2013-05-12, 12:02
Medlem
henkesss avatar
Har tränat karate där förr och hans fru heter väl wichtoria?
Citera
2013-05-12, 12:06
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=313893142057590&set=pb.100003107201 828.-2207520000.1368351415.&type=3&theater

Verkar som att VB kände båda finnpajsarna. Ber honom hälsa till frun också. Whaat? har snubben en fru?

Vet inte vilken av snubbarna du syftar på, men hon skrev; "hälsa *lf och frun". Som jag tolkar det, skulle M*kä hälsa till *lf och dennes fru. Inte alls säkert att det var en fru till M*kä som avsågs.
Citera
2013-05-12, 12:08
Medlem
Soffpotatis1s avatar
http://i41.tinypic.com/nzmved.png

Här tycker jag att en skallgång ska göras. För mig känns det mycket mer rimligt att man väljer att motionera här än uppe på Åberget. Närmare hem etc etc.
Och om hon motionerade här så utgår jag ifrån att hennes mobil dog efter att hon lämna sin studiekamrat.
Citera
2013-05-12, 12:09
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Missing People söker vidare själva efter försvunnen kvinna
Citat:
Hon försvann efter att ha lämnat en väns bostad på Bodsvedjan vid 21-tiden.

- Vi ska dra ut kartor och diskutera vilka områden som ska sökas. Vi vet att det blir vissa områden på Åberget som redan är genomsökta en gång men det kan även bli frågan om nya områden, säger L*ndh, till NSD.
Varför söker de inte mellan Bodsvedjan och bostaden?
Citera
2013-05-12, 12:09
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Värst vad all verkar förlita sig på Facebook, tänk om hon inte hade haft Facebook, den här tråden hade varit 100 sidor kortare, likes hit och statusar dit.

Patetiskt.
Jag håller faktisk med.

I början skrev jag lite då och då i den här tråden, men nu är det nästan bara teorier som utgår från Facebook vilket skrämmer mig.
Citera
2013-05-12, 12:16
Medlem
Flygtomats avatar
Allting verkar jävligt kufiskt i det här fallet, till och med polisen. Dessa lallare verkar inte gå ut med någonting alls, skulle kanske hjälpa att få veta lite mer om den försvunna flickan.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6836701

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7651431

I slutet av båda artiklarna så skrivs det om användandet av hennes facebook och på NSDs artikel så står det att snuten varken vill bekräfta eller dementera om det var mamman som var inne och lekte runt på sin dotters facebookkonto medans en anhörig på den andra tidningen påstår sig veta att det var mamman som var inne där.

Förstår att vissa saker går man inte ut med direkt men det är ju allmänt känt att morsan var på sin dotters account, varför är det en sån big secret för enligt farbror blå?
Citera
2013-05-12, 12:16
Medlem
just_a_girls avatar
V:s mor skrev just på MPS sida att Annika är svartsjuk på V och att mamman hatar Annika som är en mycket elak kvinna...
Citera
2013-05-12, 12:17
Medlem
Snoovits avatar
http://www.polisen.se/Aktuellt/Handelser/Norrbotten/2013-05-12-0934-Forsvunnen-person-Boden/

2013-05-12 09:34, Försvunnen person, Boden
Polisen jobbar vidare under söndagen med att bearbeta tips som inkommit i samband med sökandet av Boden flickan Bangsuan Vatchareeya. Ca 80 tips har inkommit tills i dag. I nuläget är ett flertal kriminalpoliser samt IT tekniker sysselsatta med ärendet.

Organisation
Polismyndigheten i Norrbotten
Citera
2013-05-12, 12:18
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBrightside
Nu har jag läst hela tråden och av någon anledning bestämt mig för att ge mig in i spekulationerna.

Tänkte på det här med karatetränaren, och hans till synes osympatiska fru. Bara för att ge det en annan infallsvinkel, kan det inte tänkas att VB hade en väldigt god relation med karatetränaren och hans fru? Kanske fann tröst hos dem, som ett par extra föräldrar t.ex. VB har då berättat en del mindre positiva grejer om familjens situation och relationer till varandra. När VB försvinner blir karatetränarens fru upprörd, misstänker familjen (byggt på saker som VB berättat i förtroende under åren) och svarar därför så märkligt på mammans kommentar på MPS.

