2013-05-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benny-haag
fakta är att över 90% av alla svenska styckningar sker på mordplatsen. Och mordplatsen är nästan alltid offrets eller GMs boende. Styckningen av VB har enlligt media varigt amatörmässig och brutal, inte professionell med professionella redskap.

det finns ingen fakta som talar för att styckningen av VB skulle skett på ett slakteri eller i ett restaurangkök som du skriver.

bara för att det brukar ske där innebär det långt ifrån nödvändigtvis att det var där styckningen inträffade i detta fallet............................................ .

10% sker fortf någon annanstans.. Statistik kan ge indikatorer och vägledning, men fakta är fakta även om sannolikheten är låg för det man misstänker
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Jag kom just på en liten teori som kanske kan förklara varför FP var så dåligt tilltänkt,

Om man följer grusvägen norr från N Svartbyn och går femtio meter ut i skogen så finns det en jordkällare/bunker/gudvetvad som är gömd i en sluttning och omöjlig att hitta om man inte vet exakt vart den finns, och enda sättet att veta var den finns skulle vara att känna till området sen en tid tillbaka 5-10 år, då den inte var totalt igenvuxen då.

Låt oss säga att GM känner till detta, planerar att gömma kroppen där, men när han kommer dit ser han att hela det skogspartier är nedhugget (vilket skedde ganska nyligen) och beslutar sig för att fortsätta följa vägen i hopp om att hitta någon annan dumpplats, denna väg leder nämligen till FP.

Jag var själv och promenerade förbi detta område när polisen sökte genom FP, och det var först då jag själv upptäckte att skogen faktiskt är nedhuggen.

Ganska långsökt teori, men tänkte jag delar med mig av den.

Det är inte omöjligt.
Citera
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Jag kom just på en liten teori som kanske kan förklara varför FP var så dåligt tilltänkt,

Om man följer grusvägen norr från N Svartbyn och går femtio meter ut i skogen så finns det en jordkällare/bunker/gudvetvad som är gömd i en sluttning och omöjlig att hitta om man inte vet exakt vart den finns, och enda sättet att veta var den finns skulle vara att känna till området sen en tid tillbaka 5-10 år, då den inte var totalt igenvuxen då.

Låt oss säga att GM känner till detta, planerar att gömma kroppen där, men när han kommer dit ser han att hela det skogspartier är nedhugget (vilket skedde ganska nyligen) och beslutar sig för att fortsätta följa vägen i hopp om att hitta någon annan dumpplats, denna väg leder nämligen till FP.

Jag var själv och promenerade förbi detta område när polisen sökte genom FP, och det var först då jag själv upptäckte att skogen faktiskt är nedhuggen.

Ganska långsökt teori, men tänkte jag delar med mig av den.

jag och många andra tror inte ens att han försökt gömma kroppen! bara undanhålla den ett tag, för det finns som sagt bättre områden att gömma kroppsdelar på!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Något vittne hade ju sett en svart Nissan pick-up rivstarta i väg från fyndplatsen. MB äger ju en svart Nissan.

detta måste verkligen tittas närmare på!!!!
Citera
2013-05-28, 12:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moiraine
"Som särskild grund för häktningen anger Schönbeck att det finns risk för att den misstänkte kan undanröja bevis eller försvåra utredningen på annat sätt. Åklagaren har också begärt tillstånd om att kunna ålägga den misstänkte 22-åringen med restriktioner."

Vad är det för restriktioner man begärt vid omhäktningen som inte funnits tidigare? Hur fungerar detta med restriktioner generellt i sådana här situationer?
Google is a man's best friend. Wikipedia:
Citat:
Den som är häktad kan underkastas "restriktioner", vilket betyder att åklagaren (förundersökningsledaren) i målet kan fatta beslut om att avskära den häktades kontakter med omvärlden, i form av tillgång till TV, radio, nyhetstidningar, telefonsamtal, brev eller besök av närstående med flera på häktet.[5]
Citera
Medlem
Citat:
Något vittne hade ju sett en svart Nissan pick-up rivstarta i väg från fyndplatsen. MB äger ju en svart Nissan.

Finns även en som har påstått tidigare att en polare till KJ hade en pickup men vet inte om det stämmer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Tror inte Polisen får göra husrannsakan om du inte är anhållen förutom om du har "indikation" på att det kan finnas skäl för omedelbar husrannsakan tex om Polisen stoppar en bil full med stöldgods. Då tror jag att de har rätt att göra husrannsakan i hemmet utan alltför formell gång på rättvisan men det kan säkert någon som är mer bevandrad i ämnet berätta. Hursomhelst kan inte Polisen dra iväg till restaurangen bara därför att pratet på stan eller nätet säger att det är en brottsplats.

Polisen får göra husrannsakan närsomhelst utan några papper att visa upp.
Citera
2013-05-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
jag och många andra tror inte ens att han försökt gömma kroppen! bara undanhålla den ett tag, för det finns som sagt bättre områden att gömma kroppsdelar på!

det är ganska tidskrävanda att stycka, städa och packa ner... jag tror att han försökte gömma kroppsdelarna
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:Ursprungligen postat av benny-haag
igår kväll skrev nån att hen hade besökt ödehuset där kroppsdelar hittades, hen skulle också lägga upp bilder senare vad hände med dem? troll?
Du menar väl inte Akrobatens bilder, utan bilderna som Quarrel ska ladda upp åt roine85.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, inga bilder.

Här är en till bild!

http://www.ladda-upp.se/bilder/lqsbjhilgimzpv/
Citera
2013-05-28, 12:17
Medlem
benny-haags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
bara för att det brukar ske där innebär det långt ifrån nödvändigtvis att det var där styckningen inträffade i detta fallet............................................ .

10% sker fortf någon annanstans.. Statistik kan ge indikatorer och vägledning, men fakta är fakta även om sannolikheten är låg för det man misstänker

stämmer........................................... .................................................. .................................................. .................................................. .........

tredje gången nu jag frågar varför styckningen antagligen skett i ett slakteri?
Citera
2013-05-28, 12:17
Medlem
Citat:
Polisen får göra husrannsakan närsomhelst utan några papper att visa upp.

Ja men det måste väl ändå finnas en misstanke om brott eller hur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in