2013-05-25, 11:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Not likely. Vad vi har att göra med är en utredning som spänner sig utanför ramarna för vad som förväntas.

Självklart har det funnits misstankar mot honom till man nu inser att han knappast har lyckats genomföra detta för att snubbla på mållinjen till allas förväntan och lägga ut spår där han brukar befinna sig.

Måste vara straffbart om dom gör som du säger. För vet dom NU att han är oskyldig ska han sättas på fri fot omedelbart! Varför är han inte det tror du?
Citera
2013-05-25, 11:23
Medlem
Oavsett vem som är gärningsman så undrar man varför han annonserar ut var kroppen ligger genom att dumpa den i ett hus som han vet att någon kommer att besöka? Det kanske fanns en ovilja att förstöra den helt så den aldrig kom till rätta? T.ex. genom att dumpa den i havet.
Citera
2013-05-25, 11:24
Medlem
Cinnabars avatar
Kan man hitta det där mönstret i lägenheten, har han huggit där förut? Ritat i någon bok? Det lär inte vara första gången just det mönstret används. Är det en "tag" kanske?

http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Vad_ar_autism/stress_och_psykisk_ohalsa_unga/rutiner_o_ritualer.html

"Det är vanligt att personer med Aspergers syndrom följer rutiner eller har olika ritualer - det ger en känsla av ordning och trygghet. Rutinbundenheten och behovet av ritualer ökar vid stress och när man mår dåligt."
Citera
2013-05-25, 11:24
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Mb fruga gissar jag på.
Hon kanske hade fått nog med att VB smsade med MB och var allmänt intresserad helt enkelt. Detta förklarar allt har mot VB..

(Applåder)

Aha! Men, vänta nu.. Naturligtvis skulle man tydligt lägga några kommentarer på Facebook som gör dig till misstänkt om du har mördat någon. Verkligen. Jag vet inte, men jag skulle förmodligen hålla mig till att ligga lågt, en tanke.
Citera
2013-05-25, 11:34
Medlem
Viktigt att veta är att personer med Aspergers syndrom tar ofta allt mkt bokstavligt.
Slå på tv:n är ett ex. Kan detta ha varit ngt bokstavligt som har antytts ex svek = backstabbing.
OBS: det är ovanligt med personer med AS mördar ngn. Förr trodde man det men vet bättre idag.
Det är dock relevant att prata om denna diagnos vid spekulation om KJ som GM eftersom det kan ha påverkat förfarandet.
Citera
2013-05-25, 11:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Men varför nio gånger? En slump? En slump att det bildats ett mönster?
Ingen aning om det finns ett "mönster" men däremot finns inget mönster som säger att knivhugg i ryggen tyder på svek. Ett är i alla fall säkert och det är att nio knivhugg (om det nu är så) tyder på mycket aggression.
Citera
2013-05-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Kan man hitta det där mönstret i lägenheten, har han huggit där förut? Ritat i någon bok? Det lär inte vara första gången just det mönstret används. Är det en "tag" kanske?

http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Vad_ar_autism/stress_och_psykisk_ohalsa_unga/rutiner_o_ritualer.html

"Det är vanligt att personer med Aspergers syndrom följer rutiner eller har olika ritualer - det ger en känsla av ordning och trygghet. Rutinbundenheten och behovet av ritualer ökar vid stress och när man mår dåligt."

Det stämmer. Vet en ungdom som gjorde en ritual varje gång han gick in i en skola. Vid fråga varför " så att inget ont händer ex att jag bränner ned skolan" detta är dock vanligare vid högfungerande autism än Aspergers syndrom
Citera
2013-05-25, 11:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Källa på att KJ har AS nu. Dina spekulationer och dåraktiga inlägg emellanåt får mig bara förbannad. Inte heller kan du bemöta när du blir ifrågasatt.

INGET bevisar att KJ har AS. Kom nu inte dragandes med att han har god man, för det kan man ha av flera olika skäl. Sjukdom, taskig koll på pengar (finns faktiskt dom som VILL ha det för att dom är medvetna om att dom inte har så bra koll på sin ekonomi)
Citera
2013-05-25, 11:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Var står det att huggen var i ryggen, och att huggen utgjorde ett mönster?
Expressen skrev att knivhuggen på kroppen bildar ett sorts mönster som gör att man har fattat misstankar om ett ritualmord. Det står dock ingenting om att huggen tog i ryggen.
Citera
2013-05-25, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Källa på att KJ har AS nu. Dina spekulationer och dåraktiga inlägg emellanåt får mig bara förbannad. Inte heller kan du bemöta när du blir ifrågasatt.

INGET bevisar att KJ har AS. Kom nu inte dragandes med att han har god man, för det kan man ha av flera olika skäl. Sjukdom, taskig koll på pengar (finns faktiskt dom som VILL ha det för att dom är medvetna om att dom inte har så bra koll på sin ekonomi)
Är själv god man och man får inte det om det inte finns särskilda skäl ex Diagnos, psykisk sjukdom, missbruk eller sitter i fängelse, rättspsykiatri, handikapp
Citera
2013-05-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen skrev att knivhuggen på kroppen bildar ett sorts mönster som gör att man har fattat misstankar om ett ritualmord. Det står dock ingenting om att huggen tog i ryggen.
Jag har heller inte hittat att de tog i ryggen som enkel menat... Källa på det?
Citera
2013-05-25, 11:40
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Det är nämligen så att många människor inte ser utanför ramarna, men det är normalt. Som i detta fall så har man hittat den perfekta syndabocken då man bygger sina teorier på det tydliga runtomkring. Ofta sägner, rykten etc. Bevis behöver sällan de som antyder folks sjukdomar etc. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in