2007-09-19, 09:45
Medlem
raskenss avatar
Såg första delen av Dubbelstötarna och det var sanneligen en massiv dos tidigt 80-tal. Gillar filmen men det riktigt trevliga är alla interiörer med tidstypiskt design. Snurrtelefoner, dekorationerna, färgen på skjortorna dom brerda kragarna. Interiören till biblioteket med alla kartoteklådorna som man jämt bläddrade i. Oh yes man får en rejäl 80-talsdos av filmen. Helt underbart.
Citera
2007-09-19, 10:10
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Såg första delen av Dubbelstötarna och det var sanneligen en massiv dos tidigt 80-tal. Gillar filmen men det riktigt trevliga är alla interiörer med tidstypiskt design. Snurrtelefoner, dekorationerna, färgen på skjortorna dom brerda kragarna. Interiören till biblioteket med alla kartoteklådorna som man jämt bläddrade i. Oh yes man får en rejäl 80-talsdos av filmen. Helt underbart.

Bara att få se sedlar av den gamla typen gör ju en gammal nostalgiker våt i blicken
Citera
2007-09-23, 12:41
Medlem
Har jag drömt det här?

Mina vänner säger att jag måste ha drömt om det här programmet för ingen av dem minns det. (Nu har jag inte orkat läst igenom hela tråden i fall den skulle finnas nämnd någonstans ber jag om ursäkt. ) Det hette "I morgon är det sovmorgon" hade en grymt cool signaturmedlodi, gitarr och Lundellkopia. Det var stillbildstecknat och slog ann något melankoliskt inom mig som stannat kvar, troligtvis bara hos mig eftersom det bara är jag som minns detta. Jag kan ju ha drömt också. Vore sorgligt eftersom jag då måste ha drömt ihop en hel del av det som jag tror var min barndom. Måste ha gått någon gång på åttiotalet. Typ -85 och framåt. Vore kul om bara någon enda av er också mindes. Det sKulle kännas skönt.
Citera
2007-09-23, 12:51
Medlem
erikbes avatar
Jag såg lite på Fragglarna på Barnkanalen i morses. Fastnade totalt. Gillade tempot i den serien
Citera
2007-09-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag såg lite på Fragglarna på Barnkanalen i morses. Fastnade totalt. Gillade tempot i den serien

Ha ha det gjorde jag med, jag tyckte fortfarande att skräphögen var lite osmaklig. Det är rösten tror jag. Påminner om en mattant.
Citera
2007-09-29, 00:50
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engelsett
Ha ha det gjorde jag med, jag tyckte fortfarande att skräphögen var lite osmaklig. Det är rösten tror jag. Påminner om en mattant.

Jag är såå trött på dessa stora figurer som bor nära sophögen :/
Citera
2007-09-29, 00:51
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engelsett
Mina vänner säger att jag måste ha drömt om det här programmet för ingen av dem minns det. (Nu har jag inte orkat läst igenom hela tråden i fall den skulle finnas nämnd någonstans ber jag om ursäkt. ) Det hette "I morgon är det sovmorgon" hade en grymt cool signaturmedlodi, gitarr och Lundellkopia. Det var stillbildstecknat och slog ann något melankoliskt inom mig som stannat kvar, troligtvis bara hos mig eftersom det bara är jag som minns detta. Jag kan ju ha drömt också. Vore sorgligt eftersom jag då måste ha drömt ihop en hel del av det som jag tror var min barndom. Måste ha gått någon gång på åttiotalet. Typ -85 och framåt. Vore kul om bara någon enda av er också mindes. Det sKulle kännas skönt.

Det får mig att tänka på Clase Malmberg med hans frukostprogram men det var nog senare än 85. :/
Vissade blandannat Tiny Toons. Han hade även en soplucka (!) där han fick massa post :S
Citera
2007-09-29, 07:49
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Det får mig att tänka på Clase Malmberg med hans frukostprogram men det var nog senare än 85. :/
Vissade blandannat Tiny Toons. Han hade även en soplucka (!) där han fick massa post :S

Clase Malmberg? Antar att du menar Klasse Möllberg och hans frukostklubb

http://uk.youtube.com/watch?v=kpu8qdlo8pY
Citera
2007-09-29, 12:20
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Clase Malmberg? Antar att du menar Klasse Möllberg och hans frukostklubb

http://uk.youtube.com/watch?v=kpu8qdlo8pY

Exakt, alltid dålig på namn och så
Citera
2007-10-04, 10:15
Medlem
erikbes avatar
http://uk.youtube.com/watch?v=JlzAu27K7GA

Någon som minns "Panik i butiken"? Jag gör det inte men den såg ut att vara en höjdare.
Citera
2007-10-05, 07:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
http://uk.youtube.com/watch?v=JlzAu27K7GA

Någon som minns "Panik i butiken"? Jag gör det inte men den såg ut att vara en höjdare.

Märkligt, men jag har inte det minsta minne av denna serie heller. En sån slapstick-humorserie borde jag inte ha missat. Måste ha blivit en rejäl flopp. Av introt får jag lite känsla av Lödder eller Soap som den hette i original.
Citera
2007-10-05, 08:02
Medlem
erikbes avatar
http://uk.youtube.com/watch?v=Wc3Pogl3zqs

Scary
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem