2012-11-19, 15:52
Medlem
Tror att Lana kommer att överleva. Doktorn (Bloody face) sa ju att hon skulle komma ut från dårhuset för att berätta hans story.
Citera
2012-11-22, 14:50
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det var skönt att Anne Frank-prylen visade sig vara

Hade känts lite muppigt om det var så att historiska personer kom till liv
Typ om Hitler levde i nåt avsnitt.

Lite sent svar, men såg du inte i slutet på avsnittet?
På en av bilderna som hängde på väggen hemma hos Anne?
Där var doktorn med på en av bilderna brevid Hitler.
Så det var alltså ingen inbillning. Sen utspelar det sig på 60talet och Hitler röjde på 30-40 talet.
Det finns nazister från den tiden som lever än idag men de är få nu.

De behöver alltså inte återuppliva någon historisk person som du uttrycker det.

Nytt avsnitt idag pojkar och flickor! Ska se det senare ikväll när jag äter middag
Citera
2012-11-22, 15:57
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Lite sent svar, men såg du inte i slutet på avsnittet?
På en av bilderna som hängde på väggen hemma hos Anne?
Där var doktorn med på en av bilderna brevid Hitler.
Så det var alltså ingen inbillning. Sen utspelar det sig på 60talet och Hitler röjde på 30-40 talet.
Det finns nazister från den tiden som lever än idag men de är få nu.

De behöver alltså inte återuppliva någon historisk person som du uttrycker det.

Nytt avsnitt idag pojkar och flickor! Ska se det senare ikväll när jag äter middag

Angående förra veckans avsnitt och hur man ska tolka slutet på det:
Citera
2012-11-22, 16:03
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Angående förra veckans avsnitt och hur man ska tolka slutet på det:

Tänkte inte alls i de banorna faktist.
Men det har du rätt i, hon var ju faktist galen.
Så hon kan mycket väl ha inbillat sig att hon varit i ett läger.
Satt hon inte och tatuerade sig också när hennes man kom in? eller är jag helt fel ute nu?

Men något skumt är det, prästen ringde upp doktorn och sa att dom var honom på spåren efter att nunnan hade pratat med prästen. Fast det kan ju vara av helt andra orsaker, det kan handla om hans experiment som han sysslar med och inte att han är eller har varit nazist.
Citera
2012-11-22, 19:49
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Tänkte inte alls i de banorna faktist.
Men det har du rätt i, hon var ju faktist galen.
Så hon kan mycket väl ha inbillat sig att hon varit i ett läger.
Satt hon inte och tatuerade sig också när hennes man kom in? eller är jag helt fel ute nu?

Men något skumt är det, prästen ringde upp doktorn och sa att dom var honom på spåren efter att nunnan hade pratat med prästen. Fast det kan ju vara av helt andra orsaker, det kan handla om hans experiment som han sysslar med och inte att han är eller har varit nazist.

Doktorn och prästens koppling förklaras i dagens avsnitt. Tror som ovanstående att hon var mentalt sjuk och inbillade sig att hon varit på koncentrationsläger när hon snarare just endast läst arkiv.

Demonen verkar ju definitivt vara i den blonda nunnan (då hon säger till tjejen att hon är djävulen), spänningen byggs verkligen upp och är sjukt taggad på fortsättningen då allt börjar spåra.

Serien fick förlängning btw, vet inte om det nämnts ännu:

http://www.cbsnews.com/8301-207_162-57550630/american-horror-story-renewed-for-third-season/
Citera
2012-11-22, 22:36
Medlem
NirvanAs avatar
Ganska dåligt avsnitt. Det finns liksom ingen röd tråd, något som drar ihop det, det är för mycket hoppade hit och hoppande dit. Man känner inte igen sig i miljöerna och man får inte bekanta sig mer med karaktärerna utan dyker ständigt upp nya.

Skärpning!
Citera
2012-11-22, 23:02
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
Doktorn och prästens koppling förklaras i dagens avsnitt. Tror som ovanstående att hon var mentalt sjuk och inbillade sig att hon varit på koncentrationsläger när hon snarare just endast läst arkiv.

