2013-02-08, 00:14
Medlem
SynthEsizer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollywood-undead
Happ då hamna man på BAS för 4e gången på 3 månader..

Nu räcker det.
Tänker gå ner o ta antabus imorgon på BC.

Vad kan man roa sig med på helgerna nu då?

Been there osv. Själv så fick jag en orosanmälan på mig. Lyst! Detta var i månadskiftet okt/nov.
Ringde själv in o snuten kom o hämtade mig. Fyfan, det är inget vidare på BAS asså. Soc givetvis inkopplat då jag har en liten tjej på 2 år. Dock så startades ingen utredning då man har blivit en hal jävlel med alla bortförklaringar och lögner man lärt sig genom åren. Har varit blandmissbrukare sen tidig tonår.

Den 10 dec 2012 var det nåt som hände inom mig. Haschet var inte lika gott, ölen smörjde inte längre strupen. Kokset toppade aldrig. Jag sov fan inte på pillren.

Hade jag blivit frälst? Nja, med det var som mitt innersta sa till mig att det är fan dags att ge det andra livet en chans. Hade många tankar om hur mitt liv hade varit om jag inte hade snott sprit av polarns farsa 92, rökt den där bongen 93, snortat den där linan 94 osv osv.

Sökte själv in till beroendecentrum för hjälp den 15 dec. Ville komma iväg på behandling, har en grym arbetsgivare som gick med på att betala hälften av allt men fick blankt nej av kommun. Det finns ju öppenvård

Iaf så började jag på antabus den 19 december och har varit nykter sen dess. Rökat är det jag har svårast med. Fuskade den första veckan med att röka spice. Mina pissprov såg bra ut och jag var sjukt nöjd att för första gången på 17-18 år ha en kropp som nästan är helt ren från droger.
Fick ett återfall på rökat för 2 v sen sedan jag hade en liten dipp psykiskt. Brände i mig nästan 10 g själv på knappt 3 dagar.

Men efter ett snack med min sköna morsa så ska jag fan se till att klara det här. Alkoholen saknar jag inte ens. Tror fan att jag aldrig mer ska dricka skiten.

Men rökat, det finns i mitt huvud hela tiden. Hur har ni gjort som klarat o lägga ner?
Käkar nåt för abstinens med det funkar inte ett dugg för mig.

Funderar på att försöka komma in på det där Haschprogrammet eller vad det det heter.
Är det nån här som har erfarenhet av det?

Tacksam för svar!
Citera
2013-02-09, 14:50
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SynthEsizer.
Been there osv. Själv så fick jag en orosanmälan på mig. Lyst! Detta var i månadskiftet okt/nov.
Ringde själv in o snuten kom o hämtade mig. Fyfan, det är inget vidare på BAS asså. Soc givetvis inkopplat då jag har en liten tjej på 2 år. Dock så startades ingen utredning då man har blivit en hal jävlel med alla bortförklaringar och lögner man lärt sig genom åren. Har varit blandmissbrukare sen tidig tonår.

Den 10 dec 2012 var det nåt som hände inom mig. Haschet var inte lika gott, ölen smörjde inte längre strupen. Kokset toppade aldrig. Jag sov fan inte på pillren.

Hade jag blivit frälst? Nja, med det var som mitt innersta sa till mig att det är fan dags att ge det andra livet en chans. Hade många tankar om hur mitt liv hade varit om jag inte hade snott sprit av polarns farsa 92, rökt den där bongen 93, snortat den där linan 94 osv osv.

Sökte själv in till beroendecentrum för hjälp den 15 dec. Ville komma iväg på behandling, har en grym arbetsgivare som gick med på att betala hälften av allt men fick blankt nej av kommun. Det finns ju öppenvård

Iaf så började jag på antabus den 19 december och har varit nykter sen dess. Rökat är det jag har svårast med. Fuskade den första veckan med att röka spice. Mina pissprov såg bra ut och jag var sjukt nöjd att för första gången på 17-18 år ha en kropp som nästan är helt ren från droger.
Fick ett återfall på rökat för 2 v sen sedan jag hade en liten dipp psykiskt. Brände i mig nästan 10 g själv på knappt 3 dagar.

Men efter ett snack med min sköna morsa så ska jag fan se till att klara det här. Alkoholen saknar jag inte ens. Tror fan att jag aldrig mer ska dricka skiten.

Men rökat, det finns i mitt huvud hela tiden. Hur har ni gjort som klarat o lägga ner?
Käkar nåt för abstinens med det funkar inte ett dugg för mig.

