2012-06-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmeline
Till er som inte tycker att vargarna ska avlivas. Tänk tanken att du fått veta att en familjemedlem blivit dödad och att djuren springer omkring med diverse kroppsdelar i sig och ni skulle begrava det som fanns kvar. Vad skulle ni tycka då?

Hade det gällt en seriemördare (människa) så hade jag velat avrätta fanstyget fortast möjligt..jävlar vad jag hade hatat!!!!..hade det däremot gällt en varg...ett rovdjur...en legitimerad dödare....som hade käkat på en släkting som varit vargskötare...så hade jag tänkt att denna dött på sin post pga en olyckshändelse....eller kanske pga ett brott mot arbetsskyddsföreskrifterna.....
Citera
2012-06-17, 19:55
Bannlyst
Tina Jansson kan inte vara offret då hon har jobbat på Kolmården mer än i tre år...
Citera
2012-06-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Hittade snabbt dessa dödsfall i naturen: Kenton Joel 2005, Candice Berner 2010. Antagligen en hel del i Ryssland och Ukraina om man googlar. Dock är mitt internet aningen segt idag.

Om du mena i Sverige så bör du även ha i åtanke att vargarna utrotades. En utrotad art kan inte döda någon förrän den återinförs.

Arne Weise tycker till i Expressen: Arne Weise kritisk - blev själv attackerad

Lustigt du tar upp de här fallen. I det senare fallet med Candice så tror man att det var Vargar men det finns flera saker som talar mot det. I det första är både rättsläkare och rovdjursforskare överens om att det var en Black Bear även om ryktet från början gjorde gällande att det var varg.

Men du kanske kan googla fram andra, och klarare fall från Kirgiztan eller annat obskyrt land i Öst. Helt otroligt är det inte.
Citera
2012-06-17, 19:56
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmeline
Till er som inte tycker att vargarna ska avlivas. Tänk tanken att du fått veta att en familjemedlem blivit dödad och att djuren springer omkring med diverse kroppsdelar i sig och ni skulle begrava det som fanns kvar. Vad skulle ni tycka då?
Ta det lugnt nu. Vargen är ett vilt djur och det här är inte vargarnas fel. Det är människan som har ansvaret, främst då ledningen på Kolmårdens djurpark. Om ett lejon skulle döda en besökare som hoppat ner, skulle du då böla om att lejonet borde avlivas?
Citera
2012-06-17, 19:57
Medlem
Om inte vargarna avlivas, precis som t.ex en Rottweiler eller annan "farlig" hundras skulle blivit direkt (förmodligen på plats av polis, sånna filmer vimlar det ju av på youtube). Så hoppas jag att någon vågar stå upp för den döda kvinnan och personligen åka dit med förgiftat kött, slänga över stängslet, och sedan ta sitt straff, och i mina ögon (och många andras) bli förklarad som en hjälte.
Citera
2012-06-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Det som slår en när man ser videorna på tuben är hur otroligt ilskna och ondskefulla vargarna verkar vara. Känns som attacken hela tiden hänger i luften. Hade aldrig gett mig in ensam med dom där bestarna.
De är inte ilskna och ondskefulla. Det är deras sätt att visa vem det är som bestämmer i flocken.

Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
Jag får ett annat intryck, tycker det verkar som att majoriteten här är väldigt överens om att det var sanslöst korkat att gå in till 8 rovdjur på egen hand utan något att försvara sig med. Verkar inte vara nytt för många.

Hon såg nog vargarna som sina söta vänner, ja. Hon hade en personlig relation till dem och tänkte säkert inte på vad de är lika mkt som vilka de är.