Jag menar alltså att kommentaren var menad mer som "hoppas du verkligen att hon hittas vid liv? Det är ju du/ni som ligger bakom det här". Alltså att karatetränarens frus agg är riktat mot VBs familj, inte mot VB på grund av någon smaskig otrohetsaffär över åldersgränserna.

Detta kanske motsägs av att varken karatetränaren eller hans fru verkar bry sig nämnvärt annars om försvinnandet, t.ex. delat MPS efterlysning och sådär, men alla behöver ju inte göra allt på faceb.

Detta är ju såklart bara rena spekulationer då jag aldrig satt min fot i Boden och inte känner till något om någon i Boden. Bara ett nytt sätt att se på det tänkte jag.

Ja, jag förstår hur du tänker och visst kunde kommentaren tolkas så. Men det som talar emot det är att karatetränaren inte ens var vän med henne på Facebook, trots han har 800 vänner och inte verkar så noga med vem som finns på hans vänlista. Och han har inte heller skrivit något/delat information om hennes försvinnande, trots det är hans gamla elev.

Eftersom de hade sms kontakt, åtminstone för ett år sen, så kan det varit så att de har varit vänner på Facebook innan men att någon konflikt mellan dem gjorde att de bröt kontakten och tog bort varandra som Facebook-vänner. Eller att frun sa till. Vad som talar för att VB kan ha haft känslor för sin karatetränare är hennes statusar där hon skriver något i stil med att hon vet han har en annan men att hon fortfarande älskar honom (minns inte ordagrann) och även när hon verkar skämta om att man kan ha flera tjejer samtidigt så länge de inte vet om det.

Jag håller med om att det är väldigt tyst. Jag har fått för mig att de flesta unga människor, 18-25 års åldern, på något sätt är i kontakt med Flashback och även folk från Boden, men det verkar inte som det då ingen riktigt har nämnt något om henne. Men det gäller inte bara här på Flashback, ingen på Facebook har heller kommit fram eller skrivit något. Om hon har bott i Sverige i tolv år har hon gått i grundskolan här, hon har gått gymnasiet och nu universitet. Utöver det så tränade hon. Det är alltså en hel del olika ställen med mycket folk, det borde varit folk som har pratat med henne enstaka gånger, som vet lite mer om hur hon var osv. Men nej, ingen. Som att hon aldrig existerade ens.
Citera
2013-05-12, 12:18
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Nu har jag snott ihop en karta med några noteringar.

Karta

Lila streck är tänkbara vägar från Bodsvedjan mot Ugglegatan. Vägen österut kan vara tänkbar om hon tänkt sig till kiosken i övre delen av det inringade området. Den har öppet till 22.00. Inte närmaste vägen men ändå halvlogisk.

Det inringade området är vid aktuell tidpunkt öde på folk förutom de platser jag markerat.

Vid den blå markeringen skedde 2011 ett brutalt våldtäktsförsök där offret lyckligtvis fick in en hård spark och kunde slita sig loss. Ouppklarat.

Den ljusblå sträckningen nere till vänster är den cykelväg mellan A8 och älven som omtalats i tråden. Som gjord för överfall. Jag vet inte varför VB skulle velat gå där, men man vet inte hur alla tänker. Kanske vile undvika att gå förbi förläggningarna en bit upp. Det är känt att förbipasserande har blivit trakasserade där.

Bodens kraftverk där det står "Dammvägen". Fritt vatten ner till Bottenviken nedanför den.

Bra karta! Tack för den. Du verkar vara hemmahörande i området. Vet du om sökningar har gjorts i det området?
Citera
2013-05-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
V:s mor skrev just på MPS sida att Annika är svartsjuk på V och att mamman hatar Annika som är en mycket elak kvinna...

hoppsan! hoppas farbror blå uppmärksammar detta. Kan detta har något att göra med de polisanmälningar som tidigare gjorts??
Citera
2013-05-12, 12:21
Bannlyst
"- Vad gäller Facebookkontot om det använts av den försvunnes mor kan jag varken bekräfta eller dementera i dagsläget.",säger polisen.

Varför kan de inte det? Är det inte morsan som använt hennes Fb då? Idiotisk polis vi har i Sverige. Säg sanningen så slipper det spekuleras i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in