2013-05-28, 14:00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
inte konstingt att fler tror på MB som GM än KJ!

Nej du har rätt det är inte konstigt. Inte om man betraktar den totala brist på kritiskt tänkande och sunt förnuft som utmärker allt för många deltagare i tråden. Däribland du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Fantastiskt bra jobbat!

Det där är i linje med det intryck jag fått av AN, en "hårding" med diffus bakgrund från andra polisdistrikt. Finns det mer på henne i andra delar av landet, exempelvis Stockholm? Hon blev alltså misstänkt för att ha upplåtit sitt konto och tagit emot oklara pengar som "mellanhand" åt en kvinna som lurade Boden kommun. Vilka sällskap rör sig AN i? Och MB?

Hittills har alla trott att "kackerlacka" handlar om en relation mellan MB och VB, men om det vet vi egentligen inget. Det kan lika gärna handla om affärer, att VB upptäckt något eller hört något eller att hon berättade något för någon...

Mordet liknar nedanstående mord...

http://www.expressen.se/sport/os-stjarnan-var-gravid-nar-hon-mordades/

...en styckning på grund av "oklara ekonomiska uppgörelser".

Kan mordet på VB trots allt vara en varning, eller vedergällning? Det behöver inte alls handla om VB som person, utan om att någons liv skulle raseras ekonomiskt om VB levde vidare? Uppenbarligen har AN lite i bagaget.

MB är en "mångsysslare" vad jag förstår. Lärare i webb på Kalix Folkhögskola, en kurs som nu ska läggas ned om jag förstått saken rätt. Hur kan en lärare i webb ha en fru som inte förstår att förflugna kommentarer kan få enorma konsekvenser? Har de aldrig pratat om webben därhemma? Han har en restaurang med cateringverksamhet, tebutik och driver karateklubben. Hur kan denna man dessutom, enligt rykten, hinna ta hand om fru, barn och älskarinnor?

Vad gör AN? Står i tebutiken hela dagarna, eller? Hon har alltså utan att fundera över det upplåtit sitt konto för skumraskaffärer... väninnan blev dömd. Var det mer skumrask på gång, råkade VB på något? Har hon hotat folk? Återigen, jag har läst i tråden att VBs polisanmälningar handlade om hot från VB, och att hon skickat brev hem till VB. Stämmer det? Hoppas att breven är sparade och att polisen får se dem, igen kanske?

Kan vi tillsammans försöka få fram mer om MB och AN?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har också pysslat med en karta under resans gång, ni kan ju titta här om ni är intresserade. Först och främst riktar jag den till Quarrel som så fint uppdaterat en karta som vi kan använda oss av. Ber dig titta här, jag tycker att några platser som du inte har med borde finnas med, tills vidare iaf. Sortera efter eget tycke och smak, men någon av platserna kan inte avfärdas riktigt än tycker jag. Gör det också tydligare att hänga med i diskussionerna för de som är nya i tråden. Bl a sökområde Råbäcken.

http://goo.gl/maps/GFk1q

Vilken fena du och andra är när pillar med era kartor. Kartor är bra på alla sätt och säger ganska mycket om rörelsemönster och hur en gm tänker.
Citera
Medlem
Det finns en människa i Boden som spårat ur sen ett tag tillbaks och mycket väl skulle kunna göra något sådant med tanke på hans drogproblem och umgängeskrets, han har dessutom en svart skåpbil (Renault Kangoo tror jag).
Denna människa åkte fast i samma veva som hennes försvinnande för drograttfylla och amfetamininnehav vid ICA Supermarket (som påsen kom från för övrigt) som ligger i bostadsområdet direkt nedanför berget där FP är.
Han bor på S*ö vägen som också ligger i området nedanför FP och är väl bekant med plattsen eftersom han har varit medlem i sportskytteklubben (Som tur är tappade han alla vapen när han nyss åkte fast) som har pistolbanan bara några hundra meter från FP.
Plåtverkstan där han utgått ifrån med deras tak och plåtjobb innan det skar sig med arbetskollegan pga sin "nya" livsstil ligger i Bodsvedjan mindre än 1 km bilväg från KJ:s lägenhet.
Han rimligtvis kännde/vet vem VB var eftersom han har dragning åt thaihållet (han hade en thailändska han misshandlade tidigare) och många med thaifruar handlar på VB:s mammas affär eftersom den inriktar sig på produkter för thaimatlagning.
VB ska enligt flera olika källor ha tagit emot pengar för vissa mer intima tjänster och jag ser denna Mik*e* K*r*sson som mycket trolig GM.
Hans umgänge är dessutom inte stans skarpaste knivar, tec J*akim "J*cke" F*rsell, skitisvenne (båda pundare) mfl.
MK:s moral är inte så hög, tex så skedde ett inbrott hos bekanta till MK för nu ca 2 år sedan där han var den enda som rimligtvis kunnat utföra på det sätt som det gjordes på men bevisningen räckte inte.
Citera
2013-05-28, 14:02
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Om du syftar på i närheten av FP så är ju hela området lite diskret, men att gömma bilen tror jag inte går då terrängen inte är lämplig att köra i, han kommer inte långt om han avviker från vägen dvs.

