2013-05-29, 07:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Att inte AB redan skrivit det är ju lite märkligt... med tanke på hur mycket det dryftats i tråden om den styckade hunden. Dom brukar ju inte dra sig för att skriva saker som inte nödvändigtvis överrensstämmer med sanningen

Kanske, eller så vet de sanningen och det är därför som de inte nämner den.
Citera
2013-05-29, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
fast en till sak som talar emot hans sk vän "att han inte tål se blod" är väl att han styckat sin hund efter att den "bitit" i en elkontakt, samt att han gillt att döda och dissekera bla fåglar?

Dissekera djur? Mer info om det tack! Tråden är för stor för att leta i nu
Citera
2013-05-29, 07:37
Medlem
Garagestolparnas nedre del kanske har skugga över sig, därför det ser grått ut. Knappast målats om eftersom den inte ens är byggd på Eniros flygfoto och dom fotorna kan väl inte vara så himla gamla.
Senast redigerad av nippetipp 2013-05-29 kl. 08:02.
Citera
2013-05-29, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Kriminolog: Det är fel person man gripit. "Pojkstackaren."

Ja, då önskar man sig en granskning av ABs bostad. Jämför man deras presentationer är det betydligt mer som pekar åt det hållet.

advokat skulle jag kalla honom och inget annat, känns som om tv4 har blandat ihop titlarna lite grann

http://www.advokatsverige.se/advokatfirman-johnny-sjoberg/
Citera
2013-05-29, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
Bul*Sh*t om du har bott där så lär du ju ha koll på vad snö väger och vilka mängder snö som kommer ? orkar inte ens argumentera för det! jag skulle inte ens uttala mig om jag inte hade egna erfarenheter..!

Allvarligt?..... NEJ garagetaken skottas inte i Boden om det inte är över 1 meter snö på dom minst... Speciellt inte på Hyreshus...Sluta nu svamla
Citera
2013-05-29, 08:06
Medlem
Tittade på filmen där mopedisten visar var tröjan ligger. Att alla som varit där tidigare skulle ha missat den är ju helt otroligt! Undrar om träden redan hade löv den 4/5?
Hur kan man ha missat den?! Låter suspekt...
Citera
2013-05-29, 08:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tittade på filmen där mopedisten visar var tröjan ligger. Att alla som varit där tidigare skulle ha missat den är ju helt otroligt! Undrar om träden redan hade löv den 4/5?
Hur kan man ha missat den?! Låter suspekt...

Kanske har blivit planterad där. Någon kanske hittar den i sin bil som denne har lånat ut och slänger ut jackan i området så denne inte blir förknippad med mordet.
Citera
2013-05-29, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kanske har blivit planterad där. Någon kanske hittar den i sin bil som denne har lånat ut och slänger ut jackan i området så denne inte blir förknippad med mordet.

Tror du på det själv? Alldeles för långsökt. Vi får se om det "dyker" upp fler saker på "konstiga" ställen. Är medveten om att det ligger mycket saker ute i naturen och 99% av dom sakerna har ingenting att göra med brottet. Men att sakerna dyker upp på ställen som redan är genomsökta samt ligger alldeles synligt får i alla fall mig att börja undra.
Ser att det är en huvjacka DolceGabbana.
Senast redigerad av KSP 2013-05-29 kl. 08:18.
Citera
2013-05-29, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
fast en till sak som talar emot hans sk vän "att han inte tål se blod" är väl att han styckat sin hund efter att den "bitit" i en elkontakt, samt att han gillt att döda och dissekera bla fåglar?

Har du konkreta bevis på att han gjort det? Kan ju bara vara påhitt och hörsägen...Bara för att flera påstår det behöver det inte vara sant i slutändan
Citera
2013-05-29, 08:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tror du på det själv? Alldeles för långsökt. Vi får se om det "dyker" upp fler saker på "konstiga" ställen. Är medveten om att det ligger mycket saker ute i naturen och 99% av dom sakerna har ingenting att göra med brottet. Men att sakerna dyker upp på ställen som redan är genomsökta samt ligger alldeles synligt får i alla fall mig att börja undra.
Ser att det är en huvjacka DolceGabbana.

Sa jag att jag tror på det, du spekulerar i hur man kunde ha missat tröjan och tycker det är suspekt och jag gav dig ett fullt möjligt alternativ.

Menar du på fullt allvar att du tar allt polisen säger som sanning och att verkligen 1% av allt man hittar är relevant för utredningen.

I alla fall, eftersom du lägger så mycket tid på att fundera över varför saker dyker upp på platser som redan är undersökta så kan du väl själv komma med en teori då du anser att det är långsökt att jackan blivit planterad.

Ångrar det sista, det behövs egentligen inga mer gissningar i tråden utan bättre att vänta tills det är klarlagt att jackan har med brottet att göra.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-05-29 kl. 08:40.
Citera
2013-05-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi får nog inte fördjupa oss i detta här, men jag har kollat lite, det är talet tre gånger sig själv, blir nio. Läste lite om det, tydligen en betydelsefull siffra, 3, 6, 9 för att inte tala om 666

Jag har inte hittat något mönster, dock inte fördjupat mig jättemycket i det, ÄN, kanske jag skall tillägga

mvh.

Ni som är inne på satanistspår; http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_gudomliga_komedin
Nio kretsar i helvetet där den nionde är den värsta.

"Nionde kretsen: Förrädarna mot sina nära och vänner är fast till knäna i en frusen sjö, landsförrädarna till midjan, förrädare till sina gäster till halsen och de som förrått sina mästare är helt infrysta i Cocytos is. Judas, Brutus och Cassius tuggas levande av Satan som är fast i sjöns mitt."

Långsökt men bara en tanke. Mvh.
Citera
2013-05-29, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Sa jag att jag tror på det, du spekulerar i hur man kunde ha missat tröjan och tycker det är suspekt och jag gav dig ett fullt möjligt alternativ.

Menar du på fullt allvar att du tar allt polisen säger som sanning och att verkligen 1% av allt man hittar är relevant för utredningen.

I alla fall, eftersom du lägger så mycket tid på att fundera över varför saker dyker upp på platser som redan är undersökta så kan du väl själv komma med en teori då du anser att det är långsökt att jackan blivit planterad.

Ångrar det sista, det behövs egentligen inga mer gissningar i tråden utan bättre att vänta tills det är klarlagt att jackan har med brottet att göra.

Om jackan har något med VB's mord att göra så är den garanterat planterad, det tror jag också.
Jag menade att det var långsökt att tro att någon oskyldig skulle ha planterat bevis i terrängen. Jag kan inte tänka mig att någon annan än GM skulle ha gjort det. Vilket i sin tur betyder att KJ inte är GM. Ja jag tror att det är en ensam man som ligger bakom.

Sorry om jag var otydlig. Vi får vänta och se vad som är vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in