2013-05-24, 10:09
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikus11
Vem är Kj?!

Citat:
Ursprungligen postat av pfert
Läs förstasidan.

Citat:
Ursprungligen postat av pastahead
Hans namn står iofs inte med på förstasidan
Jo, klicka på länkarna till sammanfattningarna som ligger högst upp i trådstarten. Där finns namnet.

Citat:
Ursprungligen postat av pastahead
- vore bra om namnet uppdaterades då och då av de som eftersom tråden bara blir längre och längre och det kommer in nytt folk hela tiden.

Ja, och det är just det som bland annat Quarrel gjort, lagt ner tid på att uppdatera sammanfattningarna. Om sen trådanvändare slarvar och väljer att inte läsa den ganska aktuella informationen där så är det ju en annan sak, men det blir rörigt i tråden om man går ut och påstår att där saknas information om t ex KJ.
Citera
2013-05-24, 10:09
Medlem
jag tror att VB har blivit upplockad av gärningsmannen på vägen hem och att han fått henne att följa med till stugan och där omkring har brottet skett.(något vittne hade ju sett VB lämna KJs lägenhet)såg just en bild på en stuga med mörkt trä,och jag skrev redan igår fm att det fanns ett hus med mörka trädetaljer som man kanske skulle titta på...
Citera
2013-05-24, 10:10
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Märkligt.
AN är en vuxen kvinna (i min ålder) och hon fäller sådana yttranden!
AN måste verkligen ha blivit trampad på tårna för att yttra något sådant elelr är det fel på hene?
Jag skulle tippa på att det är nåt "fel" på henne. Spelar ingen roll hur illa man blivit trampad på tårna, sådär skriver inte en normal människa. (även om man tänker så skyltar man väl inte med det, tänker jag)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woolyhat
Om du läst tråden och artiklar så ser du att huvudet satt fortfarande kvar på överkroppen, så det är osannolikt att det skulle rymmas i en Ica-kasse..
Jag har läst tråden och även artiklar.
Media är ingen källa att lita på men ...

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7671321
Citat:
Mitt i skogen låg en torso (människokropp) och ett huvud, kvarlevorna efter en död människa.

- Kroppsdelarna låg i en hög vid en sten. De var illa tilltygade, troligtvis av värmen, säger NSD:s källa.
Citera
Medlem
Vet inte om någon kanske nämnt det tidigare men verkar finnas oerhörda likheter i detta fallet med styckmordet på Veronica Eriksson i Lycksele 2000, nästan skrämmande likt, om KJ är GM så tror jag anledningarna bakom och omständigheterna vid är likartade de i Lycksele-fallet.

Finns lite att läsa om det här:
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=3540.msg39423#msg39423

Annars finns bra sammanfattning i Dag Öhrlunds bok Brott i Sverige.
Citera
2013-05-24, 10:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggah
Vems är husbilen? Polisens? Okey läste under bilden nu först... det är deras stuga iaf och då kanske deras husbil
Ja, det är pappans/föräldrarnas.
Citera
2013-05-24, 10:13
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggah
Vems är husbilen? Polisens? Okey läste under bilden nu först... det är deras stuga iaf och då kanske deras husbil

Ja, pappan har en registrerad husbil. Här står det lite mer om bilarna som KJ samt pappan äger.

Citera
2013-05-24, 10:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är minst två - tre personer på tråden som markerat det mesta på olika kartor. Kan vi lista ut var påsen hittades och även få med det på någon av kartorna? Finns väl bl a en karta på första sidan, men jag tycker den är lite "trång". Tycker att det är lättare att försöka förstå hur en gm tänkt om man ser vägar, branter, platser osv.

Vill minnas att påsen var placerad på någon sorts bänk i ett öppet skyttevärn eller liknande. Minns även att det var utanför det avspärrade området.

Det var vid en bänk invid ett försvarsverk med embrassyr det minns jag nu. Inte långsökt att han kan ha vistats där inne och styckat kroppen, skydd för insyn(så kan han ha tänkt), och sedan ställt ifrån sig påsen, kom ihåg att det troligen var mörkt. Glömde påsen, sedan gjorde övriga omständigheter att han inte vågade sig tillbaks till platsen. Det kan vara en förklaring.
Citera
2013-05-24, 10:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
jag tror att VB har blivit upplockad av gärningsmannen på vägen hem och att han fått henne att följa med till stugan och där omkring har brottet skett.(något vittne hade ju sett VB lämna KJs lägenhet)såg just en bild på en stuga med mörkt trä,och jag skrev redan igår fm att det fanns ett hus med mörka trädetaljer som man kanske skulle titta på...
Nej, polisen KR har sagt att det inte finns nåt vittne som är 100 på att de sett VB vid 21-tiden.
Citera
2013-05-24, 10:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Jag har läst tråden och även artiklar.
Media är ingen källa att lita på men ...

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7671321

Citat:
Mitt i skogen låg en torso (människokropp) och ett huvud, kvarlevorna efter en död människa.

- Kroppsdelarna låg i en hög vid en sten. De var illa tilltygade, troligtvis av värmen, säger NSD:s källa.

Just detta talar för att huvudet var separerat från kroppen, det låg en torso och ett huvud, inte Torso med huvud. Kroppsdelarna talar också för att det är fler delar, en torso och ett huvud.

Dock vet jag inte sanningshalten i detta, någon har sagt att delarna låg på hög, hur kan de göra det om det bara var en kroppsdel som hittades, torso med huvudet.

Faktarutan
Citat:
En torso är människans överkropp, bålen, utan armar, ben och huvud.
Citera
2013-05-24, 10:16
Medlem
asså ni som skriver nu på morgonen . LÄS från ca 22.00 igår så får ni reda på info ist för att hitta på massa annat.
Dessutom ligger stugan vid altersjön!
Citera
2013-05-24, 10:16
Medlem
vinolias avatar
Någon som vet mer om hans "nätliv"? Nicknames o.s.v -Förutom "majoren17" då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in