2010-10-13, 01:08
Medlem
DenGladeDanskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R-Dog
Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann / Jonas Jonasson

vad tycker du om den?
Citera
2010-10-13, 08:56
Medlem
R-Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeDansken
vad tycker du om den?

Jävligt rolig, Arto Paasiliinna goes Forrest Gump x 10 skulle man kunna säga.
Citera
2010-10-13, 11:36
Medlem
DenGladeDanskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R-Dog
Jävligt rolig, Arto Paasiliinna goes Forrest Gump x 10 skulle man kunna säga.

Spännande! Ser fram emot att läsa den
Citera
2010-10-13, 13:07
Medlem
fenceteeths avatar
Lilla Stjärna av Ajvide, andra gången jag läser den nu men känner att hans böcker gör sig allra bäst under andra läsningen.
Citera
2010-10-13, 15:09
Medlem
BaalZeBubs avatar
Gary Gibson - Stealing Light
Citera
2010-10-13, 20:20
Avslutad
Den ocensuerade historien om punken och Harry Potter, hemligheternas kammare
Citera
2010-10-13, 20:33
Medlem
robomans avatar
Jag har just fått hem Sherlock Holmes: The Complete Novels and Stories Volume I som ska få ligga på toaletten tills den är utläst. På så vis kan jag ha många avkopplande sessioner med de dryga 1000 sidorna noveller som finns däri.

Som tunnelbanelektyr införskaffade jag Varsel av de enkla anledningarna att jag (1) inte hittat någon riktigt bra skräcklektyr hittills, (2) tycker The Shining är en supermysig film och (3) aldrig läst en bok av Stephen King tidigare. Jag tror på den här!
Citera
2010-10-13, 22:33
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnelit
Jag dödar, av Giorgio Faletti.

Riktigt bra faktiskt.

Ja! Jag gillade den skarpt också
Citera
2010-10-13, 22:36
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Har 4 Sidor kvar av Shantaram, börjar därefter med The Postman på engelska.
Citera
2010-10-13, 23:42
Medlem
Carreras avatar
Har precis läst färdigt "Kvinnor och äppelträd" av Moa Martinsson.

Väldigt fin skildring av Sverige ≈1860-1930: brännvin, rallare, byskvaller, stadsungar, fattigvård, rakryggade män, suputer, järnvägar och telefonledningar, lösaktiga pigor, inbilskt gubbsjuka bönder, gammaldags familjeband och storhushåll, en kyrka som tappar i inflytande, en ny sexualmoral.

Molande episk berättarstil men med skarpa formuleringar som får en att haja till. Oväntade vändningar, små berättelser som bit för bit förs samman till något större. Trots det tunga stoffet inte tråkig. Förtrollande naturlyrik. Plötsligt svindlande kosmiskt perspektiv.

Boken fick mig att för första gången på allvar blir intresserad av svensk historia. Och dess kvinnoöden lyckades beröra mig trots att jag är en känslokall, till sättet distanserad man i första hälften av mina tjugo.

Ibland blir tonen kanske väl retorisk och tendentiös, men det finns också underbart subtila meningar och passager. Det blir bitvis påfrestande att männen inte riktigt är lika väl skildrade, men också de är oftast intressanta.

Nu ska jag ta itu med "Sallys söner". Fick också en plötslig lust att läsa utvandrarserien.
Citera
2010-10-14, 02:59
Medlem
sprialks avatar
Ska påbörja Flow my tears, the policeman said. PKD
Citera
2010-10-14, 03:35
Medlem
mlleMardous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrera
Har precis läst färdigt "Kvinnor och äppelträd" av Moa Martinsson.

Väldigt fin skildring av Sverige ≈1860-1930: brännvin, rallare, byskvaller, stadsungar, fattigvård, rakryggade män, suputer, järnvägar och telefonledningar, lösaktiga pigor, inbilskt gubbsjuka bönder, gammaldags familjeband och storhushåll, en kyrka som tappar i inflytande, en ny sexualmoral.

Molande episk berättarstil men med skarpa formuleringar som får en att haja till. Oväntade vändningar, små berättelser som bit för bit förs samman till något större. Trots det tunga stoffet inte tråkig. Förtrollande naturlyrik. Plötsligt svindlande kosmiskt perspektiv.

Boken fick mig att för första gången på allvar blir intresserad av svensk historia. Och dess kvinnoöden lyckades beröra mig trots att jag är en känslokall, till sättet distanserad man i första hälften av mina tjugo.

Ibland blir tonen kanske väl retorisk och tendentiös, men det finns också underbart subtila meningar och passager. Det blir bitvis påfrestande att männen inte riktigt är lika väl skildrade, men också de är oftast intressanta.

Nu ska jag ta itu med "Sallys söner". Fick också en plötslig lust att läsa utvandrarserien.

Så kan de gå när inte haspen är på! Way to go! Moa Martinsson gick inte av för hackor! Hoppas du
Wilhelm Moberg också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in