2013-09-08, 00:20
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Nu postar jag nog antagligen i fel tråd men tänkte att erfarenheten finns väl här..

Har supit ganska hårt de senaste veckorna (senaste halvåret minst 3 ggr/vecka, alltid varje helg) men senaste veckorna minst 4 ggr i veckan, och typ konstant senaste veckan, varit utan i 2 dagar nu och hade skitsvårt att somna igår, vaknade flera gånger och mådde skit, typ orolig och nervös, även sovit väldigt lite idag.

Drog iväg till jobbet idag och fick en sjukt olustig känsla i kroppen så fort jag steg in, började typ svettas (mådde okej imorse typ) och kände mig något äckligt obevkäm och osäker, kändes som jag typ skulle få panik så jag drog hem efter en halvtimme, helt kallsvettig och typ panik, var nästan så jag ville lipa, mådde riktigt skit alltså. Har lugnat ner mig lite nu men bara jag tänker på att dra dit imorgon så kommer jordens ångest, kommer aldrig klara av det.

Kan det vara alkoholen som spökar redan?? Som sagt, ursäkta om jag drar in det mitt lilla skitproblem här för er som har problem på riktigt men jag är seriöst rädd

Ja, det är alkoholen.
Jag hade under flera år detta tills jag insåg att jag drack för mycket.
Var stolt, stark och modig. Dra ner på drickat för din hälsa, din familjs skull.
Din kropp har nu gett dig en varning.

Du kommer känna samma ska, fast värre och värre, om du inte slutar.

Lycka till.
Been there, done that...
Värt att vända.
Citera
2013-09-08, 00:24
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Bra gjort! Jag är nykter sedan exakt två veckor. Att abstinensen är som bortblåst skvallrar om att jag kommer fixa det här. Jag måste.

Fan va grymt. Fortsätt. Du gör nåt bra som du ska vara riktigt stolt över om några år.
Idag får jag bara ryggdunk och hejarrop från många som är stolta.

Det är lyckokänsla det!
Citera
2013-09-11, 19:57
Medlem
ArmeCykels avatar
5 dagar utan alkohol nu. Känner mig rastlös som fan och kan knappt sitta stilla en sekund...Men det ska väl gå över. Känns faktiskt bra att vara nykter. Vi får se hur länge det håller.
Citera
2013-09-11, 21:06
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Ok, hur länge hade du druckit innan? Hur mycket? Tar du nex.... ngt? Inget känning av delerium?
Citera
2013-09-11, 21:07
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArmeCykel
5 dagar utan alkohol nu. Känner mig rastlös som fan och kan knappt sitta stilla en sekund...Men det ska väl gå över. Känns faktiskt bra att vara nykter. Vi får se hur länge det håller.
Ok, hur länge hade du druckit innan? Hur mycket? Tar du nex.... ngt? Inget känning av delerium?

2013-09-12, 00:25
Medlem
Har nog haft ett riskdrickande sedan jag tog min första öl för typ 12år sedan och varvat perioder med drickande på ett par månader med nyktra perioder och börjat om ganska konstant.

Nu är jag iallafall nykter, vet inte hur många dagar det är men det är ärligt talat skit samma sålänge jag är det imorgon också.

I vilket fall, idag hade jag mitt första eldprov för den här gången, var på en bjudning där det dracks bra mkt mer än jag trodde på förhand, blandade känslor, o ena sidan kom jag på mig själv med att skratta riktigt hjärtligt nykter för första gången på länge, sjukt skönt, men det varvades med kallssvett och ett överjävvligt sug, men jag fixade det.

Just idag är jag stark, och ta mig fan riktigt stolt över mig själv.
Citera
2013-09-12, 03:13
Medlem
ArmeCykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Svårt att säga exakt, men jag har druckit mycket i ganska många år. Sista året har det dock blivit extremt mycket av någon anledning, har varit full var och varannan dag. Kunde bli 3-5 flaskor vodka i veckan och en massa öl på det.
Har åkt ut och in på beroendeenheten detta år, så många gånger att jag faktiskt inte är helt säker på hur många...

"Nex", vad är det för nåt? Om du frågar om jag tar nån medicin mot alkoholmissbruk så tar jag Antabus och Campral.

Delirium har jag lyckligtvis klarat mig undan än så länge, men jag har varit riktigt abstinent. Skakat som fan i händerna, inte kunnat sova, varit nervös, irriterad osv.
Men det börjar släppa nu.
Citera
2013-09-12, 03:40
Medlem
TSM

http://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_Method

http://www.cyberrecovery.net/forums/...ad.php?t=25814

http://hamsnetwork.org/naltrexone/

Works every time.
Citera
2013-09-15, 07:22
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Svårt att säga exakt, men jag har druckit mycket i ganska många år. Sista året har det dock blivit extremt mycket av någon anledning, har varit full var och varannan dag. Kunde bli 3-5 flaskor vodka i veckan och en massa öl på det.
Har åkt ut och in på beroendeenheten detta år, så många gånger att jag faktiskt inte är helt säker på hur många...

"Nex", vad är det för nåt? Om du frågar om jag tar nån medicin mot alkoholmissbruk så tar jag Antabus och Campral.

Delirium har jag lyckligtvis klarat mig undan än så länge, men jag har varit riktigt abstinent. Skakat som fan i händerna, inte kunnat sova, varit nervös, irriterad osv.
Ok stor respekt och önskar dig lycka till. Sista tio åren har det blivit runt en halvliter vodka/whisky om dagen, men skött mig ändå då jag är entreprenör .
Citera
2013-09-15, 08:41
Medlem
SMKs avatar
Citat:

Starkt jobbat! Går du på AA-möten? Om inte så kan jag rek. dig detta. Då det har visat sig fungera för många. Själv har jag nu varit nykter 3v. 3 v utan en droppe alkohol! Jag kan inte minnas sist jag var nykter 3 helger på raken. Måste ha skett i gymnasiet eller lumpen eller nåt sånt. Men det är skönt att vara nykter och slippa ångesten på söndagar. Blir lätt 3 veckor nykterhet till!
Citera
2013-09-22, 21:59
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Starkt jobbat! Går du på AA-möten? Om inte så kan jag rek. dig detta. Då det har visat sig fungera för många. Själv har jag nu varit nykter 3v. 3 v utan en droppe alkohol! Jag kan inte minnas sist jag var nykter 3 helger på raken. Måste ha skett i gymnasiet eller lumpen eller nåt sånt. Men det är skönt att vara nykter och slippa ångesten på söndagar. Blir lätt 3 veckor nykterhet till!
Måste du gå på aa möten om du dricker fredag-söndag det är är ju inte mgm hardcorealkoholism, tänkte mest på sådana som dricker var dag.
Citera
2013-09-22, 22:06
Medlem
ragingcows avatar
Har på senaste tiden fått sån jävla ångest dagen efter att jag druckit alkohol varenda gång och det spelar ingen roll hur stor mängd alkohol.

Dricker i snitt 1-2 gånger i månaden , vill helst sluta helt då ångesten blir så stor men efter några vita veckor så blir jag sugen på öl och så dricker jag mig full igen.

Så jag får ångest av att dricka och sen ångest av att inte dricka nån som känner igen sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in