Funderar på att försöka komma in på det där Haschprogrammet eller vad det det heter.
Är det nån här som har erfarenhet av det?

Tacksam för svar!

Haschprogrammet? Vad fan dillar du om?
Nåväl, rökat kan vara svårt, det förstår jag. Särskilt om man inte kan likställa det med andra droger på nåt sätt. Fortsätt med att försöka sluta röka i alla fall, träna när det blir tungt.
Citera
2013-02-19, 03:37
Medlem
Hallå käre folk!

Jag ville bara säga att jag tycker ni som har klarat att avsluta ett alkoholmissbruk, och andra missbruk för övrigt, har gjort det sjukt bra!
Jag hoppas också att ni håller er rena resten av livet och önskar all lycka. Kan inte påstå att jag läst alla inlägg, men jag har läst många och även om jag inte känner folket här så gör det mig väldigt glad och stolt att folk klarar det. Alkohol är inte att leka med, en kamrat dog nyligen i alkoholrelaterade syften, han hade försökt slutat många gånger men aldrig lyckats så att läsa era inlägg ger tröst och komfort.

Fruktansvärt kul att se folk bry sig om varandra och stötta om även på ett anonymt forum.
Och till er som fortfarande sitter i det där träsket, vara alkohol eller vilken annan drog, all styrka. Alla kan klara sig, ni behöver bara hitta det ni vill klara det för. Jag håller på er alla.
Citera
2013-02-19, 22:56
Medlem
Cancertids avatar
Hej.

TS här.

Loggade in idag och såg att jag hade en massa privata meddelanden från olika användare här på forumet. Det värmer mig, så tack så mycket för era frågor och funderingar.

Kan väl inte säga så mycket annat än att mitt liv är mycket bättre än vad det var när jag startade tråden. Alla dom punkter jag hade som mål har jag uppnått, förutom att just sluta att dricka. Det har gått i perioder, men fortfarande är det alldeles för mycket. Jag har helt enkelt inte gjort ett skit åt det, jag har försökt på egen hand och lyckats vara nykter i några veckor. Men sedan kommer ursäkter och anledningar till att dricka igen. Och ibland blir det flera dagar i rad, ibland blir det bara på helger och ibland inte alls. Enda skillnaden är väl att det inte längre är "supande" det handlar om, utan jag nöjer mig med att dricka några folköl när jag blir sugen.

Problemet kvarstår, så det får jag återkomma om.
"Kul" att tråden är sticky i alla fall, det hade jag aldrig kunnat tro. Hoppas att alla Ni andra som försöker eliminera ert beroende lyckas, och att Ni inte ger upp.
Citera
2013-02-20, 12:32
Medlem
Jag har nu under två års tid varit och tittat och läst på alkoholhjälpens forum och den här tråden, så jag har innerst inne egentligen förstått att min relation till alkohol inte är speciellt sund.

Men nu är jag här igen, och den här gången planerar jag att radikalt förändra mina alkoholvanor. Det jag upplever som det svåraste efter nu 5 dagars nykterhet är ångesten över saker man gjort, hur man betet sig och längtan efter att dricka några öl för att "tänka genom allt" och vara ångestfri igen. Av någon anledning känns det som lättare att objektivt tänka och formulera sig under alkoholens inflytande.

Anledningen till att jag nu inte vill dricka längre är att mina fyllor har urartat totalt de senaste kvartalet, med sin peak nu under förra Torsdagen och Fredagen. Jag har bland annat vaknat upp i en främmande lägenhet i grannstaden, och under fredagen låg jag med en "arbetskompis" som jag träffar ganska ofta. Eftersom att minnesluckorna är ganska omfattande så är ångesten brutal nu när allt klarnat till, och då börjar även katastroftankar att skapas. Tänk om jag exempelvis fått HIV under torsdagen? Jag vet att "arbetskompisen" också var full och med på det i fredags vi använde tillochmed hennes kondomer. Men jag var totalt borta i huvudet och klängde på henne hela natten och kunde såklart inte genomföra något egentligt samlag. Hon måste ju tycka att jag är en fullkommlig idiot, jag har tillochmed "fantiserat" om att hon skulle anmält mig för sexuellatraksarier eller att hon skulle sitta och vara lika ångestladdad som mig i sin lägenhet. Det kommer att bli jobbigt att prata med henne igen...

