2013-05-28, 14:18
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Någon i tråden påstod att han skulle kunna parkera bakom huset, är det troligt enligt dig?

Hmm, om det är så nära vägen och han måste ha parkerat någonstans efter vägen så borde han verkligen haft anledning att snabba sig därifrån så fort som möjligt. Vad anser du?

Det är en fysisk omöjlighet att parkera bakom ödehuset då det enbart är skog där. Snett åt sidan är däremot en skogsväg men den är blockerad av en bom. Hur som helst hade bilen setts av förbipasserande.
Citera
2013-05-28, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Precis dit jag ville komma

klart att MB ville få det att verka så................... men vist hon skickade säkert en massa sms hon med
Citera
2013-05-28, 14:20
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag försökte rita på en kvinna hur jag tror hon är styckad.

http://i.imgur.com/MaOIkaf.png

Eller är huvudet kapat från torson?
jag trodde fötterna satt ihop med underbenen!
Citera
2013-05-28, 14:20
Medlem
Jag menar Råbäcken är ju bara över älven från KJ.
Citera
2013-05-28, 14:21
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Fast såna detaljer brukar de inte missa.

Vad en torso är har de koll på och man brukar ändra informationen om det kommer fram att den är felaktig. Så vitt jag vet har de inte ändrat några såna uppgifter.

Så du anser att uppgiften om att man hittat en torso, alltså en överkropp utan armar och huvud skulle vara bekräftat då media hävdar detta?

Jag menar, media tog ju senast i söndags fel på åklagare och domstol när det kom till häktningsbeslut. Så jag skulle inte direkt utgå från att alla journalister har den kunskapen, nej.
Citera
2013-05-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Det är mycket mer som talar för de(MB AN) än för KJ (om man har läst hela tråden och tar hänsyn till all fakta med en objektiv syn)

Personligen tycker jag att det är mindre som talar för MB/AN som gärningsmän än vad som talar för att det är den häktade.

Mig veterligt är det bara något korkat inlägg på FB från AN som på något sätt indikerar något som kan vara en konflikt.

I övrigt är det bara en massa lösa spekulationer som garanterat kommit till Polisens kännedom som antingen redan är avfärdade pga alibi eller så pågår en spaning/utredning mot han/hon/dem.

Om sms-trafiken skulle ha varit så omfattande så tror jag att Polisen skulle ha visat större intresse men å andra sidan vet vi inte vad Polisen gör så låt nu Polisen sköta den biten så får vi se vem eller vilka som eventuellt ramlar ut som sannolik gärningsman.
Citera
2013-05-28, 14:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
MB var betatt av VB verkar det som

Vilka verifierade fakta bygger du den uppfattningen på?

Jag orkar inte tjafsa mer med dig för övrigt - du verkar vara en av de som alltid dyker upp i dessa trådar och inte kan skilja mellan egna fantasier och verkligheten samt logiska slutsatser utifrån kända fakta.

Men jag gratulerar dig till att du mycket bättre än polisen har förstått hur misstankeläget egentligen ser ut - och det enbart på den lilla info som finns här i tråden jämfört med vad polisen har. Dessutom utan att veta om det ens finns en teoretisk chans att GM/AN kan ha begått brottet (alibin). Skarp hjärna minsann!
Citera
2013-05-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glockers
Det finns en människa i Boden som spårat ur sen ett tag tillbaks och mycket väl skulle kunna göra något sådant med tanke på hans drogproblem och umgängeskrets, han har dessutom en svart skåpbil (Renault Kangoo tror jag).
Denna människa åkte fast i samma veva som hennes försvinnande för drograttfylla och amfetamininnehav vid ICA Supermarket (som påsen kom från för övrigt) som ligger i bostadsområdet direkt nedanför berget där FP är.
Han bor på S*ö vägen som också ligger i området nedanför FP och är väl bekant med plattsen eftersom han har varit medlem i sportskytteklubben (Som tur är tappade han alla vapen när han nyss åkte fast) som har pistolbanan bara några hundra meter från FP.
Plåtverkstan där han utgått ifrån med deras tak och plåtjobb innan det skar sig med arbetskollegan pga sin "nya" livsstil ligger i Bodsvedjan mindre än 1 km bilväg från KJ:s lägenhet.
Han rimligtvis kännde/vet vem VB var eftersom han har dragning åt thaihållet (han hade en thailändska han misshandlade tidigare) och många med thaifruar handlar på VB:s mammas affär eftersom den inriktar sig på produkter för thaimatlagning.
VB ska enligt flera olika källor ha tagit emot pengar för vissa mer intima tjänster och jag ser denna Mik*e* K*r*sson som mycket trolig GM.
Hans umgänge är dessutom inte stans skarpaste knivar, tec J*akim "J*cke" F*rsell, skitisvenne (båda pundare) mfl.
MK:s moral är inte så hög, tex så skedde ett inbrott hos bekanta till MK för nu ca 2 år sedan där han var den enda som rimligtvis kunnat utföra på det sätt som det gjordes på men bevisningen räckte inte.

Här har vi något intressant!
Citera
2013-05-28, 14:23
Medlem
Citat:
jag vill veta hur de är som personer?

mer om ANs intensiva hat, rädsla och svartsjuka riktat mot VB

Var kommer det här fram menar du? Hänvisa inte bara till en korkad rad på FB för det tycker inte jag visar på ett intensivt hat, rädsla eller svartsjuka.
Citera
2013-05-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Det är väl media som angett att det skulle röra sig om torso. Hur fel brukar inte journalister ha när det kommer till att benämna diverse med rätt namn eller begrepp?

Ja, Media är absolut ingen "säker källa" , men i det här fallet säkrare än trådsanningar. Media beskrev:
Citat:
Mitt i skogen låg en torso (människokropp) och ett huvud, kvarlevorna efter en död människa.

- Kroppsdelarna låg i en hög vid en sten. De var illa tilltygade, troligtvis av värmen, säger NSD:s källa.
Men även polisen talade om kroppsdelar den dagen, vem vet de hittade kanske armar också:
Citat:
– Vi kan i nuläget inte kommentera detaljer kring de kroppsdelar som hittats. Nu avvaktar vi teknikernas undersökning och rättsläkarens utlåtande, säger Kenneth Rautio, biträdande spaningsledare.
Citera
2013-05-28, 14:25
Medlem
https://m.facebook.com/rojne.blom?_rdr

Lite bilder nu. Laddar resten senare idag
Citera
2013-05-28, 14:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
jag vill veta hur de är som personer?

mer om ANs intensiva hat, rädsla och svartsjuka riktat mot VB

Om du börjar på sidan ett och avsätter ett par veckor för att läsa igenom hela tråden så har du dina svar där, så gott som uttömmande. Fakta, spekulation, rykte, reaktioner, skvaller, teorier osv., det finns där, jag lovar. Orkar du inte får du skylla dig själv att du inte var med från början.

I mitt tycke så finns det inte så mycket mer att säga, enda sättet att få reda på fakta är att du lyfter luren och frågar dem personligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in