2011-06-23, 12:52
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Nej, loperamid r ingen opiat och ger sledes inte utslag p opiater om man testar sig p stickor d.v.s. Om du vill ha ngot att skylla p s kan du sga att du tit frallor med vallmofrn p.

Verkar p samma typ av receptorer kroppen runt, det r en Opioid
Citera
2011-06-23, 13:43
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Verkar p samma typ av receptorer kroppen runt, det r en Opioid
Jo, visserligen men det r fortfarande ingen opiat och ger allts inte utslag p opiater. Dremot r det en opioid vilket r en viss skillnad. Eller vad menar du?
Citera
2011-06-23, 13:59
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jo, visserligen men det r fortfarande ingen opiat och ger allts inte utslag p opiater. Dremot r det en opioid vilket r en viss skillnad. Eller vad menar du?

Ifall man drar ett generellt streck ver opiater(nu vet inte jag exakt vad dom sker efter i urin) och det r ngonting som alla dessa 'opiater' har gemensamt som ser till att det ger utslag p ett och samma prov oavsett drog som missbrukas, och opiater verkar p samma typ av receptorer som opioider, vad r det som fr dig att tro att det inte skulle ge utslag p opiater?sitter du med ngon form utav insidedata?

heroin r inte heller en opiat
Citera
2011-06-23, 14:38
Medlem
FaNirs avatar
Jag anvnde Loperamid fr att dmpa min tramadol avtndning, Det fungerade ypperligt! Dock gillade jag ruset och fortsatte att stta i mig ett par paket om dagen i ett par veckor.
Nu har jag en liten avtndning frn detta istllet..
Den gr verkligen inte att jmfra med tex en sub AT eller liknande men symptomen frn en opiat AT knner jag igen.
Frossa, kallsvettningar, myrkryp i benen, ngest osv osv.

Dock tycker jag som Baust sger att trden ska stngas innan dom plockar bort preparatet helt och hllet.
Hr i min kommun mste man numera frga personalen fr att f kpa, dom har det nmligen bakom disken pga att det "missbrukas"
Citera
2011-06-23, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbsentMinded
Undrar om det hr kan hjlpa mig med min kommande AT?

Har gtt p dom flesta opiater frn tram till heroin. Var ren ett litet tag men hoppas p Oxy och gick p det tills jag kom upp i s pass hg dos att jag verkligen inte hade rd lngre, kunde lika grna gtt p Heroin d. Klev ver till sub och blev lite sjuk ngra dagar d det var ett stort kliv. Har nu gtt p suben i ntt halvr bara, skulle Loperamid hjlpa mig med min AT? Och i vilka doser isfall? Tror jag kommer klara den hr avtndningen rtt s bra d den r en fis i rymden mot vad jag gtt igen innan men det r ju fortfarande ett helvete och allt som lindrar r ju vlkommet.

Urskta svenskan.

MVH

Ett paket, 16 tabletter, (=32mg) kommer hjlpa framfrallt mot rnnaskiten men ven till viss del mot fysiska och psykiska avtndningssymptom, rekommenderar INTE att ta det mer n en gng, allts inte flera dagar i fljd. Nr jag tnker efter rekommenderar jag inte detta preparat alls, men hller man sig till lga doser och vid enstaka tillfllen har i varje fall JAG inte mrkt ngra bieffekter, frutom att jag ltt blir illamende nr jag ter om jag tryckt i mig detta. Det hjlpte vldigt bra mot min AT, 128mg hjlpte lika bra som 32mg.

Nu tar jag inte opiater ht lngre, men jag slutade med hjlp utav detta rvgift

Lycka till!
Citera
2011-06-23, 23:00
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Ifall man drar ett generellt streck ver opiater(nu vet inte jag exakt vad dom sker efter i urin) och det r ngonting som alla dessa 'opiater' har gemensamt som ser till att det ger utslag p ett och samma prov oavsett drog som missbrukas, och opiater verkar p samma typ av receptorer som opioider, vad r det som fr dig att tro att det inte skulle ge utslag p opiater?sitter du med ngon form utav insidedata?

heroin r inte heller en opiat
De preparat som vitt jag vet om som ger utslag p opiater r morfin(HCl och sulfatpentahydrat), heroin, kodein. Fentanyl ger absolut inte utslag p opiater, det har jag testat flera gnger. Loperamid gjorde det inte heller den gngen jag provade det.
Citera
2011-06-23, 23:18
Bannlyst
Brja inte busa med detta preparat ungar! Ville bara skriva det s att jag sedan kan knna mig skuldfri nr de frsta Aftonbladet rubrikerna dyker upp; Ddsdrogen som sljs lagligt p apoteket, flera har redan dtt!
Citera
2011-06-24, 12:22
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmakaren
Brja inte busa med detta preparat ungar! Ville bara skriva det s att jag sedan kan knna mig skuldfri nr de frsta Aftonbladet rubrikerna dyker upp; Ddsdrogen som sljs lagligt p apoteket, flera har redan dtt!
Hehe bra dr men jag hadde inte tnkt o ta det,tnkte bara om det gick och skylla p om man torska p opiater/opioder p urinprov.. Loperamid r vl nd en syntetisk opiod?
Citera
2011-06-25, 12:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Hehe bra dr men jag hadde inte tnkt o ta det,tnkte bara om det gick och skylla p om man torska p opiater/opioder p urinprov.. Loperamid r vl nd en syntetisk opiod?
Ja, och syntetiska opioider ger inte utslag p test efter opioider... Fentanyl gr som sagt inte det, inte heller ketobemidon, dextropropoxifen eller metadon (dremot r det rtt vanligt att kolla efter metadon ocks) och drfr lr nog inte loperamid ge utslag heller...
Citera
2011-07-14, 14:20
Medlem
whatelses avatar
Hejsan!

Min sub-at brjar snart om jag inte fick tag i ngon mer sub och slngde precis i mig 30 st loperamid. Vad kan jag frvnta mig? Kommer jag f ngt rus tror ni?
Tar det 2-3 timmar innan det kommer ngn effekt?
Citera
2011-07-24, 23:08
Medlem
Okej, bara fr att testa s slngde jag i mig 16st 2mgs loperamid nyss (jag har trkigt och r nyfiken).

Fr jag bara frstoppning s shottar jag bara en dl grdde, lakosintolerant
Citera
2011-07-25, 00:51
Medlem
Rus har jag allt fast det knns vldigt annorlunda mot t ex oxy eller kodein.

Lite som att vara halvvgs in i en overklig drmvrld samtidigt som man har lite klda och vrme i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in