2013-05-28, 14:27
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Ja, Media är absolut ingen "säker källa" , men i det här fallet säkrare än trådsanningar. Media beskrev:

Men även polisen talade om kroppsdelar den dagen, vem vet de hittade kanske armar också:
ja om jag inte minns fel så intervjuades en polis i frågan om kroppsdelarna men kunde "fick" inte säga vad man hade hittat pga utrednings tekniska skäl!
Citera
2013-05-28, 14:27
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Så du anser att uppgiften om att man hittat en torso, alltså en överkropp utan armar och huvud skulle vara bekräftat då media hävdar detta?

Jag menar, media tog ju senast i söndags fel på åklagare och domstol när det kom till häktningsbeslut. Så jag skulle inte direkt utgå från att alla journalister har den kunskapen, nej.

Nej, men media är duktiga på att fiska fram sådan information när utredningen väl fått fart. Om de ger felaktiga uppgifter, som de ofta gör för att sensationsskriva, brukar de dubbelkolla informationen noggrant i efterhand för eventuell redigering.
Citera
2013-05-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glockers
Det finns en människa i Boden som spårat ur sen ett tag tillbaks och mycket väl skulle kunna göra något sådant med tanke på hans drogproblem och umgängeskrets, han har dessutom en svart skåpbil (Renault Kangoo tror jag).
Denna människa åkte fast i samma veva som hennes försvinnande för drograttfylla och amfetamininnehav vid ICA Supermarket (som påsen kom från för övrigt) som ligger i bostadsområdet direkt nedanför berget där FP är.
Han bor på S*ö vägen som också ligger i området nedanför FP och är väl bekant med plattsen eftersom han har varit medlem i sportskytteklubben (Som tur är tappade han alla vapen när han nyss åkte fast) som har pistolbanan bara några hundra meter från FP.
Plåtverkstan där han utgått ifrån med deras tak och plåtjobb innan det skar sig med arbetskollegan pga sin "nya" livsstil ligger i Bodsvedjan mindre än 1 km bilväg från KJ:s lägenhet.
Han rimligtvis kännde/vet vem VB var eftersom han har dragning åt thaihållet (han hade en thailändska han misshandlade tidigare) och många med thaifruar handlar på VB:s mammas affär eftersom den inriktar sig på produkter för thaimatlagning.
VB ska enligt flera olika källor ha tagit emot pengar för vissa mer intima tjänster och jag ser denna Mik*e* K*r*sson som mycket trolig GM.
Hans umgänge är dessutom inte stans skarpaste knivar, tec J*akim "J*cke" F*rsell, skitisvenne (båda pundare) mfl.
MK:s moral är inte så hög, tex så skedde ett inbrott hos bekanta till MK för nu ca 2 år sedan där han var den enda som rimligtvis kunnat utföra på det sätt som det gjordes på men bevisningen räckte inte.

Hur känner du denna person du misstänker? Är han våldsam av sig?
Citera
2013-05-28, 14:28
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Söket vid Råbäcken grämer mig eftersom han betett sig så misstänkt. Varför inte knacka dörr, har han möjligen varit och gjort något fuffens i området- det ligger ju iaf på ett behagligt område från hans lägenhet, ifall han nu dumpat något där. Finns även vatten i närheten kan tilläggas, fast det kanske namnet antyder förvisso.

Har polisen eller MP själv sökt där tidigare?

Själva byn Råbäcken är nog ointressant, men skjutfältet innanför Råbäcken är mer av intresse. Jag var där i dag och svängde och hittade både det ena och det andra. Vid huset jag hittade med uppbruten fönsterlucka (som i det gula huset) fanns även en liten tjärn. Blir det att jag åker mot Boden i morgon så ska jag gå ner och kolla där också eftersom det bara är cirka 100 m från huset jag beskriver. Dessutom var det en liten stig ner till denna tjärn som gav mig vissa vibbar. Tjärnen är liten kanske 25 m bred och 50 m lång. Mer som en surpöl.

