2010-09-18, 23:01
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigeljavel
Jobb möjligheterna ser riktigt bra ut då en hel del lokförare är 40talister= går i pension.

Om du inte blir anställd av ett företag tex Green Cargo, Sj och får lön under utbildningen utan väljer att gå en KY utbildning så har du rätt till studielån.

Utbildningen är 60 veckor med teori/praktik

Det varierar mycket beroende på företag. Vissa ligger borta i 2 veckor, vissa kör sitt tåg till Stad A sover över och åker hem dagen efter och vissa kan sova hemma i sin säng varje natt. Som sagt så är det väldigt olika.

hoppas det var till lite hjälp

Tack för tipsen.

Vilken skola är bäst?
Citera
2010-10-04, 22:18
Medlem
Jävla skit! Gjorde urvalstestet till Vännäs idag, fick mail om att jag inte klarade det

Jävla ordförståelsen som jag inte lyckades med, tror jag chansade för mycket
Citera
2010-10-05, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ununoctium
Jävla skit! Gjorde urvalstestet till Vännäs idag, fick mail om att jag inte klarade det

Ska göra det imorgon.

Hur var provet? Några tips?
Citera
2010-10-05, 07:20
Medlem
MalinLindquists avatar
Du kan plugga 4 år till lokförare på Örebros Universitet för att få en Fil.Mag. i Lokförarvetenskap så att du blir behörig till den tvååriga lärlingsutbildningen där du verkligen får lära dig att köra lok.
Citera
2010-10-05, 12:06
Medlem
AtomSmashers avatar
Citat:

Fan va tråkigt!

Jag gjorde det provet i söndags och tror det gick bra, lite rädd för ordförståelsen bara. Men jag har inte fått något mail än. Hoppas det betyder att det gick bra..
Citera
2010-10-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtomSmasher
Fan va tråkigt!

Jag gjorde det provet i söndags och tror det gick bra, lite rädd för ordförståelsen bara. Men jag har inte fått något mail än. Hoppas det betyder att det gick bra..

Fick ett till mail!

Citat:
Hej igen!

Du har fått et automatiskt svar att du ej klarade del 1 av förtestet för lokförare. Det är den första delen med ord som inte räcker till,

men det har jag överseende med, speciellt när det är unga sökanden.

De två logiska uppgifterna gjorde du BRA!

Så här kommer del 2 av förtestet!

AAAAAAW YEEEEAH
Citera
2010-10-05, 18:07
Medlem
lillepilles avatar
Förtesterna är enkla om man jämför med de testerna som kommer sen. Det är många som blir utsållade på vägen där. Tror inte man kan ge så mycket tips förutom att man ska verkligen försöka fokusera och se till att ha ätit ordentligt när man gör testerna. Men klarar man inte förtesterna så får man nog helt enkelt inse att man inte är lokförarämne.
Citera
2010-10-05, 20:22
Medlem
AtomSmashers avatar
Citat:
Fick ett till mail!

AAAAAAW YEEEEAH

Härligt! Grattis för bövelen. Har inte fått något mail än men det blir säkert succé.
Citera
2010-10-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtomSmasher
Härligt! Grattis för bövelen. Har inte fått något mail än men det blir säkert succé.

Jag fick det direkt efter att jag gjort skiten, automatiskt. Inte hamnat i skräppostfilter då?
Citera
2010-10-06, 02:23
Medlem
Gjorde del 2 för några timmar sen, nu väntar jag spänt på resultatet.... Håller tummarna!
Citera
2010-10-06, 14:46
Medlem
Gjorde precis första testprovet och det gick fint.
Men den första ordförståelsen tycker jag verkar överflödig, kanske inte det viktigaste om man ska köra tåg.

En snus nu och sen del 2

Mvh
Citera
2010-10-06, 15:54
Medlem
Ordförståelsen är så jävla puckat. Borde avskaffas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in