Hälften av det jag känner är nog befogat det andra är fabriceringar och katastroftankar, en stordel av det jag känner är säkerligen även situationsbetingat eftersom att jag varit en idiot. Men ångest ska även vara ett tecken på abstinens av vad jag har läst. Ni som har nyktrat till har ni upplevt ångest, och hur utryckte den sig för er? Jag har haft svårt att se folk i ögonen de senaste dagarna och väldiga problem med att sova regelbundet.
Citera
2013-02-21, 22:15
Medlem
3 veckors nykterhet har det blivit nu *klappar mig själv på axeln* det går väl lite upp och ner med rastlösheten men jag försöker hela tiden påminna mig själv om alla gånger man vaknat mitt i natten med svettningar och abstinensskakningar. Bra gjort av alla i tråden och på forumet som brottas med sina problem.
Citera
2013-02-23, 16:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hej där!

På minuten, för två veckor sedan, låg jag på intensiven SöS med 4,24 promille, hjärtarytmi och andningsuppehåll - döende om jag inte hamnat under vård.

På det följde en jobbig vecka på avd 54 Beroendecentrum (S:t Göran) för abstinensbehandling (det senaste, inte sista, halvåret har jag druckit enbart för att slippa skakningar och krampanfall). Det gick bra, men Oxascanden sattes ut lite för fort varför jag fick ett massivt krampanfall mitt i "matsalen", kissade på mig och bröt ett revben.

Nåja, nu är jag nykter sedan två veckor och tänker så förbli. Theralen, små doser Xanor vid behov och Flashback hjälper mig fram.

Edit: Just det, Antabus tar jag för att lugna nära och kära.

Mvh,
InterM
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2013-02-23 kl. 16:08.
Citera
2013-02-23, 16:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbobanangris
3 veckors nykterhet har det blivit nu *klappar mig själv på axeln* det går väl lite upp och ner med rastlösheten men jag försöker hela tiden påminna mig själv om alla gånger man vaknat mitt i natten med svettningar och abstinensskakningar. Bra gjort av alla i tråden och på forumet som brottas med sina problem.
Bra gjort! Jag är nykter sedan exakt två veckor. Att abstinensen är som bortblåst skvallrar om att jag kommer fixa det här. Jag måste.
Citera
2013-02-24, 01:20
Medlem
quisolemnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
Hej.

TS här.

Loggade in idag och såg att jag hade en massa privata meddelanden från olika användare här på forumet. Det värmer mig, så tack så mycket för era frågor och funderingar.

Kan väl inte säga så mycket annat än att mitt liv är mycket bättre än vad det var när jag startade tråden. Alla dom punkter jag hade som mål har jag uppnått, förutom att just sluta att dricka. Det har gått i perioder, men fortfarande är det alldeles för mycket. Jag har helt enkelt inte gjort ett skit åt det, jag har försökt på egen hand och lyckats vara nykter i några veckor. Men sedan kommer ursäkter och anledningar till att dricka igen. Och ibland blir det flera dagar i rad, ibland blir det bara på helger och ibland inte alls. Enda skillnaden är väl att det inte längre är "supande" det handlar om, utan jag nöjer mig med att dricka några folköl när jag blir sugen.

Problemet kvarstår, så det får jag återkomma om.
"Kul" att tråden är sticky i alla fall, det hade jag aldrig kunnat tro. Hoppas att alla Ni andra som försöker eliminera ert beroende lyckas, och att Ni inte ger upp.

Tack Cancertid för att du startade den här tråden! Ditt nick och din avatar är fö. klockren poesi. Den här tråden hjälpte mig att bli nykter. Jag hoppas att du har kraften att sluta med den vidriga skiten. Väldigt tacksamma hälsningar
Citera
2013-02-28, 20:03
Medlem
Nykter idag, lite smånojjig, ljudkänslig och trött men måste ta nya tag nu, hur allt än blir med allt så blir inget bättre av att man super ner sig.
Citera
2013-02-28, 22:50
Medlem
xstatics avatar
2 veckor nyktert (gått på antabus men tog bara 1gång) resulterade i as packad inatt så Antabus imorgon igen

Undra hur det är o köra antabus o DBOL samtidigt
Citera
2013-02-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic
2 veckor nyktert (gått på antabus men tog bara 1gång) resulterade i as packad inatt så Antabus imorgon igen

Undra hur det är o köra antabus o DBOL samtidigt
Det är bara att dra i sig en hög dos dbol och en hög dos antabus. Sedan halsar du en 70is med minst 37.5%. Det här rådet är för din skull, din familjs och för samhället.
Dö väl
Senast redigerad av GrekJanno 2013-02-28 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in