MPS var och sökte i Råbäcken, men dessvärre var man nog och gick mest efter älvskanten.
Citera
2013-05-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Saknar teknisk bevisning

NSD:s utsända team rapporterar också att avspärrningarna vid sommarstugan i Altersjön finns kvar.

När den 22-årige mannen häktades i måndags, skäligen misstänkt för mord, uppgav åklagarna att tillräcklig, robust teknisk bevisning ännu saknas i förundersökningen.

Samtidigt finns de två beslagtagna bilarna i fortsatt förvar hos polisen.
- Vi väntar besked från SKL på torsdag eller fredag. Vi jobbar på bred front och koncentrerar oss inte bara på 22-åringen, säger Ulrika Schönbeck, kammaråklagare, till NSD.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7680819

Bred front, fler än en kanske, hjälp med undan skaffandet av liket är väl nära tillhands.

Finns det droger ikring den häktade om han är ensam GM, om det är fler än en finns det drogkopplingar med häktade och andra i hans närhet.
Efterlyst tog bl.a. upp detta med offensiv/defensiv styckning och då var det inte ovanligt med droger inblandade i defensiv styckning medan den offensiva mer hade karaktär av raseri.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Det finns en människa i Boden som spårat ur sen ett tag tillbaks och mycket väl skulle kunna göra något sådant med tanke på hans drogproblem och umgängeskrets, han har dessutom en svart skåpbil (Renault Kangoo tror jag).
Denna människa åkte fast i samma veva som hennes försvinnande för drograttfylla och amfetamininnehav vid ICA Supermarket (som påsen kom från för övrigt) som ligger i bostadsområdet direkt nedanför berget där FP är.
Han bor på S*ö vägen som också ligger i området nedanför FP och är väl bekant med plattsen eftersom han har varit medlem i sportskytteklubben (Som tur är tappade han alla vapen när han nyss åkte fast) som har pistolbanan bara några hundra meter från FP.
Plåtverkstan där han utgått ifrån med deras tak och plåtjobb innan det skar sig med arbetskollegan pga sin "nya" livsstil ligger i Bodsvedjan mindre än 1 km bilväg från KJ:s lägenhet.
Han rimligtvis kännde/vet vem VB var eftersom han har dragning åt thaihållet (han hade en thailändska han misshandlade tidigare) och många med thaifruar handlar på VB:s mammas affär eftersom den inriktar sig på produkter för thaimatlagning.
VB ska enligt flera olika källor ha tagit emot pengar för vissa mer intima tjänster och jag ser denna Mik*e* K*r*sson som mycket trolig GM.
Hans umgänge är dessutom inte stans skarpaste knivar, tec J*akim "J*cke" F*rsell, skitisvenne (båda pundare) mfl.
MK:s moral är inte så hög, tex så skedde ett inbrott hos bekanta till MK för nu ca 2 år sedan där han var den enda som rimligtvis kunnat utföra på det sätt som det gjordes på men bevisningen räckte inte.

Ska inte säga att profilen låter helt ointressant, men det känns ändå rätt långsökt.

Dessutom undrar jag vad det är för källor du åberopar angående att VB ska ha tagit emot pengar för intima tjänster. Jag kan minnas fel, men det jag kommer ihåg var att det inte var något annat än de vanliga, rena spekulativa fördomarna som alltid kommer upp på FB. Någon skrev att VB var ju thailändska och "det vet man ju hur dom är", hon verkade ha många manliga FB-vänner etc. Tycker det är jävligt tunt och i nuläget moraliskt tvivelaktigt att bygga teorier på att en ung, mördad flicka varit inblandad i såna saker. Lämna din gubbe till polisen skulle jag föreslå, så får väl dom titta närmare på honom om han inte redan finns i deras material.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det här var ju det mest intressanta och kompletta uppslaget på flera veckor, verkligen. Har vi någon adress till verkstaden?
Citera
2013-05-28, 14:31
Medlem
R.E.A.L.I.S.T.E.Ns avatar
Är det nu bekräftat att benen stod i huset? Eller BS?
Tidningarna har ju gått ut med att det såg ut som ett rituellt mord.

