2011-07-27, 17:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Planerar att lära "Secret Window, Secret Garden" samt "Drömfångaren" snart- är dom bra?

Om du har tillgång till Stephen Kings äldre böcker så hade jag läst dom och struntat helt i Drömfångare.
Citera
2011-07-27, 22:28
Medlem
Vilsenturists avatar
*Hur bör du leva? (moralfilosofi från då till nu) Författad av Folke Tersman. Denna Bok är väldigt intresseväckande och förhållandevis lättläst.

*Lyckligare, den största belöningen i ditt liv författad av Tal Ben-Shahar. Boken är både lättläst, mycket berikande och underhållande.
Citera
2011-07-28, 01:48
Medlem
Cincinnatis avatar
Sunset Limited av Cormac McCarthy. Med tanke på dess extrema korthet blir det dock snart antingen någon bok av Gabriel Garcia Marquez eller tredje boken i A song of ice and fire-serien.
Citera
2011-07-28, 02:34
Medlem
litteraturfantasts avatar
Tjuven av Tunström
Citera
2011-07-28, 02:37
Medlem
Håller på att ta mig igenom Johan Theorins senaste "Blodläge", men som tredje bok inom samma område börjar man bli rejält trött. Man fick nog av mystiska varelser, Ölands omgivningar och protagonisternas konstanta strul med allt och alla, redan i den andra boken.

Har lust att hugga fatt i någon bjässe likt "Det", där stämningen är intensiv och känns äkta. Theorins berättelser känns ytliga och mystiken är förvisso rätt bra under vissa stunder, men det ballar alltid ut till löjliga proportioner.
Citera
2011-07-28, 03:19
Medlem
Hajimes avatar
läser Marco Pierre White's självbiografi just nu, tycker man om honom så borde man läsa den. Den är full av sköna historier från hans tid som lärling till mästare, historier man inte glömmer i första taget.
Citera
2011-07-28, 06:02
Medlem
Just avslutat "Sommardöden" av Kallentoft (extremt lättlästa böcker=bra för natten) och vidare till "Hypnotisören för att sedan påbörja "Det mörka tornet"!
Citera
2011-07-28, 09:49
Medlem
Suleymans avatar
Håller på med The Hobbit av JRR Tolkien för säkert femte gången men jag tröttnar aldrig på den. Alltid lika fascinerande med Bilbos äventyr. Blir som ett litet barn när jag läser den.
Citera
2011-07-28, 09:51
Medlem
Suleymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om du har tillgång till Stephen Kings äldre böcker så hade jag läst dom och struntat helt i Drömfångare.

Jag tyckte om Drömfångare. Men det är klart att de äldre böckerna också har sin charm.
Citera
2011-07-28, 13:02
Medlem
RoaldDahls avatar
Zonterapi med 20 nya punkter av Maj Lis Hagenmalm
Citera
2011-07-28, 13:48
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Sunset Limited av Cormac McCarthy. Med tanke på dess extrema korthet blir det dock snart antingen någon bok av Gabriel Garcia Marquez eller tredje boken i A song of ice and fire-serien.

En av de bästa dialogerna jag läst, du kommer inte bli besviken om du gillar intellektuella dialoger.
Citera
2011-07-28, 13:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suleyman
Jag tyckte om Drömfångare. Men det är klart att de äldre böckerna också har sin charm.

Boken var en av de första böcker av King som jag läste i högstadiet och den avskräckte mig ifrån att läsa mera utav honom, så jag har aldrig riktigt haft någon bra syn på just den boken. Några år efter denna incidenten så kom jag över hans tidigare böcker billigt som jag plöjde och dom älskade jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in