2013-06-01, 19:53
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag övervägde om jag skulle ge den här serien en chans, men jag vet inte. Är den värd att titta på?

Jag gillar:
- Mystik
- Oväntade vändningar
- Mörker
- Lera
- När det finns en övergripande story
- När karaktärer och deras relationer utvecklas

Jag ogillar:
- Fristående avsnitt
- "Hoppa till"-skräck
- När alla castade skådisar är unga och snygga
- När karaktärerna och deras relationer aldrig förändras

Suspense före surprise!

Är American Horror Story något för mig eller inte?

Du skall def. ge den en chans. Jag stracktittade igenom 2 sasonger pa rad och saknar den som tusan. Lang vantan pa sasong 3.
Citera
2013-06-01, 19:53
Medlem
Citat:
Jag övervägde om jag skulle ge den här serien en chans, men jag vet inte. Är den värd att titta på?

Jag gillar:
- Mystik
- Oväntade vändningar
- Mörker
- Lera

Jag ogillar:
- Fristående avsnitt
- "Hoppa till"-skräck

Suspense före surprise!

Du kommer älska AHS!
Citera
2013-08-29, 23:45
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Ahh, andra säsongen var ju riktigt bra! De första avsnitten är något av de bästa jag sett inom serier(bättre än The Wire måste jag medge!), tyvärr tycker jag att det blir lite för utdraget. Jag skulle gilla ifall de satsade på kanske nio avsnitt istället för tretton.
Men med det sagt så är den utdragna delen absolut inte dålig utan håller hög kvalitet men om man måste peka ut något negativt

Riktigt bra karaktärer också, härlig dialog och riktigt bra kameraarbete!
Säsong får en 8,5/10 av mig. Den skulle fått nio ifall det inte var för den höll mig vaken halva natten när jag skulle jobba dagen efter

Och helvete vad bra Ian McShane gjorde sin roll, varje replik han hade gav mig ett leende på läpparna.
Senast redigerad av BizzareAdvokado1989 2013-08-29 kl. 23:49.
Citera
2013-08-30, 10:40
Avslutad
Citat:

Jag gillar:
- Mystik
- Oväntade vändningar
- Mörker
- Lera

Jag ogillar:
- Fristående avsnitt
- "Hoppa till"-skräck

Suspense före surprise!

Du kommer nog tycka om AHS. Säsongerna är fristående men avsnitten i säsongen följer samma story. Dvs att alla avsnitt under säsong 1 följer varandra, men att säsong 1 och 2 inte har någon koppling till varandra. Finns självklart "unga och snygga" skådisar men serien domineras ej av dem. "Hoppa till"-skräck har förekommit vid något tillfälle, men det är absolut inte en av grundstenarna för AHS. Utan det är istället mystik, mörker och oväntade vändningar som är spänningen med serien. Karaktärerna utvecklas väldigt bra och det gör även deras relation till andra karaktärer.

Fetade:
Citera
2013-08-31, 13:34
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Fetade:
Haha, ja det måste ju se roligt ut. Vad jag menar med "lera" är alltså att jag gillar när det är smutsigt och inte så tillputsat. Hellre påsar under ögonen och smutsiga kläder på karaktärerna än modeller med perfekt hår och smink ändå från det att de vaknar. Hellre löv, skräp, ogräs, lera på marken och hål i asfalten än nylagda trottoarer och välklippta gräsmattor. Kort sagt lera!
Citera
2013-08-31, 14:00
Medlem
swimp78s avatar
Jag skulle säga att serien uppfyller dina premisser, men att det inte är särskilt mycket av "lera" (som du beskriver det du menar med lera)
Citera
2013-08-31, 14:29
Avslutad
Citat:
Haha, ja det måste ju se roligt ut. Vad jag menar med "lera" är alltså att jag gillar när det är smutsigt och inte så tillputsat. Hellre påsar under ögonen och smutsiga kläder på karaktärerna än modeller med perfekt hår och smink ändå från det att de vaknar. Hellre löv, skräp, ogräs, lera på marken och hål i asfalten än nylagda trottoarer och välklippta gräsmattor. Kort sagt lera!

Säsong ett är väl lite mer välpolerad medan säsong 2 är lerigare.
Citera
2013-09-02, 22:26
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Har kollat igenom säsong ett igen och helvete vad bra den är!
Jag sa i en tidigare post att den kändes lite utdragen men vid närmare eftertanke så måste jag medge att jag hade fel, perfekt längd.

Ljussättningen och miljöerna är fantastiska, de lyckas fånga hela "spökkänslan" på alla punkter..
Något annat jag älskar är alla småhistorier som de lyckas pressa igenom, killen som var rädd för myter var nog favoriten

Till alla som inte sett den ännu kan jag bara säga, titta på den. TITTA PÅ DEN!!!
Önskar att det fanns fler filmer/serier i samma anda, de enda jag kan komma på just nu är Trick r treat och The House of the Devil.
Citera
2013-10-09, 18:51
Medlem
NirvanAs avatar
Nya säsongen börjar inatt, ska bli intressant och se, den kommer ju skilja sig helt från tidigare säsonger, men kommer ha många av skådespelarna från förra och förrförra säsongen.
Citera
2013-10-09, 19:45
Medlem
Ja, jag har sett teasers för den här säsongen, och det ser riktigt bra ut! Ska handla om häxorna i Salem
Citera
2013-10-09, 23:47
Medlem
Edenbelows avatar
Är mycket taggad inför den nya säsongen. Oroar mig lite för pratet om att göra säsongen roligare än föregående, men vi lär får se inatt hur pass roligt det faktiskt blir. Glad att Taissa Farmiga är tillbaka!
Citera
2013-10-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edenbelow
Är mycket taggad inför den nya säsongen. Oroar mig lite för pratet om att göra säsongen roligare än föregående, men vi lär får se inatt hur pass roligt det faktiskt blir. Glad att Taissa Farmiga är tillbaka!
Ger s03e01 10/10. Helt otroligt bra och intressant, gillar det skarpt.

!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in