Blir väl som med Mats alm/Linda cheng (?namnen?), inte nog med bevismaterial men allt pekar på att det är denne som är dé killér.
Citera
2013-05-28, 14:31
Medlem
sodrastas avatar
Citat:
VB ska enligt flera olika källor ha tagit emot pengar för vissa mer intima tjänster
Vilka källor?
Citera
2013-05-28, 14:32
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Vad tror ni om detta:
MB och VB hade från början bara en tränare/tränande relation. MB tyckte att VB var attraktiv redan vid första anblick. Det dröjde inte särskilt länge förrän de blev vänner, MB ställde upp när VB behövde hjälp med skjuts etc. Efter några månader fick de upp känslor för varandra. Om något hände mellan de vill jag inte spekulera i. AN märker ganska tidigt deras smskontakt och blir fly förbannad och galen av avund. MB har svårt för att släppa VB och flörtar väldigt mycket med henne. AN uttrycker sin avund genom falsk ryktesspridning om VB, hot och liknande tillmälen. VB känner sig kränkt och rädd och anmäler AN. Känslorna mellan VB MB eskalerar.
Efter ett tag bestämmer de sig för att dra ner på kontakten, pga ANs svartsjuka. MB kan inte hålla fingrarna i styr och det dröjer inte länge förrän han skriver flirtiga sms till VB igen. ANs får se detta och börjar ställa MB mot väggen och ge ultimatum. MB försöker få det att verka som att det är VB som är mest på honom..... men det är tvärtom......
VB känner sig hotat och besviken av ANs elaka förtal och hot samt MBs lögner. VB känner sig besviken och hotar att anmäla MB och/ AN igen samt berätta sanningen för AN om hur MB betett sig mot henne. MB vill behålla sin AN och är rädd om sitt jobb och rykte. MB är stressad, AN är så otrevlig och svartsjuk. MB böjar även bli trött och irriterad på hela cirkusen.......

VB var smart. KJ hade mycket i skolan och behövde hjälp av VB. VB och KJ var vänner trots att de tidigare haft en kärleksrelation. VB tänkte ja klart att jag ställer upp och KJ är ju trevlig och en bra vän. KJ tänkte inte så noga när han tog den där ölen som gjorde att han inte kunde köra VB hem.
VB ville inte gå hem själv, hon var lite rädd.MB och VB hade smskontakt under kvällen, MB var arg på MB och hans fru AN, hon kände sig mycket orättvist behandlad. Hon ville träffa MB och prata. När VB inte kunde på skjuts hem av KJ sa MB jaja jag kommer och möter upp dig, börja du gå... MB kom och mötte upp henne och VB hoppade in i bilen. Stämningen var spänd från början. MB var mycket trött, stressad och irriterad.. han hade varit på bröllop och därefter jobbar i sushirestaurangen...
VB är jättearg och berättar att hon har fått nog av honom och hans dubbelspel, hon vill berätta sanningen för AN för att slippa ANs alla elaka rykten och kommentarer gällande VB.. VB säger också att hon vill anmäla AN och MB om de ska fortsätta hålla på såhär. MB är så stressad och arg att han inte vet var han ska ta vägen........ MB är trött på VBs tjat och ANs elakhet och extrema svartsjuka.
Bråket eskalerar... AN ringer och undrar vad MB gör......... MB håller liksom AN på att explodera inombords....... MB säger till AN att hon kan följa med till restaurangen så kan de fortsätta snacket för MB måste jobba och förbereda sushin inför morgondagen... Allt spårar ur i sushirestaurangen, i köket där MB jobbar..... det dröjer inte länge förrän han haft ihjäl henne.
AN kommer dit för att se hur det går.. hon blir inte direkt ledsen när hon ser allt blod och att VB är död.... De diskuterar hur de ska göra för att bli av med kroppen och alla spår. MB har jaktvana och utrustning. Han/de börjar att skära sönder kroppen. AN åker och slänger händerna någonstans för det kan finnas dnaspår från de under naglarna. De gör en grovstädning tillsammans. MB åker och gömmer kroppen. Han tänkte direkt på ödehuset... När han kommer dit märker han att dte är trånga utrymmen, det är svårt att få in alla delar. Han slänger in benen genom det lilla fönstret. Nu börjar MB få riktig panik.. det börjar bli ljust ute och han har ännu inte gömt kroppen. Han hittar någon typ av grop i terrängen och beslutar sig för att lägga resterade delar där (torsohuvud etc)
Han kör tillbaka till sushirestaurangen och fortsätter städningen. AN är nöjd och glad, hemma och facebookar.................

