Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Läser en dom från Luleå TR 2009. En kvinna dömdes för att ha anställt två anhöriga och bekanten AN vid Bodens Kommun och betala ut lön till dessa trots att inget arbete utfördes.
Kommunens skada ansågs uppgå till 439 000 kr, hur stor del av detta som gick till AN framgår inte. AN åtalades inte.
Fantastiskt bra jobbat!
Det där är i linje med det intryck jag fått av AN, en "hårding" med diffus bakgrund från andra polisdistrikt. Finns det mer på henne i andra delar av landet, exempelvis Stockholm? Hon blev alltså misstänkt för att ha upplåtit sitt konto och tagit emot oklara pengar som "mellanhand" åt en kvinna som lurade Boden kommun. Vilka sällskap rör sig AN i? Och MB?
Hittills har alla trott att "kackerlacka" handlar om en relation mellan MB och VB, men om det vet vi egentligen inget. Det kan lika gärna handla om affärer, att VB upptäckt något eller hört något eller att hon berättade något för någon...
Mordet liknar nedanstående mord...
http://www.expressen.se/sport/os-stjarnan-var-gravid-nar-hon-mordades/
...en styckning på grund av "oklara ekonomiska uppgörelser".
Kan mordet på VB trots allt vara en varning, eller vedergällning? Det behöver inte alls handla om VB som person, utan om att någons liv skulle raseras ekonomiskt om VB levde vidare? Uppenbarligen har AN lite i bagaget.
MB är en "mångsysslare" vad jag förstår. Lärare i webb på Kalix Folkhögskola, en kurs som nu ska läggas ned om jag förstått saken rätt. Hur kan en lärare i webb ha en fru som inte förstår att förflugna kommentarer kan få enorma konsekvenser? Har de aldrig pratat om webben därhemma? Han har en restaurang med cateringverksamhet, tebutik och driver karateklubben. Hur kan denna man dessutom, enligt rykten, hinna ta hand om fru, barn och älskarinnor?
Vad gör AN? Står i tebutiken hela dagarna, eller? Hon har alltså utan att fundera över det upplåtit sitt konto för skumraskaffärer... väninnan blev dömd. Var det mer skumrask på gång, råkade VB på något? Har hon hotat folk? Återigen, jag har läst i tråden att VBs polisanmälningar handlade om hot från VB, och att hon skickat
brev hem till VB. Stämmer det? Hoppas att breven är sparade och att polisen får se dem, igen kanske?