2012-06-17, 14:40
Medlem
Får man gissa så tror jag det är större chans att kvinnan gjorde något fel än att vargarna på något sätt gjorde något onaturligt.
Citera
2012-06-17, 14:41
Medlem
Vadå bedöva vargarna? Kvinnans liv måste ju vara viktigare.. Dom borde ju bara ha skjutit vargarna!
Citera
Medlem
pajasos avatar
Tragiskt, omringad och dödad av vargar, vilket fucking öde...

nu har jag inte varit på kolmården sen jag va kiddo men hur ser det igentligen ut där? borde det inte va omöjligt för vargarna att komma i fysisk kontakt med besökarna?
Citera
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Jag gillar inte hur Kolmården tar in folk in i varghängnet där de omges nära av flera vargar. De behandlar vargarna som om de vore tama hundar.

Swedbanks VD Michael Wolf blev fotad där av Dagens Industri ganska nyligen, han hade flera vargar kring sig och DI ansåg väl att Wolf och vargar vore en kul grej.

Hittar bara en bild nu, dock bara en varg där, men den är ju som ni ser rätt nära...
http://www.di.episerverhosting.com/Databas/2012/03/07/WEEKEND/DIWE-wolf-435.jpg

Ska vi ha vilddjur så måste de få vara vilda och hanteras som sådana, annars får vi räkna med fler dödsfall.
Citera
Medlem
Man kan ju undra vad fan dom sysslade med på Kolmården, när det verka ha pågått under 2-3 timmar!
Vid en sån här olycka, så ska man ju bara skjuta av alla vargar direkt. Jag tycker vi ska behålla vargar i våra skogar, så som jag tycker björn och älg även ska finnas kvar.
Men när det blir såna här olycksfall, så gäller det ju att få ut personen så fort som möjligt och då är det bara att skjuta av alla djur tills området är säkrat. Dessutom när djurparks-vargar skjuts av var 10e år, så skulle det ju inte gjort för mycket om dom skjutits av tidigare än beräknat.

Ska helt klart bli intressant och se hur det här egentligen har gått till. Var hon ensam? Arbetade hon på Kolmården eller inte? Varför gick vargarna till attack? osv..
Senast redigerad av FTW_Yes 2012-06-17 kl. 14:44.
Citera
Medlem
towbs avatar
Det är ju inte första gången det händer något i deras jävla varghägn. Nu kanske de låter djuren vara ifred hädanefter. Ligger det en människa och förblöder med en flock uppspelta vargar omkring sig så är det väl bara skjuta sig fram om det nu var det som var problemet? Var detta anledningen till att personen dog så är det något galet.
Citera
2012-06-17, 14:42
Medlem
JohnSmith80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
Hon är kvar och dom försöker att söva vargarna. Nån som är där med mer info?

Det handlar om en människas liv och idioterna ska söva vargarna.
Skjut, skjut för att döda.

De borde se över sina rutiner och iaf ha en beväpnad vårdare vid vargarna.
Citera
Medlem
I sin iver att göra djurparken mer spektakulär och "vild" (se tv-reklamen) har Kolmården tagit till allt mer drastiska åtgärder. Självklart tror ju besökarna att de har koll på säkerheten och att gå in till vargarna är ju inte något som besökare gör "på egen risk", det ska vara 100% säkert. Typ som en bergodalbana, det ska kännas pirrigt och läskigt men nog fan ska alla som tar en tur överleva. Det var inte länge sedan det var rubriker om vargarna på Kolmården, kan det bara ha varit någon vecka sedan? Jag kan inte länka nu.. Men det är inte första gången folk råkar illa ut därinne.

Edit: Varför avlivades inte alla vargar?! Lät som folk stod och tittade på när vargarna kalasade på kvinnan
Senast redigerad av edeis 2012-06-17 kl. 14:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Vadå bedöva vargarna? Kvinnans liv måste ju vara viktigare.. Dom borde ju bara ha skjutit vargarna!
Är du säker på att det finns tillgång till gevär och liknande då som man kan skjuta ihjäl djuren med?
Citera
2012-06-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Får man gissa så tror jag det är större chans att kvinnan gjorde något fel än att vargarna på något sätt gjorde något onaturligt.

Är väll snarare Kolmården som har gjort något fel och bär fullansvar, har ju skett incidenter tidigare och de har lovat att se över rutiner mm.. Själv kommer jag nog bojkotta skiten. Är nog fler som tycker detta är droppen som rinner över.
Citera
Medlem
Otems avatar
Har läst aftonbladets senaste artikel? dom har nu uppdaterat att kvinnan är död som några redan har skrivit. Men vet man någonting om det var en vårdare eller civil person?
Citera
Medlem
Borde man annars bara inte kunna samla ihop sig ett gäng och gå in, göra oväsen och dra ut kvinnan?

Troligen i detta fall var ju kvinnan ensam. Tvivlar starkt på att vargarna attackerar en större "flock" som lever om. Men men, man vill väl inte riskera nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in