Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Återigen, Messi har världens högsta högstanivå i (och hade förmodligen det även år 2010), men han plockade inte fram den när det gällde som mest. Det gjorde Sneijder.
Och att diskutera med folk som påstår att det är "slump" och "tur" som gjorde att Sneijder gjorde 5 mål i VM, att Inter vann Serie A, Coppa Italia samt CL och att Holland gick till VM-final, under ett och samma år, är fanimej inte ens lönt. Av med skygglapparna och öppna upp ögonen för helvete.
Och att diskutera med folk som påstår att det är "slump" och "tur" som gjorde att Sneijder gjorde 5 mål i VM, att Inter vann Serie A, Coppa Italia samt CL och att Holland gick till VM-final, under ett och samma år, är fanimej inte ens lönt. Av med skygglapparna och öppna upp ögonen för helvete.
Du kan inte tänka dig att det är du som har en för simpel syn på saken? Jag kan tala om för dig att du definitivt har det när det kommer till din syn på vad jag försöker få fram. Jag menar absolut inte att det enbart är slump och flyt som ligger bakom att Sneijders lag vann allt det där. Slump är dock alltid inblandat, speciellt i utslagsturneringar. Det fanns, utöver Messi, som är överlägsen, säkert en handfull som presterade ungefär lika bra som Sneijder 2010. När du ställer upp det på det viset ser Sneijder ut att vara överlägsen, men som sagt, hade Bojans mål räknats hade han tappat alla utmärkelser i samband med CL och förmodligen inte heller diskuterats i den här tråden. Bara som ett exempel på en slumpsak som var direkt avgörande. Du tycker att sådana slumpsaker ska bli avgörande även för det här priset, jag tycker att det räcker med individuella pris i de specifika turneringarna, och att världens bäste spelare ska gå till just den spelare i världen som varit bäst, presterat bäst. Det säger sig självt att den spelaren inte måste finnas i det lag som vunnit mest, eller ens vunnit något. Har du aldrig sett ett lag orättvist åka ut? Eller en spelare åka ut utan att själv kunna påverka det?
Men utöver målen så var han faktiskt rätt osynlig i VM. Se om matcherna om du inte tror mig.