2006-06-28, 20:15
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Vad jag kommer ihåg så gjordes ingen uppföljare, Per/Ola gjorde väl: Planket, Toffelhjältarna och slutligen Solstollarna.

Svaret är CozMoz
Citera
2006-06-29, 02:10
Medlem
fångarna på fortet har ju funnits i 100 år känns det som, för nu har jag glömt bort vilka som varit programledare.

I starten så var det väl Erik Blixt? Den sliskige herren, men hade han någon "sidekick" förutom dvärgarna då?

Tog Gunde Svan/Agneta Sjödin över direkt efter eller var det någon annan emellan? Var Kayo samtidigt som Gunde?

Sen var det väl Hans Farlén och Kristin Kaspersen som tog över. Eller är jag hlet ute och irrar nu. Nån som kan ge mig klarhet?!
Citera
2006-06-29, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattis_
fångarna på fortet har ju funnits i 100 år känns det som, för nu har jag glömt bort vilka som varit programledare.

I starten så var det väl Erik Blixt? Den sliskige herren, men hade han någon "sidekick" förutom dvärgarna då?

Tog Gunde Svan/Agneta Sjödin över direkt efter eller var det någon annan emellan? Var Kayo samtidigt som Gunde?

Sen var det väl Hans Farlén och Kristin Kaspersen som tog över. Eller är jag hlet ute och irrar nu. Nån som kan ge mig klarhet?!

Erik Blix (1991)
Gunde Svan (1992-1998)
Gry Forsell (1999)
Håkan Södergren (2000)
Hans Fahlén (2000-)
Kristin Kaspersen (2003-)
Kayo (1994-1996)
Agneta Sjödin (1998)
Henrik Johnsson (1999)
Linda Nyberg (2000)
Stig Ossian Ericson (1991-2003)
Felix Herngren (Dan Bäckman) (2003-)

Taget från IMDb
Citera
2006-06-29, 11:28
Medlem
jag kom precis på en till

"knesset" som gick på ztv när dom försökte vara en "ung och hipp" kanal

innan de ersatte hela tablån med amerikanska komedi-serier och actionfilmer
Citera
2006-06-29, 12:22
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregori valetti
jag kom precis på en till

"knesset" som gick på ztv när dom försökte vara en "ung och hipp" kanal

innan de ersatte hela tablån med amerikanska komedi-serier och actionfilmer

Jag hade inte ZTV när Knesset mm gick och jag sörjer det. Alla pratar om hur bra Knesset var
Citera
2006-06-29, 12:34
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag hade inte ZTV när Knesset mm gick och jag sörjer det. Alla pratar om hur bra Knesset var
Riktigt töntigt, trist program faktiskt. Kommer också ihåg att folk tyckte det var så bra men kan inte fatta varför.
Citera
2006-06-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coreblast
Erik Blix (1991)
Gunde Svan (1992-1998)
Gry Forsell (1999)
Håkan Södergren (2000)
Hans Fahlén (2000-)
Kristin Kaspersen (2003-)
Kayo (1994-1996)
Agneta Sjödin (1998)
Henrik Johnsson (1999)
Linda Nyberg (2000)
Stig Ossian Ericson (1991-2003)
Felix Herngren (Dan Bäckman) (2003-)

Taget från IMDb

Tack!! Att jag inte tänkte på imdb själv!?
Men jag har för mig att Agneta Sjödin var med fler år än ett. Men minnet är ju dåligt ibland.
Citera
2006-06-29, 12:56
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattis_
Tack!! Att jag inte tänkte på imdb själv!?
Men jag har för mig att Agneta Sjödin var med fler år än ett. Men minnet är ju dåligt ibland.
Hon var med redan 1993 om inte tidigare.
Citera
2006-06-29, 15:48
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Riktigt töntigt, trist program faktiskt. Kommer också ihåg att folk tyckte det var så bra men kan inte fatta varför.

Nä. Kesset var ju skitbra. Kommer någon i håg Bacon med Pontus Djanaieff på ZTV på söndagsförmiddagarna. BakfylleTV... Suveränt!
Citera
2006-06-29, 16:07
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Nä. Kesset var ju skitbra. Kommer någon i håg Bacon med Pontus Djanaieff på ZTV på söndagsförmiddagarna. BakfylleTV... Suveränt!

Hittade ett avsnitt av något som kallades Arkiv Z med gamla bilder från div. program. I ett satt Pontus med Klas Fahlén utklädd till präst och diskuterade tunga frågor, varpå Klas tar av sig kragen och säger att nu skiter han i alltihop
Citera
2006-06-29, 16:09
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Ingen som kan berätta lite detaljer om Lackalänga förresten? Det enda jag minns var killen som även var med i Åshöjden, (Tror att han spelade en av de gamla i laget, som hade svårt för att acceptera Bagarn när han kom)

Nja, det var väl Johan Hedenberg som spelade folkhögskolestudent i Lackalänga och hans roll i Åshöjden var ju Edward Engmark. Fast det kanske fanns ytterligare någon skådespelare som figurerade i bägge serierna (som ju båda skrevs av Max Lundgren, för övrigt, även om Åshöjden först var en bokserie).

Lackalänga hade för övrigt premiär den 18 oktober 1987 i TV2 (enligt Myggans nöjeslexikon) och gjordes i 20 halvtimmesavsnitt. Samma källa uppger att "/s/erien regisserades av Rune Formare och fick en något ljum presskritik. Bland de många amatörskådespelarna syntes Emy Storm spela skolans rektor".
Citera
2006-06-29, 16:31
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Nja, det var väl Johan Hedenberg som spelade folkhögskolestudent i Lackalänga och hans roll i Åshöjden var ju Edward Engmark. Fast det kanske fanns ytterligare någon skådespelare som figurerade i bägge serierna (som ju båda skrevs av Max Lundgren, för övrigt, även om Åshöjden först var en bokserie).

Lackalänga hade för övrigt premiär den 18 oktober 1987 i TV2 (enligt Myggans nöjeslexikon) och gjordes i 20 halvtimmesavsnitt. Samma källa uppger att "/s/erien regisserades av Rune Formare och fick en något ljum presskritik. Bland de många amatörskådespelarna syntes Emy Storm spela skolans rektor".

Det var inte Edward jag syftade på utan en mörkhårig smal, lång kille med slickad sidbena. Såg ut som en tysk ss-soldat ungefär. Måste få fram vad han heter

Borde veta vad hans karaktär i Åshöjden heter men kommer inte på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in