Vad tänkte du att hon skulle haft med sig in i hägnet? Basebollträ, gevär? När en varg eller hund går till attack går det så jäkla fort att du inte har en chans även om du har vapen med dig.
Om man känner sig så osäker på djuren att man måste ha med sig en massa vapen ska man inte gå in i hägnet till att börja med och man bör nog börja leta efter ett nytt jobb.
Vargskötarnas arbetssätt bygger ju på att de tillbringar så mycket tid med vargarna att de kan läsa av dem, hantera democh bli respekterade av vargarna.
Citera
2012-06-17, 19:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Är detta första dödsfallet på kolmården eller finns det andra djur som trampat ihjäl eller smaskat människokött.?
En elefant klämde ihjäl en skötare för några år sedan. För kanske 20 år sedan klev en förvirrad man ut ur sin bil i safariparken och fick för sig att han skulle klappa lejonen. Han blev lejonmat.
Citera
2012-06-17, 19:58
Medlem
...och det fungerade ju bra?

Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
De är inte ilskna och ondskefulla. Det är deras sätt att visa vem det är som bestämmer i flocken.

Vad tänkte du att hon skulle haft med sig in i hägnet? Basebollträ, gevär? När en varg eller hund går till attack går det så jäkla fort att du inte har en chans även om du har vapen med dig.
Om man känner sig så osäker på djuren att man måste ha med sig en massa vapen ska man inte gå in i hägnet till att börja med och man bör nog börja leta efter ett nytt jobb.
Vargskötarnas arbetssätt bygger ju på att de tillbringar så mycket tid med vargarna att de kan läsa av dem, hantera democh bli respekterade av vargarna.
Citera
2012-06-17, 19:59
Medlem
Just nu kan vara läge för en klassisk flashback-uthängning, en regelrätt Terje-uthängning av dom som är asnvariga på Kolmården, dom personerna behöver UPPENBARLIGEN befrias från sina jobb omedelbart.

Är ni med mig?

Vem var kvinnans chefer(er)? Bi börjar med namn sen kan vi ta resten därifrån.

Hur ser chefshierarkin ut?
Vem är det som utformar regler för hur folk skall jobba?

Tar någon där ansvar?
Citera
2012-06-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slizern
Min källa är att jag känner personen i fråga som omkom idag. så vet att det inte är denna Tina ni pratar om. tänker dock inte outa vem det var som omkom, men var ej tina iallafall.

Beklagar verkligen.

/ Looks like you hit a dead end guys.
Fan, det är riktigt obehagligt hur man som skötare, som haft närkontakt med djuren i flera år kan råka så pass illa ut. Men det är såklart, djuren blir väl inte riktigt friska i knoppen så som de blir behandlade. Isolerade, får inte jaga rådjur och kan bli avverkade närsom.
Senast redigerad av hkane 2012-06-17 kl. 20:02.
Citera
2012-06-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
De fall du refererar till misstänker jag är relaterade till vargjakt då en trängd varg, eventuellt jagad från snöscoter, kan gå till angrepp. Men för svamp- och bärplockare är vargen ofarlig.

Arne Weises trovärdighet betvivlar jag - eller är Arne vargjägare ?
Hahaha han kanske är så gammaal att han levde på 1800-talet, om inte annat var han så impregnerad med sprit så vargen spottade ut honom.

Den gubben är ju inget att hänvisa till det är som kungen ungefär i nivå, framstår som korkskalle oavsett vad det handlar om.
Citera
2012-06-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhollow
Just det.. Fast nu vet ju du ingenting om förloppet här. Det är inte alltid ett skjutvapen löser allt i en situation. Ditt och andras tankesätt att döda och ta bort allt som är farligt är inte bara löjligt och korkat. Det är även omöjligt. Men du kan ju alltid börja med dig själv..

Nä du har helt rätt att jag inte vet mer än vad jag läst i medier, men enligt de uppgifter jag antagit vara sanna så tog det mer än 3 timmar(!) innan man tog sig fram till den skadade kvinnan. Om det är på grund av "omtanke" om vargarna är det förjävligt. Ett människoliv är värt mer än alla vargar i hela Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in