2013-05-23, 16:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Polisen har tidigare fått tips om bil som befunnit sig vid stugan med minst en skum mansperson i solglasögon.
Den gången avfärdades det med att det ju inte är olagligt att befinna sig nära stugor...

Ett ypperligt exempel på trångsynta poliser och hur det arbetas. Allmänheten kan inte vara smart, den kan bara iakttaga och lämna tips, absolut inte avgöra om det är något suspekt. Dock är verkligheten en helt annan, det är allmänheten som vet vad som är normaltillståndet ute i samhällets alla delar, det borde polisen försöka förstå lite bättre tycker jag.

I det här fallet har en polis uttalat sig om fyndet i den gula plastpåsen, det är kalsonger, vi söker en kvinnas kropp
Citera
Medlem
Undrar lite på detta med mobilmasterna. Är det så att hon frivilligt följde med till stugan så borde henne mobil har kopplat sig mot en närmare mast? Eller?

Om hon inte följde med frivilligt, verkar det som att något hände i lägenheten om det var där de var? Då är det ju bara det hur man fick med sig en intakt kropp, och sen resonemanget bakom valet av styckning vid stugan någon annas än mord/olycksplats.

Detta med mobilen har gäckat mig länge, men det kanske finns ett enkelt svar. Kanske något polisen har undanhållit för att inte avslöja sina misstankar.
Citera
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Återigen. Hur vet ni att det är KJ som mördat och inte den andra personen? Ni tar för givet en hel det.

Jag håller det som högst sannolikt att KJ är mördaren, och ensam mördare, med styckning och allt. Om även en annan person är tagen till stationen som anhållen eller för förhör så är d mest troligt att det rör sig om skyddande av brottsling.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelApel
Verkar som att det kan vara flertalet personer som får det hett om öronen nu. Scenario: Sexlek/utnyttjande i avskild stuga, slutar med offrets död och en eller två personer utses att städa upp skiten. Räknar med fler gripanden och någon som kanske slipper undan om inte andra golar..

just say´in!

Är det så kan man frukta att det utvecklats en kultur att man kan göra vad som helst med den "utstötta"? Har AN med flera tagit sig rätten att kalla en person för "kackerlacka" och gett personen icke-mänskliga egenskaper blev hennes liv mindre värt? Har varit inne och nosat på denna teorin flera gånger, att det i botten ligger något sjukt, en sjuk kultur, mobbing med mera. Vi får väl se.

Ligger det inte till på detta viset och är en mans verk blir bakgrunden till brottet klassiskt... man dödar kvinna för att han inte kan hålla nävarna i styr.
Citera
2013-05-23, 16:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjoprosit
Det vet vi inte, men KJ är högintressant i sammanhanget.

Svar ja, men det kan likaväl vara den andre. Minns vad jag skrev!
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Återigen. Hur vet ni att det är KJ som mördat och inte den andra personen? Ni tar för givet en hel det.

Visst, men KJ är mer sannolik som gärningsman och brodern som medhjälpare.
Citera
Bannlyst
KJ är gripen det sätter jag min pung på.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Det är väl bara en person gripen, skälig misstanke..?

Precis. Och det är?????
Citera
2013-05-23, 16:37
Medlem
troubleices avatar
"Vid 15.30 spärrade polisen av en sommarstuga med koppling till personen vars bil har beslagtagits - för att genomföra ytterligare en teknisk undersökning."

Styckad i stugan maybe?
Citera
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Två gripna, en från föräldrahemmet.

KJ och den yngre brodern troligtvis!

eller den äldre...

Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Ser VW Golfen i NSD svart ut?

Storebrodern (född 1981) har en mörkblå VW Golf-88.
Pappan har en svart VW Golf -88.

Citat:
Hyundai Sonata

Ja. Och du har ju redan citerat mitt första bil-inlägg, där jag redogjorde för KJ:s Hyundai Sonata ljusblå samt pappans Hyundai I30[/url], -12, vit:
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Ja, KJ:s fordon ska ju vara en ljusblå Hyundai Sonata.

Pappan har sex registrerade fordon:
- Släpvagn -84
- terrängskoter -80
- släpvagn -76
- personbil: Hyundai I30, -12, vit
- personbil: VW Golf, -88, svart
- husbil: Fiat -10, flerfärgad

Nu har NSD bytt bilbild. Går det att se bilnumret på golfen? Pappans siffror är: 858 och storebroderns är 367.

Försöker klura ut om det är storebroderns eller pappans VW golf som bogseras bort. Ibland kan ju mörkblått se ut som svart. Vad tycker ni?

NSD skriver bara "mörk" om färgen.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Visst, men KJ är mer sannolik som gärningsman och brodern som medhjälpare.

Är det lillebror ja. Är det storebror nej.
Citera
2013-05-23, 16:38
Medlem
rillepillehs avatar
Antagligen så är det KJ som är gripen då dom tagit bilarna hos hans föräldrar, taa daa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in