2010-12-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Nja, vi sitter och ser på cl-finalen, dit Sneijder tog oss. Vad gjorde ni barca-runkare 22 maj? Firade ligacupen?
Nej, du menar CL-finalen dit Mourinho tog er. Hur långt har Sneijder fört er iår?
Citera
2010-12-06, 17:02
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Hehe. Hade det varit en ren och skär popularitetstävling hade för det första Cannavaro aldrig vunnit. Dessutom hade Messi vunnit i år igen(kanske han gör det).

Folk får tycka vad dom vill men dom som röstar är faktiskt kaptener och förbundskaptener. Kan man få en mer rättvis bedömning? Även om den kanske inte alltid är rättvis. Säg mig vilka som ska rösta för att det skall bli en rättvis vinnare?
Det spelar ingen större roll vilka det är som röstar. Alla röster kommer ändå inte gå till den som de innerst inne tycker förtjänar det. Dessutom är det ingen garanti att man har större koll på vad man pratar om bara för att man är förbundskapten. Det är förresten klart att förbundskaptener försöker skriva upp betydelsen av landslagsturneringar trots att vem som helst kan se att de håller lägre kvalitet än de största klubblagsturneringarna.
Citera
2010-12-06, 17:03
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Nej, du menar CL-finalen dit Mourinho tog er. Hur långt har Sneijder fört er iår?

hahaha sandlåde nivå nu.
Citera
2010-12-06, 17:03
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Nja, vi sitter och ser på cl-finalen, dit Sneijder tog oss. Vad gjorde ni barca-runkare 22 maj? Firade ligacupen?
Ligacupen? du menar copa del rey..

Men ja, vi satt och kolla på ett av de tråkigaste finalerna som spelats.. Hände absolut ingenting intressant den finalen förutom Militos två mål..
Citera
2010-12-06, 17:04
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolar
Menar du att sneijder inte gjorde några avgörande insatser i CL?

Assist i viktiga bortamatchen mot chelsea i åttondelen!

Viktigt frisparksmål mot cska moskva på bortaplan i kvarten!

Mål mot barca i semi!

Assist i finalen!

Iniesta däremot gjorde 0 mål och 0 assist i CL.

Jo, absolut. Jätteduktig.
Citera
2010-12-06, 17:05
Medlem
4522s avatar
Citat:
Nope, sitter och kollar på VM-finalen, som Iniesta avgör.

Nu är det verkligen slutdiskuterat. Alla tycker vad dom vill. Sneijder räcker och räckte inte till. Han har fått sina 15 minuter i rampljuset. Han borde vara stolt att äns jämföras med dessa lirare.

Du kan inte vara klok. Var i ligget vettet att ett mål väger tyngre än en hel säsongs prestationer?
Citera
2010-12-06, 17:06
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Ligacupen? du menar copa del rey..

Men ja, vi satt och kolla på ett av de tråkigaste finalerna som spelats.. Hände absolut ingenting intressant den finalen förutom Militos två mål..
Är det ett argument? Att finalen var tråkig...
Citera
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Det spelar ingen större roll vilka det är som röstar. Alla röster kommer ändå inte gå till den som de innerst inne tycker förtjänar det. Dessutom är det ingen garanti att man har större koll på vad man pratar om bara för att man är förbundskapten. Det är förresten klart att förbundskaptener försöker skriva upp betydelsen av landslagsturneringar trots att vem som helst kan se att de håller lägre kvalitet än de största klubblagsturneringarna.

Nej, men betydligt större koll än dig och resterande Sneijder och Anti-Iniesta fans. Garanterat.
Citera
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Är det ett argument? Att finalen var tråkig...
Jag argumenterade inte, han frågade vad jag gjorde den 22 Maj, jag svarade.
Citera
2010-12-06, 17:07
Medlem
joper2s avatar
Citat:
Jo, absolut. Sneijder var en av dom bästa. Det har jag aldrig sagt emot. En 4-5 plats förtjänar han. Men definitivt inte 1-3 plats. Det är vad jag tycker och större delen av fotbollsvärlden och dess experter.

