Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med om det, hans sämsta tillsammans med Hollywood.
Tack för denna information. Då vet jag två böcker som jag inte skall köpa. Jag har gillat de tre Bukowski-böcker jag har läst hittills och hade tänkt att ge mig in på fler av hans alster och nu blev det lite lättare att välja nästa bok.
För tillfället läser jag
Svenska kulter av Anders Fager. Skräcknoveller i svensk miljö. Det finns anspelningar till både H.P. Lovecrafts Chtulhu-mytologi (det refereras bl.a. till Yog-Sothoth) och en hel del inspiration från Clive Barkers författarskap. Inte de sämsta inspirationskällorna direkt.
Jag tycker att novellerna har varit riktigt bra hittills rent storymässigt medan personporträtten inte gett karaktärerna något större djup (fast jag har läst en hel del Stephen King på sistone och det blir svårt att komma upp till hans standard). Språket är dock av lite varierande kvalitet. Ibland flyter det väldigt bra medan i vissa noveller så känns det lite knackigare. Den stora behållningen är dock historierna. Han är oerhört fantasifull och det känns verkligen som att han har skapat något nytt.
Den får med beröm godkänt av mig och jag ser fram emot framtida verk.