2012-11-15, 17:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolandDeschain
Håller med om att det senaste avsnittet var bra, i alla fall jämfört med förra veckans avsnitt.
Dock så var det lite underligt att vi inte fick se något från nutiden som vi har fått gjort i de tidigare avsnitten, men det var snarare positivt än negativt för min del.
Serien kommer väl dock utspela sig i dåtiden (1964) dessa klipp i början av avsnitten från nutiden hör väl inte till riktiga storyn, som jag fattat det.
Citera
2012-11-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Tycker det börjar spåra ur rätt rejält. Första säsongen var fantastisk för att den byggde på mystik och mörka hemligheter. Denna säsong är så klyschig och alldeles för "på". Är det zombies ute i skogen? Är djävulen inne på mentalsjukhuset? Är det aliens som kidnappar folk? Är det datachip inprogrammerade i människor? Och Anne Frank är där nu. Snälla.

Jag tror att eftersom den utspelar sig 1964 så vill författarna spinna vidare på vad som hände i USA och vad vissa trodde på. visst är det klyschigt men jag roas av serien och tycker den är genialisk. Det var evigheter sen en bra drama-horror spelades in.

På tal om dagens avsnitt, vad gjorde doktorn med anne frank egentligen? I slutet såg hon helt annorlunda ut och jag tvivlar att han kan operera så bra. Vi kommer nog få veta mer sen. Har även har på känn att Sylar var en psykopat. Fick såna jävla vibbar i slutet och kunde reflektera med slutet av män som hatar kvinnor.
Citera
2012-11-15, 19:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fireside
Jag tror att eftersom den utspelar sig 1964 så vill författarna spinna vidare på vad som hände i USA och vad vissa trodde på. visst är det klyschigt men jag roas av serien och tycker den är genialisk. Det var evigheter sen en bra drama-horror spelades in.

På tal om dagens avsnitt, vad gjorde doktorn med anne frank egentligen? I slutet såg hon helt annorlunda ut och jag tvivlar att han kan operera så bra. Vi kommer nog få veta mer sen. Har även har på känn att Sylar var en psykopat. Fick såna jävla vibbar i slutet och kunde reflektera med slutet av män som hatar kvinnor.
Lobotomi:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lobotomi

Citat:
Den amerikanske läkaren Walter Freeman uppfann en metod som gick ut på att söva patienten, placera en ishacka i ögats övre del och sedan knacka in den med hammare tills den nådde fem centimeter in i hjärnan
Senast redigerad av NirvanA 2012-11-15 kl. 20:01.
Citera
2012-11-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Lobotomi:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lobotomi

tack!
Citera
2012-11-16, 00:43
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Grymt avsnitt idag. Man hade lite på känn att inte allt stod rätt till med psykologen.
Smart av honom att få Kit att erkänna morden på band.
Men jag tror att tjejen han fängslade hemma kommer undan.

Vad var det med den äldre nunnan?
Sa hon upp sig eller tog hon bara ett varv på stan och knulla av sig lite?
Citera
2012-11-16, 00:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Grymt avsnitt idag. Man hade lite på känn att inte allt stod rätt till med psykologen.
Smart av honom att få Kit att erkänna morden på band.
Men jag tror att tjejen han fängslade hemma kommer undan.

Vad var det med den äldre nunnan?
Sa hon upp sig eller tog hon bara ett varv på stan och knulla av sig lite?
Jag uppfattade det som om hon mer eller mindre fick sparken alternativt sa upp sig självmant, skulle tippa att hon kommer arbeta för att bekämpa alla korrupta personer på asylumet utifrån

Den blonda, yngre nunnan (som numera har demonen i sig) kanske tar över hennes roll eller så.
Citera
2012-11-16, 00:53
Medlem
swimp78s avatar
Verklighetens lobotomeringar var faktiskt ännu äckligare än i serien. I tv-serien så sövs hon i alla fall ner vid ingreppet - och nazzedoktorn hade i alla fall läkarkläder och utrustning - men i verkligheten gjordes ingreppen utan bedövning , ofta inne på läkarens kontor utan nån direkt medicinsk miljö eller utrustning.

Det går ut på att man sticker en lång nål in under ögats rakt upp i hjärnan. Sen lirkar man lite för att förstöra lite av hjärnan och drar ut nålen.

Det finns inga nerver där, så det är inte smärtsamt.

Ofta blir det bara ett blåmärke efter ingreppet, inget blod eller liknande. Var väldigt vanligt ett tag under 50 och 60-tal i USA.
Citera
2012-11-16, 00:55
Medlem
swimp78s avatar
Konstigt att hon blev såpass normal efter lobotomeringen. I verkligheten blev man typ sinnesslö. Lugn men sluddrig och konstig.
Citera
2012-11-16, 00:58
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag uppfattade det som om hon mer eller mindre fick sparken alternativt sa upp sig självmant, skulle tippa att hon kommer arbeta för att bekämpa alla korrupta personer på asylumet utifrån

Den blonda, yngre nunnan (som numera har demonen i sig) kanske tar över hennes roll eller så.

Okej, hängde inte riktigt med, trodde först hon bara tog ett litet återfall med sprit och sex.
Ska bli intressant att se vad som händer med tjejen utan ben. hur hon lyckades ta sig ut.
Uppfattade det först som om att den yngre nunnan matat det som finns utomhus.
Hon kanske släppte av henne på skolan med vilje för att kunna ta över sjukhuset själv.
Citera
2012-11-16, 01:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Okej, hängde inte riktigt med, trodde först hon bara tog ett litet återfall med sprit och sex.
Ska bli intressant att se vad som händer med tjejen utan ben. hur hon lyckades ta sig ut.
Uppfattade det först som om att den yngre nunnan matat det som finns utomhus.
Hon kanske släppte av henne på skolan med vilje för att kunna ta över sjukhuset själv.
Ja det var den blonda nunnan som släppte av henne där.
Citera
2012-11-17, 14:41
Medlem
swimp78s avatar
Det var skönt att Anne Frank-prylen visade sig vara

Hade känts lite muppigt om det var så att historiska personer kom till liv
Typ om Hitler levde i nåt avsnitt.
Citera
2012-11-19, 01:48
Medlem
Banksters avatar
Riktigt bra avsnitt! Jag älskar att avsnitten har någon form av cliffhanger ..och så är det 15 min kvar!

Jag tror och hoppas att efter något avsnitt från 60-talet kommer vi återgå till nutid. Annars känns introt med bloody-face riktigt onödigt. Nu vet vi historian bakom mördaren - dags att gå vidare till nutid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in