Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-31, 17:11
  #385
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bragg
Kalla Fakta - var det Gulliou paa TV 4? Eller var det SVT?
Tänker du inte på Rekordmagasinet?
Citera
2006-01-31, 17:17
  #386
Medlem
erikbes avatar
8 dagar har ju parodierats både på Varan-TV (åtta, åtta dagar, du ska titta på mig, du ska titta på mig) och på Detta har hänt (Åtta dojor, på fredag, halv nio)
Citera
2006-01-31, 19:31
  #387
Medlem
Truxas avatar
Är det någon som minns Hylands hörna?

Jag gör det...
Citera
2006-02-02, 11:50
  #388
Medlem
erikbes avatar
Jag har en fäbless för lek/frågeprogram från 80-talet. Lagt kort ligger, Femettan, Minnesmästarna, Tänk till tusen, Prat i kvadrat mfl är odödliga klassiker(?)

Någon som minns något som man inte borde minnas. Jag har ett svagt minne över ett program där två lag tävlade mot varandra. Minns att Anna Sundqvist var med i ett lag. Namnet på programmet var något liknande "pratmakarna" vet att det inte är det programmet men något synonymt
Citera
2006-02-02, 13:39
  #389
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag har en fäbless för lek/frågeprogram från 80-talet. Lagt kort ligger, Femettan, Minnesmästarna, Tänk till tusen, Prat i kvadrat mfl är odödliga klassiker(?)

Någon som minns något som man inte borde minnas. Jag har ett svagt minne över ett program där två lag tävlade mot varandra. Minns att Anna Sundqvist var med i ett lag. Namnet på programmet var något liknande "pratmakarna" vet att det inte är det programmet men något synonymt

Säker på att du minns rätt nu? Anna Sundqvist var ju med i Pratmakarna...
Citera
2006-02-02, 13:56
  #390
Medlem
Synthetics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Säker på att du minns rätt nu? Anna Sundqvist var ju med i Pratmakarna...

erikbe syftar nog på hon inte var med i originalet från 70-talet och inte den nyare varianten från 90-talet.
Men helt riktigt den hette också Pratmakarna:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pratmakarna
Citera
2006-02-02, 14:00
  #391
Medlem
erikbes avatar
Finns det två Pratmakarna alltså? Jag trodde det var programmet där gubbar drog roliga historier på scen från 70-talet. Hette det med Anna S också så? Menade att det hade ett liknande namn
Citera
2006-02-02, 16:55
  #392
Medlem
Braggs avatar
Ett som man borde glomt bort var ju Halsa de dar hemma (?) - dar ett TV team dok upp med kamera och allt saa att folk fick halsa de darhemma - fraam campingen i Langbortistan...
Citera
2006-02-02, 16:58
  #393
Medlem
Vad hette programmet som Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg hade runt 1991-1993. Orkar inte läsa tråden, så det kan ha nämnts.
Citera
2006-02-02, 18:44
  #394
Medlem
Fulfittans avatar
Mary Hartman, Mary Hartman är väl ganska bortglömd tyvärr. Med Louise Lasser som Mary och Mary Kay Place som Loretta Haggers bla. Tror inte mer än enstaka avsnitt repriserats sedan 70-talet, vilket är synd. Härligt svart komedi av ett slag som inte finns i dagens dussinkomediserier.
Citera
2006-02-02, 20:48
  #395
Medlem
whippeds avatar
Lite för mastigt att läsa igenom hela tråden tycker jag.
Jag letar efter ett program som gick tidigt på morgonen förr i tiden. Runt början på 90-talet pratar vi om. Det var ett dockprogram och det handlade om 7 (jag tror banne mig det var 7) rymdskepp som såg olika ut och i början presenterades de en och en i nummerordning. Man såg trådarna övertydligt och det var inte jättestort tror jag inte. Kommer bara ihåg pyttelite av programmet, men hoppas att det ringer en klocka hos någon.
Citera
2006-02-02, 20:54
  #396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whipped
Lite för mastigt att läsa igenom hela tråden tycker jag.
Jag letar efter ett program som gick tidigt på morgonen förr i tiden. Runt början på 90-talet pratar vi om. Det var ett dockprogram och det handlade om 7 (jag tror banne mig det var 7) rymdskepp som såg olika ut och i början presenterades de en och en i nummerordning. Man såg trådarna övertydligt och det var inte jättestort tror jag inte. Kommer bara ihåg pyttelite av programmet, men hoppas att det ringer en klocka hos någon.

Thunderbirds?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback