2012-06-17, 20:02
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
http://www.expressen.se/nyheter/doden-lurar-i-safariparken/

Dock kan man väl inte säga annat än att han fick skylla sig själv
Detta var ett självmord, om jag kommer ihåg rätt, då han även varit där dagen innan och gått ur bilen, men blev utkörd från inhägnaden.
Citera
2012-06-17, 20:03
Medlem
NavierStokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
De fall du refererar till misstänker jag är relaterade till vargjakt då en trängd varg, eventuellt jagad från snöscoter, kan gå till angrepp. Men för svamp- och bärplockare är vargen ofarlig.

Arne Weises trovärdighet betvivlar jag - eller är Arne vargjägare ?
Nej, det var inte vargjakt. Det var vilda vargar med oskyggt beteende. Precis som vissa vargar i Sverige börjar uppvisa. Den första personen var en student som var ute på kvällspromenad, den andra en lärarinna som var ute och joggade på en byväg. Om du ska komma med påståenden om att ingen dödats av varg sedan 1860-talet kan det vara bra att göra en snabb googling först. Du kan vara helt säker på att andra kommer att göra det och ifrågasätta dig om du har fel.

Om du inte vet vem Arne Weise är blir jag lite orolig. Han var i alla fall programledare för "Ett med naturen" fram till 1996.
Citera
2012-06-17, 20:03
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Om inte vargarna avlivas, precis som t.ex en Rottweiler eller annan "farlig" hundras skulle blivit direkt (förmodligen på plats av polis, sånna filmer vimlar det ju av på youtube). Så hoppas jag att någon vågar stå upp för den döda kvinnan och personligen åka dit med förgiftat kött, slänga över stängslet, och sedan ta sitt straff, och i mina ögon (och många andras) bli förklarad som en hjälte.

Stollefrans! Hade vi haft mer respekt för djurens rätt hade djurparker inte funnits. Hur NORMALT är det med djurparker? Det är en homosapiengrej - som dessutom går att göra pengar på. Och just därför!
Citera
2012-06-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Tina Jansson kan inte vara offret då hon har jobbat på Kolmården mer än i tre år...

har en kompis som sommarjobbar där, han har skrivit RIP Karo på msn.
Citera
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hkane
Beklagar verkligen.

/ Looks like you hit a dead end guys.
Fan, det är riktigt obehagligt hur man som skötare, som haft närkontakt med djuren i flera år kan råka så pass illa ut. Men det är såklart, djuren bilir väl inte riktigt friska i knoppen så som de blir behandlade. Isolerade, får inte jaga rådjur och kan bli avverkade närsom.

Hade de varit "Friska i knoppen" så hade de dödat varenda människa som kom in direkt eftersom det inte finns någon reträttväg.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Är detta första dödsfallet på kolmården eller finns det andra djur som trampat ihjäl eller smaskat människokött.?
Ja. Lejonen på safarit har slitit människor i stycket.
Var någon som gick ut ur bilen till lejonen. Det var det sista han gjorde .
Citera
2012-06-17, 20:05
Medlem
den omkomna kvinnan är INTE tina !!
Citera
2012-06-17, 20:07
Medlem
Hörde någonstans att kvinnor under menstruation kan trigga vargar. Kanske luktar blod eller nåt?

Tragisk detta. Mycket tragiskt. Olyckor sker med djur hela tiden. Särskilt hästar, men det ger inga rubriker.
Citera
2012-06-17, 20:09
Medlem
Van-Hedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittnesskydd
Ärligt talat så bryr jag mig inte om de här jävla rovdjuren agerar instinktivt vilket de självklart gjort, de har nu efter sin attack utav denna kvinna fått smaka på människa o en ny attack från denna ilskna flock är inte en omöjlighet! Skjut ihjäl vargarna!

Nästa gång är det en tiger, sen ett lejon och efter det en björn. Ska vi enligt dig skjuta alla djuren på kolmården. Har man djur inlåsta och man släpper in människor varje dag kommer det ske en olycka tillslut. Tror nog offret visste vad som kunde hända.
Citera
2012-06-17, 20:10
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Olyckor sker med djur hela tiden. Särskilt hästar, men det ger inga rubriker.

och? vad har hästar med detta att göra? ska du blanda in bilar också?
Citera
2012-06-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ärligt talat så bryr jag mig inte om de här jävla rovdjuren agerar instinktivt vilket de självklart gjort, de har nu efter sin attack utav denna kvinna fått smaka på människa o en ny attack från denna ilskna flock är inte en omöjlighet! Skjut ihjäl vargarna!

Varför inte stoppa biltrafiken också när man ändå är i farten? Kan ju hända en olycka
Citera
2012-06-17, 20:11
Medlem
Citat:

Ja släpper dom in fler människor till samma djur så kommer det garanterat ske en ny attack. Men är man så dum att man kliver in där får man skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in