Slut diskuterat för min del.

Jojo, "experter", Fifas guldboll är en popularitetstävling och Barca är en skicklig marknadsförare som förstått att en stor del av jordens invånare saknar en högre intelligens, det gäller även, eller framförallt fotbollsspelare och tränare. Du ingår i den gruppen. Tidernas mest överskattade lag blev nedmonterat av Inter på ett sätt som inte skulle vara anständigt ett Serie B lag. Zigenarkungen Xavi blev fullkomligt uppäten av Thiago Motta på San Siro och Leo Messi blev plockad i Javier Zanetti's ficka under 180 minuter. Barcelona kan tacka domarna att det inte blev större segerresultat för Inter. Messi som vanligt, sämst när det gäller, big-game choker. Han kan aldrig räknas till de största.

Leo Messi, 0 VM-mål. Sneijder vann alltså även skytteligan i VM från sin mittfältsposition.

Fotbolls-VM håller mycket lägre klass än klubblagsfotbollen. Spanien har en enorm fördel av att ha så många spelare från samma lag, själva bedriften att vinna ett VM räknar jag inte som särskilt högt. Som Mourinho sagt så är CL större än VM och Alex Ferguson har ju gått ut och hånat VM-turneringen, kallat det i närmaste för ett skämt. Den sista stora VM-turneringen var år 2006. Landslagsfotbollen har tappat och fortsätter tappa.
Citera
2010-12-06, 17:08
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Hur menar du? Får Sneijder inte bli utnämnd till världens bästa spelare detta året för att han kanske inte kommer kunna hålla samma standard de närmsta åren? Eller missförstår jag dig?

För mig är Messi på en helt egen nivå och bör bli utnämnd till världens bästa spelare, även om det nu konstigt nog verkar bli Iniesta. Som inte ens är näst bäst i sitt lag.

När man hör folks motiveringar till varför Iniesta är en värdig vinnare undrar man ju lite varför Fabio Grosso inte blev det 2006.

Nej jag håller nog med dig, priset borde gå till den som hållit högst klass under året snarare än den som vunnit flest och viktigast titlar. Jag tycker också att Messi är överlägsen, men jag hade inte varit missnöjd om Xavi vunnit.

Iniesta blir bara ett märkligt val, Messi håller högre klass och Sneijder har vunnit mer, jag gissar att han varit mångas andra- och tredje-val, medan vissa har lämnat Messi helt utanför pga att han inte gjorde mål i VM och andra lämnat Sneijder utanför för att han helt enkelt är en sämre fotbollsspelare. Ändå konstigt att inte Xavi går före Iniesta.
Citera
2010-12-06, 17:09
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Jojo, "experter", Fifas guldboll är en popularitetstävling och Barca är en skicklig marknadsförare som förstått att en stor del av jordens invånare saknar en högre intelligens, det gäller även, eller framförallt fotbollsspelare och tränare. Du ingår i den gruppen. Tidernas mest överskattade lag blev nedmonterat av Inter på ett sätt som inte skulle vara anständigt ett Serie B lag. Zigenarkungen Xavi blev fullkomligt uppäten av Thiago Motta på San Siro och Leo Messi blev plockad i Javier Zanetti's ficka under 180 minuter. Barcelona kan tacka domarna att det inte blev större segerresultat för Inter. Messi som vanligt, sämst när det gäller, big-game choker. Han kan aldrig räknas till de största.

Leo Messi, 0 VM-mål. Sneijder vann alltså även skytteligan i VM från sin mittfältsposition.

Fotbolls-VM håller mycket lägre klass än klubblagsfotbollen. Spanien har en enorm fördel av att ha så många spelare från samma lag, själva bedriften att vinna ett VM räknar jag inte som särskilt högt. Som Mourinho sagt så är CL större än VM och Alex Ferguson har ju gått ut och hånat VM-turneringen, kallat det i närmaste för ett skämt. Den sista stora VM-turneringen var år 2006. Landslagsfotbollen har tappat och fortsätter tappa.

Avundsjuka människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in