2012-09-30, 16:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abhz
Idioter som inte anpassar hastigheten vid infart på motorväg.
Eller idioter som inte går ut i vänsterfil /ökar/minskar farten, för att få påfarten att funka så smidigt som möjligt.
Citera
2012-09-30, 22:33
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det sämsta som finns är fritidspoliser som tror de kan uppfostra andra genom att köra långsamt eller genom att gå in snävt framför för att markera att den omkörda bilen gjorde "fel".
Håll tempot i trafiken, dvs. inte ligga och tok-köra men heller inte ligga och snigla.
Just det, den som kommer ifatt en annan bil som kör i laglig hastighet är den som inte anpassar sig efter den s.k. trafikrytmen. Antingen håller du dig på ett korrekt avstånd bakom, annars kör du om. Lägger du dig för nära kommer jag sakta ner, oavsett om du kallar mig för fritidspolis eller andra okvädningsord.
Säger det igen. Kan du inte anpassa avståndet efter hastigheten så kommer jag att anpassa hastigheten efter avståndet.
Citera
2012-09-30, 22:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Eller idioter som inte går ut i vänsterfil /ökar/minskar farten, för att få påfarten att funka så smidigt som möjligt.
Jaha? Gå ut i vänsterfilen för att släppa in från påfarten? Men där kommer ju Kalle Kula i 180 och tycker att han har förtur i vänsterfilen och att snigeljävlar som inte kan köra 30 km/h över hastighetsbegränsningen inte har i vänsterfilen att göra.
Sen är det faktiskt så att det är den som kommer på påfarten som ska öka eller minska farten för att glida in i en lucka. Det funkar alldeles utmärkt om folk håller avstånden, så återigen är det rövslickarna som ställer till problem.
Citera
2012-10-01, 17:32
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vismut
Fartkameror. Dels är det ju bättre att koncentrera sig helt på trafiken och köra 5 km/h för fort än att fokusera på att hålla sig precis under hastighetsgränsen. Men mest för att man ibland behöver/känner för att gasa på lite mer.

Kan man inte köra bil och hålla hastighetsnålen på den angivna sträckans lagstadgade hastighet där det är en fartkamera kanske man ska lämna tillbaks sitt körkort? Så svårt är det inte.
Citera
2012-10-01, 17:37
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Det sämsta som finns är fritidspoliser som tror de kan uppfostra andra genom att köra långsamt eller genom att gå in snävt framför för att markera att den omkörda bilen gjorde "fel".
Håll tempot i trafiken, dvs. inte ligga och tok-köra men heller inte ligga och snigla.

Nej, det sämsta som finns i trafiken är de som ligger under en sekund bakom framföravarande bil på landsvägar där det inte ens går att köra om. Det tyder på taskigt säkerhetstänk och jag skiter fullkomligen om dennes barn ligger i baksätet och håller på att förblöda eller om tonårsdottern blir gruppvåldtagen i hemmet av Somalias OS-trupp i amerikansk fotboll (eller vilka andra vansinniga hittepåhistorier som brukar dyka upp i dessa trådar), kör som jävla folk och håll avståndet. Kommer man inte om kommer man inte om, backa av och kör om när tillfälle ges.
Citera
2012-10-01, 22:01
Medlem
No_lifers avatar
Ligger och pendel kör ca 14 mil om dagen på motorväg, ligger i iaf 140 som standard, och jag blir så inihelvete retad på alla fittslynor som ligger och fisrunkar i 100-110 i omkörningsfilen. Man har fan inget att göra i den om man ligger under 120! Ska svänga förbi grabbarna i backa imorgon och skaffa en puffra för att motverka dessa mottrafikanter som ej borde ha körkort, rädda horor ta bussen eller gå!
Citera
2012-10-03, 15:43
Medlem
Otems avatar
Folk som kör om på motorvägen, fast man ligger i redan 120 km/h som hastighetsbegränsningen är satt på!
Citera
2012-10-03, 22:52
Medlem
Ladykiller3.1s avatar
Idioter som inte håller sitt körfält i rondellerna (vilket jag lyckades misslyckas med idag, ops... ).
Citera
2012-10-04, 14:02
Medlem
Kvackelikvacks avatar
1) Folk som kör ikapp och sedan inte kör om trots att det finns gott om möjligheter utan ligger precis i häcken på en och liksom vill stressa en att köra fortare. Sedan efter att ha kört bakom en i onödan i några minuter så kör de om och kör in precis framför en trots att det fortfarande gott om plats i vänsterfil. Dubbelt irriterande när de gör det på motorväg. Varför inte köra om direkt? Trippelt irriterande när det är fuktigt och de stänker ner ens vindruta. Folk som kör så dåligt har ofta kostat på sig en dyr BMW eller motsvarande, men hade inte råd med stänkskydd.

2) Folk som kör om på vänster sida, för att omedelbart köra till höger för att köra av motorvägen, gärna över heldraget. Idioter! Tips:
Skall du köra av till höger så kör du i högerfilen! Eller åtminstone mittenfilen. Inte vänsterfilen!

3) Idiotparkerare. Nej, trottoar eller cykelväg betyder inte att man får parkera på den. Det viktigaste är inte att bilar kommer fram. Det viktigaste är att man inte blockerar, vare sig väg, cykel eller gångbana. Och inte heller sikten. Använd huvudet vid parkering, även om du måste gå fruktansvärt långa 100 m för att komma till destination.
Citera
2012-10-04, 16:48
Medlem
Det absolut jobbigaste är när man är ute å kör i tjänst. Man svär och gormar över alla som glömmer blinka, hytter med näven åt de som kör för långsamt, pekar finger åt de som turkparkerar osv och plötsligt utbrister kollegan "du körde precis mot rött".

DET är irriterande!
Citera
2012-10-07, 03:15
Medlem
Folk som inte ger tecken på ett korrekt sätt i cirkulationsplatser.
Citera
2012-10-07, 08:46
Medlem
Det jag stör mig allra mest på i trafiken är de som håller på och grejar med sin mobiltelefon i bakom ratten. Förbud mot att prata i telefon utan handsfree medan man kör borde redan vara olagligt och vara dryga böter på. Ännu högre straff för de som skickar sms bakom ratten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in