Demonen verkar ju definitivt vara i den blonda nunnan (då hon säger till tjejen att hon är djävulen), spänningen byggs verkligen upp och är sjukt taggad på fortsättningen då allt börjar spåra.

Serien fick förlängning btw, vet inte om det nämnts ännu:

http://www.cbsnews.com/8301-207_162-57550630/american-horror-story-renewed-for-third-season/

Jag förstod inte kopplingen mellan prästen och doktorn men jag kan å andra sidan inte engelska, så skulle du eller någon annan vilja vara vänlig och förklara. Tack på förhand!
Citera
2012-11-23, 00:35
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag förstod inte kopplingen mellan prästen och doktorn men jag kan å andra sidan inte engelska, så skulle du eller någon annan vilja vara vänlig och förklara. Tack på förhand!

I tillbaka blicken: Doktorn jobbade på sjukhuset när det behandlade TBC-patienter, innan prästen köpte det och startade en mentalinstitution. När de småpratade kom det på tal om doktorns forskning om att göra ett medel som gör människan helt immun mot sjukdomar, och han sa även att Rom (påven) skulle uppmärksamma detta.

Doktorn behövde göra försök på människor, och ville då använda mentalpatienter som "inte hade någon betydelse ändå" som försöksobjekt. Prästen gick med på detta och lät doktorn fortsätta arbeta med sin forskning, i hopp om ett universalläkemedel och ett högt ämbete i Rom.

I dagens avsnitt: Besökte prästen Shelly på sjukhuset och såg vad doktorn egentligen sysslade med, och konfronterade honom. Doktorn hotade med att de sitter i samma båt, prästen hade ju tillåtit mänskliga experiment, om ena faller så faller den andre. Slutligen påpekar doktorn att det verkliga problemet är Jessica Lange.
Citera
2012-11-23, 00:40
Medlem
Alatzars avatar
Tror också på inbillning vad gäller Anne Frank. Känns bäst också, för storyn. Skulle va rätt sjukt att faktiskt dra in henne "på riktigt".

Prästen hade väl någon slags deal med doktorn. Vad jag vet kände han till hans rum och hans "forskning" i viss mån, men inte att han faktiskt att han gör experiment på människor(med sådant syfte), Uppfattade att han avslöjade det i dagens avsnitt, därav prästens upphetsning?

Var det inte också lite skumt hur lättpåverkad Thredson blev? Bara hon sa att hon förstod och kallade honom "Baby" så va det lugnt igen?

Jag anar urballning snart, likt första säsongen men än så länge gillar jag det
Citera
2012-11-23, 08:09
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Helt okej avsnitt, men det kunde fokuserat på lite färre saker då det hoppade rätt mycket med korta scener hit och dit. Synd att Shelly (?) blev dödad direkt på sjukhuset av prästen.
Trodde det skulle hända mer med detta, nu gjorde de sig bara av med henne utan vidare.
Ska bli intressant att se vad som händer med den lilla flickan som mördade sin familj, om hon nu kommer vara med mer men det känns som det.

Kul att man fick se lite från nutid i början också, saknat det då det inte var med i förr avsnittet.
Citera
2012-11-23, 13:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Helt okej avsnitt, men det kunde fokuserat på lite färre saker då det hoppade rätt mycket med korta scener hit och dit. Synd att Shelly (?) blev dödad direkt på sjukhuset av prästen.
Trodde det skulle hända mer med detta, nu gjorde de sig bara av med henne utan vidare.
Ska bli intressant att se vad som händer med den lilla flickan som mördade sin familj, om hon nu kommer vara med mer men det känns som det.

Kul att man fick se lite från nutid i början också, saknat det då det inte var med i förr avsnittet.
Apropå den lilla flickan med långt brunt hår, har inte hon spelat nån liknande roll i nån långfilm eller har jag blandat ihop henne med nån annan?
Citera
2012-11-23, 14:04
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Apropå den lilla flickan med långt brunt hår, har inte hon spelat nån liknande roll i nån långfilm eller har jag blandat ihop henne med nån annan?

Tänkte på The orphan men det är nog inte samma tjej, men dom är rätt lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in