

MPS var och sökte i Råbäcken, men dessvärre var man nog och gick mest efter älvskanten.

Om du tittar på den här kartan, är det någon av platserna med röd markör?

http://goo.gl/maps/79Hzz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in