2011-08-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Hoppas det går bra med abstinensen och i rätten! Brukar det inte bli fotboja för ostraffade?

Ska tillägga att jag gjorde en liknade idiotgrej på fyllan. Som tur var blev det ingen polisgrej av det. Dagen efter fyllgrejjen gick jag till läkaren. Jag var chockad över mitt beteende men nämnde inte alkohol för läkaren. Jag blev skjutskriven för att ha gått in i väggen (nåja en pappvägg) och ordinerades KBT-terapi. Jag var då övertygat att min idiotgrej berodde i grunden helt på ångest/utmattning/överarbete, nu är jag inte lika säker längre.

Stämmer, frivården kommer troligen att omvandla fängelsestraffet till fotboja
Citera
2011-08-03, 21:57
Medlem
ultrasunks avatar
för alla er där ute som tvivlar kan jag bara säga: det finns hopp.
och det stavas campral.
jag har haft otroligt mycket snurr i skallen kring alkohol i flera år nu och tänkt att jag aldrig kommer att klara mer än högst ett par månader på vita knogar.
nu tänker jag såhär om jag testar mig själv: öl? nä, är inte sugen.
samt känner mig otroligt lugn och tillfreds.
de börjar verka direkt om man bara tror på det.
ett svagt buzz av värme i armar och ben.
fick även ökad aptit och jag kunde äntligen sova efter nio dagars rent helvete.
äntligen kan jag sluta kämpa.

ta hand om er och ge inte upp.
kärlek.
Citera
2011-08-04, 02:18
Medlem
Andreashers avatar
Gör er sysselsatta och börja träna effektivt och ofta, till slut blir det rutin.
Citera
2011-08-06, 13:13
Medlem
Thisblowsasss avatar
Har druckit varje dag hela veckan men idag har jag bestämt mig för att det får räcka. Har gjort armhävningar hela dan för att behålla lugnet, suget är dock stort. Att solen nyss dök upp gör inte saken bättre. Önska mig lycka till.
Citera
2011-08-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisblowsass
Har druckit varje dag hela veckan men idag har jag bestämt mig för att det får räcka. Har gjort armhävningar hela dan för att behålla lugnet, suget är dock stort. Att solen nyss dök upp gör inte saken bättre. Önska mig lycka till.
Lycka till, jag håller tummarna för dig.
Citera
2011-08-06, 19:55
Medlem
Thisblowsasss avatar
Det hela gick inte särskilt bra. Kämpade hårt och tränade tills jag kräktes. Försökte sedan med att skära mig vilket oftast brukar funka riktigt bra mot suget, det höll ett tag men sedan kom allt tillbaka. Jag älskar att ha sönder saker så jag gå ut och tänder eld på en bänk, kicken varar inte länge så blodig och besviken går jag till bolaget.

Känner mig otroligt desperat nu. Dricker jag inte skär jag sönder mig själv eller bränner saker och om jag dricker blir jag fruktansvärt deprimerad och självmordsbenägen. Vad ska jag göra? Snälla?
Citera
2011-08-06, 20:37
Medlem
Weeners avatar
Citat:
Det hela gick inte särskilt bra. Kämpade hårt och tränade tills jag kräktes. Försökte sedan med att skära mig vilket oftast brukar funka riktigt bra mot suget, det höll ett tag men sedan kom allt tillbaka. Jag älskar att ha sönder saker så jag gå ut och tänder eld på en bänk, kicken varar inte länge så blodig och besviken går jag till bolaget.

Känner mig otroligt desperat nu. Dricker jag inte skär jag sönder mig själv eller bränner saker och om jag dricker blir jag fruktansvärt deprimerad och självmordsbenägen. Vad ska jag göra? Snälla?
Du ska söka hjälp, det har spårat ur för längesen
Citera
2011-08-07, 15:13
Medlem
http://www.cracked.com/article_18824...-drinking.html

nej men käns onödigt att hälla i sig stora mängder gift som får en att må fysiskt och psykiskt dåligt.
Citera
2011-08-09, 00:23
Medlem
Rawa9s avatar
Citat:

Håller med Weener, det där låter verkligen som det spårat ur. Ta hjälp av någon som jobbar med missbruk.

Krya på dig!
Citera
2011-08-19, 06:37
Medlem
bläää återfall nu _IGEN_...jag vill ju vara nykter, jag trivs inte påverkad....... faaaaaaaaaaaaaannnnn.....mår hur bra som helst då... vet ju det själv men fattar inte varför!?!?!?!??! man ska dricka sig så förbannat som jag gör... sviker folk osv... mår ju hur bra som helst nykter HOOOOOOOOOOORA!

Sviker släkt och saker jag lovat!!!! klarar av attt sköta jobbett iaf men skit va less jag blir på mig själv!!!!!!!!!!!!!
Senast redigerad av iLoveK 2011-08-19 kl. 06:51.
Citera
2011-08-19, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenno1
Stämmer, frivården kommer troligen att omvandla fängelsestraffet till fotboja

Nog för att jag är full som en kastrull och förmodligen i behov av hjälp själv. Men inom detta område jobbar jag (nej, inte frivården) och kan säga att man till 100% får fotboja om man inte haft det tidigare och om man _Ansöker_ om det. Alla gör ju inte det .
Senast redigerad av iLoveK 2011-08-19 kl. 07:36.
Citera
2011-08-28, 15:35
Medlem
Hej!

Nu är de dags för mig att gå med i den här tråden också..

Har känt länge nu att jag behöver dra ner på drickandet... i flera år faktiskt. Men tvärtom mina tankar så har konsumtionen bara ökat så till den milda grad att jag börjat sitta hemma och dricka ensam vissa kvällar.

Så nu klipper jag helt och hållet allt som har med alkohol att göra. Ska hälla ut de flaskor med vin jag har här hemma och börja aktivera mig med träning och återuppta en del hobbys.

Har ett heltidsjobb som tur är som gör att man inte har tid att dricka så mycket och det har hittils varit min räddning från att dricka varje dag. För när jag är ledig så kommer suget som ett brev på posten.

I helgen som var så drack jag fredan och hade planerat dricka lördagen med. Men vaknade upp på lördagsmorgonen i soffan med en öl utspilld på mig själv. De var som droppen.

Tack på förhand...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in