Fan! Det känns ändå inte omöjligt.
MB hade panik eftersom AN hotade lämna plus sprida rykten om att han knullade en "thaihora" = förstöra hans respekt som har lyckats fixa i Boden.

Köket fungerar säkert jävligt bra att stycka en människa på. Bara spruta av hela inredningen eftersom dom har ju oftast en golvbrunn.

Jag hoppas polisen har något lys på MB och AN samt köket.

Känns denna teori är mer drivande än vad KJ skulle ha haft.
Han var ju över VB iaf enligt den där dejtningsidan.
Stod ju i stil med "singel till 100%" samt att han dyrkade en annan tjej.
Tror han gav blanka fan i VB och hennes relation.

MB och AN är högt aktuella.
Man skriver fan inte: kanske INTE lever..!!
Då vet man fanimej att personen är död!

Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
MB hade skrivit något på sin facebook: " Ikilled your ego..." eller vad det nu var?
Någon som vet hur hans facebookbbeteende var innan han tog bort den?
Någon som vet hur MB och AN betett sig på sistone, den senaste månaden?
Någon som vet vad de har för bil/bilar?
MB hade eldat och ev setts vid MPS skrev någon tidigt i tråden?

Jag försökte med en såndär webcache, fast det funkade inte på Facebook.
Skulle vara riktigt intressant att se.

Eftersom dom tog bort sina Facebooks så är det fan lite suspekt alltså
Citera
2013-05-28, 14:33
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Fan! Det känns ändå inte omöjligt.
MB hade panik eftersom AN hotade lämna plus sprida rykten om att han knullade en "thaihora" = förstöra hans respekt som har lyckats fixa i Boden.

Köket fungerar säkert jävligt bra att stycka en människa på. Bara spruta av hela inredningen eftersom dom har ju oftast en golvbrunn.

Jag hoppas polisen har något lys på MB och AN samt köket.

Känns denna teori är mer drivande än vad KJ skulle ha haft.
Han var ju över VB iaf enligt den där dejtningsidan.
Stod ju i stil med "singel till 100%" samt att han dyrkade en annan tjej.
Tror han gav blanka fan i VB och hennes relation.

MB och AN är högt aktuella.
Man skriver fan inte: kanske INTE lever..!!
Då vet man fanimej att personen är död!

Jag försökte med en såndär webcache, fast det funkade inte på Facebook.
Skulle vara riktigt intressant att se.

Eftersom dom tog bort sina Facebooks så är det fan lite suspekt alltså

Hade man funnit AN och MB intressanta hade man nog lagt ned lite polisarbete kring dem än det lilla/obefintliga som redan gjorts.
Citera
2013-05-28, 14:34
Medlem
Pentagrammatons avatar
Tycker det är rätt smaklöst att hänga ut personer som eventuella misstänkta i tråden endast baserat på att de är/har varit "lite struliga" och bor i närheten av platsen. Om vi hade utgått från den metoden hade vi kunnat hänga ut säkert flera hundra personer här. Om ni inte har några bra motiv eller liknande vilket gör personen intressant för utredningen tycker jag det är rätt kasst av er att hänga ut folk sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in