Någon i tråden påstod att han skulle kunna parkera bakom huset, är det troligt enligt dig?

Hmm, om det är så nära vägen och han måste ha parkerat någonstans efter vägen så borde han verkligen haft anledning att snabba sig därifrån så fort som möjligt. Vad anser du?
Citera
Bannlyst
som svar på det någon skrev tidigare gällande Aspergers så finns det en korrelation mellan psykiska sjukdomar och autismspektrumsstörningar. För att få en källa på detta sök efter artiklar på pubmed, google scholar, psykologi böcker mmm. Inte helt ovanligt att personer med autismspektrumsstörningar drabbas av t.ex. schizofreni..

GM kan lida av schizofreni eller borderline. Schizofreni kan bryta ut i 20 års åldern hos män.
Ja vet inte varför ja får upp en bild av psykopaten Luka Magnotta när ja försöker föreställa mig hur GM verkar vara men någon slags uppmärksamhet måste väl ändå GM vara ute efter med tanke på vad som hittats, hur osv. Det har nämnts att KJ dykt upp med sin outfit i skolan osv. Är man inte väldigt uppmärksamhetssökande då?
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Inlägg på tråden från den 14:e maj.

Ämnet har tidigt varit uppe till diskussion och ngn skickade dessutom in bildbevis på att det varit hyfsat ljust runt 21 första veckorna in i maj.
Fast jag tycker det är ganska irrelevant hur ljust det var precis runt kl 21? Antingen har han dödat henne inomhus och väntat till midantt med att få ut henne. Eller så har han dödat henne i bilen och kört omkring tills det blev så mörkt det kunde bli, typ till midnatt. Vid 21-tiden var det i princip dagsljus 4/5.
Citera
2013-05-28, 14:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Intressant inlägg.
Om vi tänker den motsatta situationen, att han är skyldig, kan samma situation uppstå då?
Att han reagerar på detta med en axelryckning snarare än med ånger, eftersom det ändå inte är något att göra något åt nu?
Ja, den möjligheten finns fullt klart.
Citera
2013-05-28, 14:04
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojne85
Ja de går dock jävligt taskig väg om du ska upp med bil bakom huset.

Okej, och den går att köra på utan jeep eller annat terrängfordon?
Citera
2013-05-28, 14:05
Medlem
Finns det någn i forumet som vet mer om MB?

och om hans relation till VB samt alla sms han skickade till henne?
Citera
2013-05-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag känner mig skyldig till att det har blivit en trådsanning, sorry, glömt det, jo jag har påstått att jag hörde en polis i en av mediaintervjuerna säga att de hade hittat bl a en presenning, dock kan jag inte styrka det just nu, så skippa den, blir bara förvillande. Hittar jag inslaget så ...
Okej, Det är du som är den skyldige

Då har Gm tagit bort allt emballage för att undvika bevis genom Dna-spår (kanske även en gul plastpåse ...).
Citera
2013-05-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Finns det någn i forumet som vet mer om MB?

och om hans relation till VB samt alla sms han skickade till henne?

Vet vi att han skickade en massa sms till henne eller tror vi att han gjorde det - viss skillnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in