Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nu är det sommar och då är det billig lager som funkar bäst. Beervana är ett riktigt bra alternativ
(off the record så är jag inne på den femte för i dag

)
När Brutal Brewing kom med den första Pistonhead så sågade jag den totalt och kallade den wannabe micro eller liknande, men jag har reviderat min uppfattning och inser att de faktiskt är på rätt spår. Vem vill inte ha en microöl till macropris? Med Beervana är de på väg åt det hållet och min spådom är att vi inom en snar framtid har en riktigt bra
ale till ett anständigt pris från BB. Tänk er en lokalproducerad ale i nivå med Modus Hoperandi för 10-12 spänn, det vore en dröm! Risken är väl i så fall att parkbänksalkis är ett tänkbart karriärval.
Blev 3 burkar Beervana för mig igår, denna öl i kombination med vädret gör verkligen att man känner att sommaren är på väg.
Jag tror liksom du att vi har en hel del att se fram emot ifrån Brutal Brewing/Spendrups framöver, så länge som försäljningen går bra. Vid sidan om ekonomiska kalkyler så tror jag att Spendrups med bryggmästare Bengtsson i spetsen har gått någorlunda varsamt fram delvis på grund av risken att stöta sig med gemene man när det gäller hur en öl förväntas smaka, case in point:
Citat:
- Vi tycker vi har lyckats riktigt bra med dessa öl, som båda passar lika bra till mat som till avslappnat umgänge. Vi har över tid kontinuerligt ökat beskan och komplexiteten i våra Pistonheadöl och det verkar som våra Pistonheadfans gillar utvecklingen.
Steget från en svensk ljus lager på 20 EBU med en mild smak av humle till en ljus lager med 33 EBU och en tydlig smak av torrhumling med Amerikanska humlesorter måste te sig som ett relativt stort steg, och något av en chansning för ett stort bryggeri som Spendrups. Men vartefter som dom inser att svenska konsumenter uppskattar en mer mogen smak som inte snålar med vare sig beska eller humleprofil, så tror jag nog att dom kommer att anpassa sig efter detta och producera öl som faller till och med dom mest inbitna cynikerna i smaken. Det är i alla fall min förhoppning.