2012-08-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har den listan och skall också ta mig en titt på den igen. Fast andra personer av intresse lämnade landet senare och då inte ens från Göteborg.
Tyvärr ser jag nu att jag ej antecknat så mycket som jag trodde mig ha antecknat. Finns tyvärr inget jag kan bidra med här.
Citera
2012-08-12, 11:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
19 november 1965.

Citat:
Ursprungligen postat av frlliois
Tyvärr ser jag nu att jag ej antecknat så mycket som jag trodde mig ha antecknat. Finns tyvärr inget jag kan bidra med här.

Eftersom detta inte handlar om "Hymme" personligen kan jag lägga ut det här.

Listan tar upp ett närmare 60-tal utgående fartyg från Göteborgs hamn vid denna tid. Enbart de utländska finns medtagna.

Det är inte möjligt att vare sig Dahlsjö eller Kjell-Åke skulle ha hunnit komma med något av dessa fartyg. Chansen är inte ens minimal bl.a. p.g.a. att det fanns ingen tid till detta, samt en del andra uppgifter.

T.ex. Kent-Åke Sollenstedt lyckades först den 19 november 1965 ta sig ut ur landet.
Citera
2012-08-15, 01:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Jag tror tyvärr att Gräsklipparmannen helt korrekt har sammanfattat lösningen på monstertråden med ett enda inlägg.

Visst är det så min vän, jag kan sätta vad som helst på att bilen med dom tre passagerarna i kört av vägen någonstans och hamnat i vattnet och där ligger den ännu oupptäckt efter snart 50 år.
Citera
2012-08-18, 19:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blogg.

http://karesuandoherden.blogspot.se/2012/05/har-ni-hort-talas-om-dahlsjofallet.html
Citera
2012-08-19, 15:50
Medlem
kraksparks avatar
Citat:
http://karesuandoherden.blogspot.se/2012/05/har-ni-hort-talas-om-dahlsjofallet.html

vad innebär detta ??
Citera
2012-08-20, 18:24
Medlem
Citat:
Jag har den listan och skall också ta mig en titt på den igen. Fast andra personer av intresse lämnade landet senare och då inte ens från Göteborg.
Det var nog inte speciellt svårt att ta sig till kontinenten varken då eller nu, fanns ju danmarksbåtar som gick från Göteborg både Stena och Sessanlinjen! Vad är det som motsäger att de tog PV:n och åkte över till Danmark? Finns inget som tyder på eller styrker olycksteorin.
Det fanns även fiskebåtar, vanliga båtar mm som man kan ta sig över till danmark med det är inte speciellt långt man kanske inte skall stirra sig blind på datumet 29/7 då det regnade.
Främlingslegionen är ju också ett alternativ..
Senast redigerad av frijidpink 2012-08-20 kl. 18:34.
Citera
2012-08-21, 14:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bloggare.

Citat:
Ursprungligen postat av krakspark
vad innebär detta ??

Antar att det inte innebär någonting, förutom att en bloggare har uppmärksammat fallet och att denne inte verkar lika säker på olycksteorin.
Citera
2012-08-23, 13:00
Medlem
kraksparks avatar
Citat:
Antar att det inte innebär någonting, förutom att en bloggare har uppmärksammat fallet och att denne inte verkar lika säker på olycksteorin.
okej då förstår jag..
Citera
2012-08-23, 15:19
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare ett inlägg av samme bloggare.

Citat:
Ursprungligen postat av krakspark
okej då förstår jag..

Här kommer ytterligare ett inlägg från samme bloggare, som tydligen tycker att detta är mycket intressant.

http://blogg.passagen.se/karesuandoherdenvdmibd/entry/dahlsj%C3%B6fallet_en_av_v%C3%A5r_tids
Citera
2012-08-23, 22:54
Medlem
Citat:

Citat:
Eller finns ännu en av dom kvar med skyddad identitet?
Ska man - eller ska man inte - stirra sig blind på detta, är frågan för min del.
Citera
2012-08-24, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frlliois
Ska man - eller ska man inte - stirra sig blind på detta, är frågan för min del.

Nej,det är väl aldrig bra att stirra sig blind på en sak. Man kan ju lätt missa något då. Skyddad identitet tror jag inte på. Däremot en annan identitet.
Citera
2012-08-24, 08:54
Medlem
Trots allt som har skrivits i denna tråd om tänkbara möjligheter, så har jag svårt att tro på annat än att det var en olycka, som var orsaken till de unga männens försvinnande. Jag kan inte se annat än att bilen hamnade i vattnet och att den och de som fanns i den ligger oupptäckta någonstans under vattenytan. Allt annat finner jag närapå omöjligt. Jag inser att jag kan bli idiotförklarad efter detta mitt påstående, men det får jag ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in