2011-01-05, 07:59
Medlem
Tullamores avatar
Håller på med Svensk maffia-Fortsättningen.Jag tycker inte att den är något vidare,faktiskt.Bara massa rättsfall som Mc-gängen och diverse andra gäng varit inblandade i.Den första boken var mycket bättre.
Citera
2011-01-05, 08:22
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooplin
Har precis läst första kapitlet i Oliver Sacks ''Mannen som förväxlade sin hustru med en hatt''. Hittills är den bra, den berör ffa ett ämne som jag tycker är jäkligt intressant (neuropsykologi).
Michael Nyman (filmmusiken till Pianot) har en trevlig kammaropera i 1 akt på den studien, The Man Who Mistook His Wife for a Hat. Bra nummer men dessa sammanfogade på ett tillfälligtvis sätt som är musikaliskt osnyggt men passande som just kognitivt samordnande bitar saknas vilket man som lyssnare lätt accepterar som illustration av mannens i fråga upplevelse & operans dekonstruerade upplägg i episoder (utifrån doktorns upplevelse & analys. Operan har inte riktigt linjär utveckling). Ett italienskt klipp därur här. En nära filmversion gjordes även: The Man Who Mistook His Wife for a Hat (TV 1987).
Citera
2011-01-05, 09:50
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med om det, hans sämsta tillsammans med Hollywood.
Tack för denna information. Då vet jag två böcker som jag inte skall köpa. Jag har gillat de tre Bukowski-böcker jag har läst hittills och hade tänkt att ge mig in på fler av hans alster och nu blev det lite lättare att välja nästa bok.

För tillfället läser jag Svenska kulter av Anders Fager. Skräcknoveller i svensk miljö. Det finns anspelningar till både H.P. Lovecrafts Chtulhu-mytologi (det refereras bl.a. till Yog-Sothoth) och en hel del inspiration från Clive Barkers författarskap. Inte de sämsta inspirationskällorna direkt.
Jag tycker att novellerna har varit riktigt bra hittills rent storymässigt medan personporträtten inte gett karaktärerna något större djup (fast jag har läst en hel del Stephen King på sistone och det blir svårt att komma upp till hans standard). Språket är dock av lite varierande kvalitet. Ibland flyter det väldigt bra medan i vissa noveller så känns det lite knackigare. Den stora behållningen är dock historierna. Han är oerhört fantasifull och det känns verkligen som att han har skapat något nytt.

Den får med beröm godkänt av mig och jag ser fram emot framtida verk.
Senast redigerad av Affelindo 2011-01-05 kl. 09:57.
Citera
2011-01-05, 09:53
Medlem
K9Devils avatar
Läser nya novell-/textsamlingen Låt de gamla drömmarna dö, av J.A. Lindqvist. Hittills lever den upp til förväntningarna.
Citera
2011-01-05, 12:55
Medlem
Mannen som inte fanns av Robert Ludlum
Citera
2011-01-05, 13:43
Medlem
LastCaresss avatar
Ofredsår av Peter Englund. Grym!
Citera
2011-01-05, 14:08
Medlem
SweetAsss avatar
Kryptan av Kate Mosse. Hunnit läsa strax över 100 sidor, känns seg, ej mycket som hänt än.
Citera
2011-01-05, 14:54
Medlem
Rakiis avatar
Står mellan att läsa om antingen Trippen av Tom Wolfe eller Dumskallarnas sammansvärjning, blir väl korsläsning då.
Citera
2011-01-05, 14:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Hur är den? Den ligger här oläst.

Jag gillade den verkligen, väldigt bra och intressant melankolisk kärleksroman. Läs!

Gillade den betydligt mera än Osynliga händer.
Citera
2011-01-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Ofredsår av Peter Englund. Grym!

Bra val! Sedan bör du fortsätta med Stridens Skönhet och Sorg om du inte redan har läst den!
Citera
2011-01-05, 19:41
Medlem
Scrooge.McDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Står mellan att läsa om antingen Trippen av Tom Wolfe eller Dumskallarnas sammansvärjning, blir väl korsläsning då.

Dumskallarnas sammansvärjning är mycket bra och rolig, den rekommenderas.
Citera
2011-01-05, 19:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrooge.McDuck
Dumskallarnas sammansvärjning är mycket bra och rolig, den rekommenderas.

Japp, därför som jag ska läsa om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in