2013-05-28, 13:53
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Tar för självklart att polisen låtit obducera den hund som KJ, enligt uppgift, burit i väg med i en säck.
Enligt KJ dog hunden av en elchock och det må vara sant, men aldrig att några av våra egna kära husdjur kommer få avsluta sina liv i en plastsäck. Obduktionsprotokollet visar om KJ talar sanning eller inte. Visar det sig att han inte talat sanning tror jag detta mål slutar med sluten vård.

Varför skulle de obducera hunden menar du?
Citera
2013-05-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag försökte rita på en kvinna hur jag tror hon är styckad.

http://i.imgur.com/MaOIkaf.png

Eller är huvudet kapat från torson?

Ja, Eftersom man anger att man hittat en torso och ett huvud så är delarna helt eller nästan helt separerade (googla på vad torso betyder). Hade huvudet suttit helt fast så hade man talat om en kropp.

Någon har nämnt att man hittat presenning vid fyndplastsen! Är det bara en trådsanning?
Citera
2013-05-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Inte alls konstigt att man misstror att KJ är GM, han är inte dömd ännu och är man inte dömd är man oskyldig tills motsatsen är bevisad. Tråden finns väl till just för spekulationer i ärendet.

Det har historiskt hänt flera gånger att polisen blivit tvungen att släppa häktade personer som senare visat sig vara helt oskyldiga till brottet. Egentligen har tråden väldigt lite fakta om händelsen för att utse en GM. Vi vill dock spekulera och lägga fram teorier - den ena värre än den andra. Vem har rätt att döma? Varken du eller jag.

Jag tycker mig se att vissa här inne anser sig "veta" vad, hur, när, vem och varför och därmed är inte sen med att kommentera inläggen på ett personligt och nedlåtande sätt. Synd!

inte konstingt att fler tror på MB som GM än KJ!
Citera
2013-05-28, 13:55
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro att hon styckats inomhus?

inga blodspår hittade i skogen
Citera
2013-05-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Visst är detta VB:s Twitter? https://mobile.twitter.com/Bangsuan Försökte kolla in lite vad som står där, men väldigt mycket är skrivet på thai.

bara att använda google translate
Citera
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
De som varit på fyndplatserna kanske kan berätta lite mer om hur eller om de syns från vägen? Någon skrev iaf att det gick bilvägar där överallt, vilket jag också sett på kartan.

Ni som varit där kanske också kan komma med någon teori om var GM parkerat bilen? Kan tänka mig att han valt en mindre synlig plats iaf, förövrigt finns det många ställen där vart han skulle kunna parkera bilen diskret? Just framför huset förmodar jag iaf är uteslutet.

Om du syftar på i närheten av FP så är ju hela området lite diskret, men att gömma bilen tror jag inte går då terrängen inte är lämplig att köra i, han kommer inte långt om han avviker från vägen dvs.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Ja, Eftersom man anger att man hittat en torso och ett huvud så är delarna helt eller nästan helt separerade (googla på vad torso betyder). Hade huvudet suttit helt fast så hade man talat om en kropp.

Någon har nämnt att man hittat presenning vid fyndplastsen! Är det bara en trådsanning?

Jag känner mig skyldig till att det har blivit en trådsanning, sorry, glömt det, jo jag har påstått att jag hörde en polis i en av mediaintervjuerna säga att de hade hittat bl a en presenning, dock kan jag inte styrka det just nu, så skippa den, blir bara förvillande. Hittar jag inslaget så ...
Citera
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro att hon styckats inomhus?

Ingenting alls men personligen skulle jag föredra att stycka en kropp inomhus i lugn och ro. Som sagt så är det ljust nästan dygnet runt i Norrbotten i början på maj vilket innebär att man knappast står utomhus med den risk för upptäckt som det är. Och att stå mitt i natten med lysen på känns liksom ännu mer inbjudande att bli upptäckt.
Citera
2013-05-28, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q

Ok så här någonting då?

http://i.imgur.com/XowvjgG.png
Citera
2013-05-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Ja det gör det.
Ja de går dock jävligt taskig väg om du ska upp med bil bakom huset.
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Däremot var det väl fortfarande mörkt "mitt-i-natten" och man kanske inte behöver bära ut kroppen samma natt som saker har hänt utan varför inte vänta till söndag eller måndag natt. Mindre antal människor som är i farten då jämfört med en lördagnatt.
Njae, det var nog inte helt mörkt mitt-i-natten 4/5.
Jag tror hon gick för egen maskin ut från lägenheten. Sen om KJ skulle skjutsa henne och dräpte henne i bilen, eller om han satt kvar och någon annan "tog hand" om henne har jag snart ingen teori om längre. (varför bryter han aldrig ihop och erkänner??) Men jag tror hon har både dött och styckats utomhus.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det tyda på att polisen håller dörren öppen för medgärningsman alternativt en helt annan GM?

Ja med tanke på misstankegraden och de allmänna kraven på åklagarens objektivitet så vore det väl närmast tjänstefel att i detta läge fokusera alla insatser runt KJ. En del av faktainsamlandet är väl inte heller så specifikt kopplat till en viss person; t ex att kartlägga vad VB har gjort och vilka kontakter hon haft under den allra sista tiden av sitt liv.

Samtidigt är det väl naturligt att mycket av arbetet nu ändå fokuseras på att hitta konkreta bevis mot KJ. Tycker inte heller det är mycket att säga om, då det handlar om rättssäkerhet även för KJ själv. Där är det dessutom så att man kan hävda att det är till fördel för utredningen hur det än går. Antingen hittar man bevis och då kan man få förlängd häktning på sannolika skäl och förmodligen ett åtal inom några månader. Eller så hittar man inte bevis och då är det bättre att man trängt så långt in i detta spår som det går, så att man kan fokusera på andra uppslag och andra personer ifall KJ skulle bli frisläppt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in