Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-23, 12:52
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Nej, loperamid är ingen opiat och ger således inte utslag på opiater om man testar sig på stickor d.v.s. Om du vill ha något att skylla på så kan du säga att du ätit frallor med vallmofrön på.

Verkar på samma typ av receptorer kroppen runt, det är en Opioid
Citera
2011-06-23, 13:43
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Verkar på samma typ av receptorer kroppen runt, det är en Opioid
Jo, visserligen men det är fortfarande ingen opiat och ger alltså inte utslag på opiater. Däremot är det en opioid vilket är en viss skillnad. Eller vad menar du?
Citera
2011-06-23, 13:59
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jo, visserligen men det är fortfarande ingen opiat och ger alltså inte utslag på opiater. Däremot är det en opioid vilket är en viss skillnad. Eller vad menar du?

Ifall man drar ett generellt streck över opiater(nu vet inte jag exakt vad dom söker efter i urin) och det är någonting som alla dessa 'opiater' har gemensamt som ser till att det ger utslag på ett och samma prov oavsett drog som missbrukas, och opiater verkar på samma typ av receptorer som opioider, vad är det som får dig att tro att det inte skulle ge utslag på opiater?sitter du med någon form utav insidedata?

heroin är inte heller en opiat
Citera
2011-06-23, 14:38
Medlem
FaNirs avatar
Jag använde Loperamid för att dämpa min tramadol avtändning, Det fungerade ypperligt! Dock gillade jag ruset och fortsatte att sätta i mig ett par paket om dagen i ett par veckor.
Nu har jag en liten avtändning från detta istället..
Den går verkligen inte att jämföra med tex en sub AT eller liknande men symptomen från en opiat AT känner jag igen.
Frossa, kallsvettningar, myrkryp i benen, ångest osv osv.

Dock tycker jag som Baust säger att tråden ska stängas innan dom plockar bort preparatet helt och hållet.
Här i min kommun måste man numera fråga personalen för att få köpa, dom har det nämligen bakom disken pga att det "missbrukas"
Citera
2011-06-23, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbsentMinded
Undrar om det här kan hjälpa mig med min kommande AT?

Har gått på dom flesta opiater från tram till heroin. Var ren ett litet tag men hoppas på Oxy och gick på det tills jag kom upp i så pass hög dos att jag verkligen inte hade råd längre, kunde lika gärna gått på Heroin då. Klev över till sub och blev lite sjuk några dagar då det var ett stort kliv. Har nu gått på suben i nått halvår bara, skulle Loperamid hjälpa mig med min AT? Och i vilka doser isåfall? Tror jag kommer klara den här avtändningen rätt så bra då den är en fis i rymden mot vad jag gått igen innan men det är ju fortfarande ett helvete och allt som lindrar är ju välkommet.

Ursäkta svenskan.

MVH

Ett paket, 16 tabletter, (=32mg) kommer hjälpa framförallt mot rännaskiten men även till viss del mot fysiska och psykiska avtändningssymptom, rekommenderar INTE att ta det mer än en gång, alltså inte flera dagar i följd. När jag tänker efter rekommenderar jag inte detta preparat alls, men håller man sig till låga doser och vid enstaka tillfällen har i varje fall JAG inte märkt några bieffekter, förutom att jag lätt blir illamående när jag äter om jag tryckt i mig detta. Det hjälpte väldigt bra mot min AT, 128mg hjälpte lika bra som 32mg.

Nu tar jag inte opiater öht längre, men jag slutade med hjälp utav detta rävgift

Lycka till!
Citera
2011-06-23, 23:00
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Ifall man drar ett generellt streck över opiater(nu vet inte jag exakt vad dom söker efter i urin) och det är någonting som alla dessa 'opiater' har gemensamt som ser till att det ger utslag på ett och samma prov oavsett drog som missbrukas, och opiater verkar på samma typ av receptorer som opioider, vad är det som får dig att tro att det inte skulle ge utslag på opiater?sitter du med någon form utav insidedata?

heroin är inte heller en opiat
De preparat som vitt jag vet om som ger utslag på opiater är morfin(HCl och sulfatpentahydrat), heroin, kodein. Fentanyl ger absolut inte utslag på opiater, det har jag testat flera gånger. Loperamid gjorde det inte heller den gången jag provade det.
Citera
2011-06-23, 23:18
Bannlyst
Börja inte busa med detta preparat ungar! Ville bara skriva det så att jag sedan kan känna mig skuldfri när de första Aftonbladet rubrikerna dyker upp; Dödsdrogen som säljs lagligt på apoteket, flera har redan dött!
Citera
2011-06-24, 12:22
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmakaren
Börja inte busa med detta preparat ungar! Ville bara skriva det så att jag sedan kan känna mig skuldfri när de första Aftonbladet rubrikerna dyker upp; Dödsdrogen som säljs lagligt på apoteket, flera har redan dött!
Hehe bra dääär men jag hadde inte tänkt o ta det,tänkte bara om det gick och skylla på om man torska på opiater/opioder på urinprov.. Loperamid är väl ändå en syntetisk opiod?
Citera
2011-06-25, 12:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Hehe bra dääär men jag hadde inte tänkt o ta det,tänkte bara om det gick och skylla på om man torska på opiater/opioder på urinprov.. Loperamid är väl ändå en syntetisk opiod?
Ja, och syntetiska opioider ger inte utslag på test efter opioider... Fentanyl gör som sagt inte det, inte heller ketobemidon, dextropropoxifen eller metadon (däremot är det rätt vanligt att kolla efter metadon också) och därför lär nog inte loperamid ge utslag heller...
Citera
2011-07-14, 14:20
Medlem
whatelses avatar
Hejsan!

Min sub-at börjar snart om jag inte fick tag i någon mer sub och slängde precis i mig 30 st loperamid. Vad kan jag förvänta mig? Kommer jag få ngt rus tror ni?
Tar det 2-3 timmar innan det kommer ngn effekt?
Citera
2011-07-24, 23:08
Medlem
Okej, bara för att testa så slängde jag i mig 16st 2mg´s loperamid nyss (jag har tråkigt och är nyfiken).

Får jag bara förstoppning så shottar jag bara en dl grädde, lakosintolerant
Citera
2011-07-25, 00:51
Medlem
Rus har jag allt fast det känns väldigt annorlunda mot t ex oxy eller kodein.

Lite som att vara halvvägs in i en overklig drömvärld samtidigt som man har lite klåda och värme i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in