2005-11-29, 09:26
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Kan det vara serien Alias Smith & Jones du tänker på?
Smith & Jones var klockrent! Synd bara att repriserna på ZTV för nåt år sen var sämre än minnet av serien...
Förresten, bytte de inte ut nån av skådisarna pga självmord eller liknande?
Citera
2005-11-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Smith & Jones var klockrent! Synd bara att repriserna på ZTV för nåt år sen var sämre än minnet av serien...
Förresten, bytte de inte ut nån av skådisarna pga självmord eller liknande?

Otroligt bra TV-serie Smith & Jones. Pete Duel (Hannibal Heyes/Joshua Smith) byttes ut pga självmord. Men serien fortsatte länge med två olika ersättare.

Tyckte verkligen den höll när jag såg repriserna för några år sen.

Det verkar vara en kärleksfull variant av filmen Butch Cassidy och Sundance Kid. Respektive ligor hette ju "Hole in the wal"l och "Devils hole gang".

Kid Curry - Ben Murphy ser ju för övrigt ut som Paul Newmans lillebror.

Nej "Dubbelspel i Väst" som jag nämnde tidigare kom ju några år senare.
Citera
2005-11-30, 10:37
Medlem
carebears avatar
Vet inte om den varit uppe, men vad hette barnprogrammet med Martin Ljung?
Han tog fram små plåtburkar och när han lyfte på locket såg man film i burken. Jag gillade effekterna nåt otroligt mycket, gav en skön känsla i kroppen av det där flimmrande "magiska" som fanns i burkarna...
Ja, jag kanske är helt störd, men jag gillade det!
Citera
2005-11-30, 11:06
Medlem
carebear -

är det "Farbror Frippes skafferi" möjligen?

Det fanns även ett julmorgonsprogram (?) där Lars Orup (!) satt i källaren och sade omak säger skomak.

Skittråkigt.
Citera
2005-11-30, 13:22
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
är det "Farbror Frippes skafferi" möjligen?

Det fanns även ett julmorgonsprogram (?) där Lars Orup (!) satt i källaren och sade omak säger skomak.

Skittråkigt.
Visst var det så! Tack!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Farbror_Frippes_skafferi
Citera
2005-11-30, 16:47
Medlem
carebears avatar
Kom på en ny serie som gick sent på tv3 för massa år sen. Handlade om en förläggare som hade massa problem och som utagerade dessa genom att spela upp filmklipp i huvudet, ungefär. Nån som förstår? Hur som helst var det fullt av gamla filmklipp i serien. Även om allt mest verkade vara en ursäkt för att visa massa halvnakna tjejer.
Citera
2005-11-30, 17:58
Medlem
redbull72s avatar
Har Fablernas värld nämnts? Om inte så har det det nu! Och är det nån som kommer ihåg ett program som hette nåt med "magasin" typ kvällsmagasinet eller nåt, gick tidigt 70-tal, för mig att det var ett tecknat intro? programledaren var en farbror som senare hade ett cafeprogram, han var tunnhårig, ganska rund, tror han är död nu men inte helt säker...
Citera
2005-11-30, 18:00
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Har Fablernas värld nämnts? Om inte så har det det nu! Och är det nån som kommer ihåg ett program som hette nåt med "magasin" typ kvällsmagasinet eller nåt, gick tidigt 70-tal, för mig att det var ett tecknat intro? programledaren var en farbror som senare hade ett cafeprogram, han var tunnhårig, ganska rund, tror han är död nu men inte helt säker...

Sveriges magasin med Gunnar Arvidsson. Drutten och Jena hade hand om barnsektionen. Arvidsson var senare programledare för Café Sundsvall
Citera
2005-11-30, 18:05
Medlem
Kuggarns avatar
Var alltid svag för detektivserier när jag var liten... Satt därför som en staty framför Agaton Sax och Detektiv Allan Redo... Den senare sög väl egentligen med tanke på vad för nåt han utredde. Typ vatten som kokat bort i en kastrull och liknande... Minns någon honom?
Citera
2005-11-30, 18:29
Medlem
Kuggarns avatar
Minns nån sci-fi serien Buck Rogers. En amerikansk astronaut djupfryses i 400 år och vaknar i framtiden...

Minns att jag hade ett BR-skepp som leksak flera år innan serien kom till Sverige. Tyckte jag var kung sen när serien kom och man hade official toys...
Citera
2005-11-30, 19:24
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Minns nån sci-fi serien Buck Rogers. En amerikansk astronaut djupfryses i 400 år och vaknar i framtiden...

Minns att jag hade ett BR-skepp som leksak flera år innan serien kom till Sverige. Tyckte jag var kung sen när serien kom och man hade official toys...
Självklart diggade man Buck Rogers. Satan vad Erun Gray var het i sin tajta vita overall.
Serien finns faktiskt på dvd http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=41405&subsite=movies&&ref= #
Citera
2005-11-30, 20:02
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Kom på en ny serie som gick sent på tv3 för massa år sen. Handlade om en förläggare som hade massa problem och som utagerade dessa genom att spela upp filmklipp i huvudet, ungefär. Nån som förstår? Hur som helst var det fullt av gamla filmklipp i serien. Även om allt mest verkade vara en ursäkt för att visa massa halvnakna tjejer.
Den var riktigt kul säsong 1 & 2 finns på DVD.

DREAM ON - SEASONS 1 & 2
http://axelmusic.com/productDetails/025192605826
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in